Gå til innhold

Pris på vaksine/chip/ormekur/helsesjekk/kastrering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal få oss to kattunger til høsten. 

Eieren er bare glad for å få de bort, så har ingen planer om å bruke ei krone på de....

Så når jeg får de ved 12 uker må vi en tur til dyrlegen.

Hvor mange vaksiner og ormekurer trengs det?

Og kan vi gjøre alt på en gang inkl kastrering og chip? 

Har det noe å si for lynne eller størrelse når man kastrerer? Er vant til hest og der påstår mange at de blir høyere og roligere jo tidligere man gjør det.

Og er det noe mer jeg ikke har tenkt på? Lenge siden siste kattunge.

Hva kan jeg forvente i pris på to kattunger?

Regner med at de billige kattene ikke blir så billige allikevel, men det må jo gjøres.

Anonymkode: 0515b...92f

AnonymBruker
Skrevet

Ormkur gies kun når man ser det er orm.

Sterilisering koster i underkant av 2000kr for en hannkatt her jeg bor. Kan sikkert legge på litt for hukatt. Chip 1000kr ca. Pluss vaksiner som koster noen hundrelapper. 

Min katt ble 2 kg som 13uker gammel og ble da kastrert. Han er en gedigen katt. Men er ikke vanlig å være 2 kg som 13 uker så dyrlegen, så vanskelig å si om str kom av kastrering.

Husk at katter ikke skal ut før de nærmer seg året. 

Og 1 kattekasse pr katt minst. 

Anonymkode: 4b3f2...839

AnonymBruker
Skrevet

Om eier ikke har tenkt å bruke en krone på kattene, så skal de ha grunnvaksine. Denne gjøres i tre omganger, og skal egentlig gjøres når kattungene er 8, 12 og 16 uker. Så chipmerking kan gjøres samtidig som de får vaksine.

Priser på dette pleier å stå på nettsiden til veterinæren dere har tenkt å bruke. Priser varierer nok ikke så mye igjen, men enkelte veterinærer kjører kampanje på kastrering på senvinteren eller tidlig vår.

Kastering skjer kan dere få utført når kattungene er mellom 4-6 mndr.

Anonymkode: 3c909...793

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...