AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Skrevet 24. juli 2023 Dere som har sfo eller barnehage som holder stengt i juli eller fellesferien. Hvordan har dere løst med med barnepass de ukene? Får dere ferie da selv eller hvem passer 😊? hva syns dere om at barnehager og sfo holder stengt i juli ? jeg syns det er synd. Ikke alle foreldre kan få ferie i juli(feks sykehus ansatte) når de ønsker . Samfunnet stenger ikke. Derfor burde heller ikke barnepass tilbud stenge. Om noen får ferie i juni eller august er det forsatt 3 uker sammenhengende for barna selvom det ikke er juli Anonymkode: 16d2f...87e
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #2 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere som har sfo eller barnehage som holder stengt i juli eller fellesferien. Hvordan har dere løst med med barnepass de ukene? Får dere ferie da selv eller hvem passer 😊? hva syns dere om at barnehager og sfo holder stengt i juli ? jeg syns det er synd. Ikke alle foreldre kan få ferie i juli(feks sykehus ansatte) når de ønsker . Samfunnet stenger ikke. Derfor burde heller ikke barnepass tilbud stenge. Om noen får ferie i juni eller august er det forsatt 3 uker sammenhengende for barna selvom det ikke er juli Anonymkode: 16d2f...87e Vi har ferie selv da, passer oss perfekt! Anonymkode: 966f4...5c1 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #3 Skrevet 24. juli 2023 Hei har vi ikke sfo hele sommerferien, fra skoleslutt til skolestart. Nå har ikke jeg sfo unger lenger, men da jeg hadde var det evig logistikk hele sommeren, heldigvis fikk jeg god hjelp av venner og familie. Men det var stress... kjøre rundt før og etter jobb, levere og hente og føle at jeg var til bry... gruet meg til hver ferie😔 Anonymkode: 5a8b9...ae4 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #4 Skrevet 24. juli 2023 Vår bhg holdt åpent hele sommeren før. Konsekvensen var at de ansatte måtte avvikle sommerferie fra midten av juni og ut hele august, og vi strevde med bemanning i alle ukene utenom fellesferien pga det. For det blir ikke satt inn vikar pga ferie. Det verste var at i fellesferien, når det var påmeldt 20 barn og vi satt opp bemanning deretter? Så kom det bare 4.. Så nei, ingen grunn til å legge opp til et samfunn som er åpent 24/7. Da får man heller skape egne barnepasstilbud i fellesferien, men de stakkars bhgansatte, som jobber i en pedagogisk institusjon, skal få slippe. Anonymkode: 7bd13...8dd 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #5 Skrevet 24. juli 2023 Har ferie selv ja . Anonymkode: 68f2c...ae5 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #6 Skrevet 24. juli 2023 Deler ferien opp , litt med mamma , litt med pappa . Anonymkode: 68f2c...ae5 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #7 Skrevet 24. juli 2023 Mannen min jobber på sykehus, og kan dermed ikke bestemme ferien selv. Han er allerede ferdig med ferien. Bhg/SFO er stengt i hele juli. Heldigvis kan jeg styre ferien mer selv. Så vi får bare to uker ferie sammen… i år også. 🙄 Anonymkode: 65409...78b
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #8 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vår bhg holdt åpent hele sommeren før. Konsekvensen var at de ansatte måtte avvikle sommerferie fra midten av juni og ut hele august, og vi strevde med bemanning i alle ukene utenom fellesferien pga det. For det blir ikke satt inn vikar pga ferie. Det verste var at i fellesferien, når det var påmeldt 20 barn og vi satt opp bemanning deretter? Så kom det bare 4.. Så nei, ingen grunn til å legge opp til et samfunn som er åpent 24/7. Da får man heller skape egne barnepasstilbud i fellesferien, men de stakkars bhgansatte, som jobber i en pedagogisk institusjon, skal få slippe. Anonymkode: 7bd13...8dd Jeg synes det er greit med to uker stengt. Men her stenger SFO hele juli, og det synes jeg IKKE er greit. Anonymkode: 65409...78b
Guddla Skrevet 24. juli 2023 #10 Skrevet 24. juli 2023 Vi tar alltid ferie selv i juli. Eventuelt hadde vi måtte dele oss opp litt og eventuelt spurt besteforeldre om litt hjelp.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #11 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Dere som har sfo eller barnehage som holder stengt i juli eller fellesferien. Hvordan har dere løst med med barnepass de ukene? Får dere ferie da selv eller hvem passer 😊? hva syns dere om at barnehager og sfo holder stengt i juli ? jeg syns det er synd. Ikke alle foreldre kan få ferie i juli(feks sykehus ansatte) når de ønsker . Samfunnet stenger ikke. Derfor burde heller ikke barnepass tilbud stenge. Om noen får ferie i juni eller august er det forsatt 3 uker sammenhengende for barna selvom det ikke er juli Anonymkode: 16d2f...87e Det passer fint. For det første for å sikre at noen barn ikke alltid er i bhg. For sånn er det at noen er fra det åpner til det stenger alle dager. Og er bhg åpen blir det diskusjoner med foreldre som vil ha dem dit istedenfor å ta ferie. Dessuten er det andre barn å leke med når alle har fri samtidig. Det er mulighet for gode opplevelser med andre barn Anonymkode: 12390...6bb 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #12 Skrevet 24. juli 2023 Både mannen og jeg har fleksibilitet rundt ferie (selv om det absolutt foretrekkes at mannen tar noen uker i juli, da det er så stille da), så for vår del er det ikke noe problem. Jeg ser jo en klar fordel i at de ansatte også får ferie i fellesferien, og at det da blir mye lettere med bemanningskabalen. Det kommer jo like barn til gode. Så ser jeg utfordringen for de som ikke kan velge ferie. En annen liten ulempe er jo at alt er innmari dyrt i fellesferien, så mtp reise og barnehagebarn er det bedre for oss å reise utenom. Men krever litt mer planlegging da, siden vi er tvunget til å ta en del uker i fellesferien. Anonymkode: 27225...5b2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #13 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Det passer fint. For det første for å sikre at noen barn ikke alltid er i bhg. For sånn er det at noen er fra det åpner til det stenger alle dager. Og er bhg åpen blir det diskusjoner med foreldre som vil ha dem dit istedenfor å ta ferie. Dessuten er det andre barn å leke med når alle har fri samtidig. Det er mulighet for gode opplevelser med andre barn Anonymkode: 12390...6bb Barna har uansett krav på ferie, så der kan barnehagen nekte. Anonymkode: 65409...78b 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #14 Skrevet 24. juli 2023 Vår bhg har stengt de tre første ukene i juli (altså ikke fellesferien, men en uke før..). Vi har så langt vært så heldig å få ferie begge to hvert år. Men dette er langt ifra en selvfølge. Neste år begynner eldstemann på skolen, og da er SFO stengt i hele juli.. Da har ikke mannen sjangs til å få ferie hele stengeperioden.. Så da blir det vel jeg, da, som må ha ferie alene med en unge som er rævva på å aktivisere seg selv.. Jeg synes det er en uting at det er stengt. For ja, det ER ikke alle som kan bestemme når de vil ha fri. "Alle" vil ha fri i juli, og det er veldig mange arbeidsplasser det bare ikke går på. Jeg er ikke garantert å få fri når jeg vil, jeg heller, noen MÅ være tilstede på jobben min til enhver tid, og jeg er heldig til nå som har flere kolleger som foretrekker ferie i juni og august.. Helt ok at ungene må ha fri 3 uker sammenhengende, men det burde ikke vært tvungent hvilke uker man skal ha fri. Anonymkode: a413b...724 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #15 Skrevet 24. juli 2023 Sykehusbarnehager har ganske gode åpningstider 😉 Anonymkode: 465c7...868
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #16 Skrevet 24. juli 2023 For skolebarn er det jo ulike sommerskoler, fotballskole, friluftsskole osv☺️å Anonymkode: 465c7...868 1
Gjest Albbas Skrevet 24. juli 2023 #17 Skrevet 24. juli 2023 Jeg tar 4 uker ferie. Jobber en del ekstra resten av året for å ha nok ferie/avspasering. Sønnen min hater sfo, så for vår del er det like greit at den er stengt. Han gruer seg skikkelig til neste uke når Sfo starter igjen. 😔
Gjest Albbas Skrevet 24. juli 2023 #18 Skrevet 24. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: For skolebarn er det jo ulike sommerskoler, fotballskole, friluftsskole osv☺️å Anonymkode: 465c7...868 Kommer jo helt an på hvor man bor.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #19 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For skolebarn er det jo ulike sommerskoler, fotballskole, friluftsskole osv☺️å Anonymkode: 465c7...868 Kanskje der du bor, men alle bor ikke samme sted som deg.. Søsteren min bor grisgrendt til, og der et det kun type "bibelleir" i regi av det lokale bedehus-laget.. Noe som er mildt sagt uaktuelt for henne. Her vi bor uffer de som har skolebarn seg over at alt er fullt. Fotball-sommercamp ble fullbooket i februar.. og ikke alle kan melde ungene på (bindende påmelding) fordi de ikke vet egen ferieplan ennå så tidlig.. Anonymkode: a413b...724 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #20 Skrevet 24. juli 2023 Vi deler opp ferien vår slik at mannen har ferie en periode og jeg en periode. Overlapper og Prøver å få til 1 eller 2 uker sammen, slik at vi får gjort litt sammen som familie. På denne måten får vi 5-6 uker hvor en av oss er hjemme, slik at vibklarer vi å dekke opp mesteparten av skoleferien og litt lengre fri enn bare 3 uker fra barnehagen. Ikke ideelt men det er jo bare for noen år☺️ Anonymkode: b3090...64b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå