Dagoberta Skrevet 15. januar 2006 #1 Skrevet 15. januar 2006 Jeg leier en leilighet med en dusj som er skikkelig sliten.. særlig ille er det at emaljen er sprukket i bunnen av dusjen, sånn at den ruster innimellom sprekkene og dusjgolvet ser gult ut finnes det en genial måte å få bort rusten, men ikke emaljen, sånn at jeg bare kan gå over sprekkene med emaljefix og få en tilnærmet hvit dusj etterpå?
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #2 Skrevet 16. januar 2006 Prøv lakkrens som du får kjøpt på bensinstasjon.
Shea Skrevet 16. januar 2006 #3 Skrevet 16. januar 2006 Lakkrens gjør ingen ting med rusten bortsett fra å fjerne litt av fargen. Nei det eneste som funker er å bytte ut den gamle dursjen med en ny eller forsøke lakke over. Ved å lakke over må du sørge for å fjerne gammel rust først eller så vil det uansett fortsette å ruste og den nye lakken vil etter kort tid falle av igjen og da er arbeidet bortkastet. Et billig forsøk kan er hvit bengalakk. Kan kjøpes på de fleste jernvarehandler eller på Mekonomen.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #5 Skrevet 16. januar 2006 Du kan også fjerne rust med stålull, men jeg er usikker på om det kanskej også tar med seg emaljen.
Shea Skrevet 16. januar 2006 #6 Skrevet 16. januar 2006 Ja jeg har brukt lakkrens. Rusten kryper lengre ned enn det du fjerner med lakkrens og må derfor behandles med noe annet i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå