AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Del Skrevet 24. juli 2023 Jeg startet i ny jobb for under 1 år siden og trodde det var drømmejobben. Dessverre trives jeg ikke pga kulturen/atmosfæren. Mye misnøye generelt blant kolleger, negativitet, dårlig oppfølging av leder etc. Jeg har derfor søkt en annen jobb. I jobben jeg hadde før nåværende var jeg bare i underkant av 1,5 år. Før det igjen har jeg vært i tidligere jobber i 2-3 år. Har med andre ord byttet litt. Grunnene har vært flere (har blitt headhuntet et par ganger meg også søkt meg bort pga mis-match). Jeg lurer nå på om det at jeg har byttet en del kan slå negativt ut når jeg søker jobb fremover eller om det er mer og mer vanlig å bytte en del? Jeg har holdt meg til jobber som er tett opp til kompetansen min, så det er i hvertfall en rød tråd i erfaringen min. Anonymkode: 717c7...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #2 Del Skrevet 24. juli 2023 Min samboer er nå på sin tredje jobb på et års tid. Han har hatt gode grunner til bytte hver gang, men nåværende arbeidsgiver spurte under intervju om årsaken til byttene. Han forklarte hvorfor, og han fikk jo jobb - men uten de forklaringene, hadde han nok ikke fått jobben. Arbeidsgiver var ærlig på at såpass mange bytter, gjorde han usikker og det er jo forståelig. Å bytte jobb ofte er sjelden en positiv greie. Anonymkode: eac8d...fdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #3 Del Skrevet 24. juli 2023 Jeg tenker at det er greit å bytte ofte dersom det er en rød tråd. Med det mener jeg at CV'en din viser at den nye jobben gir deg nye erfaringer. Hvis du f.eks. jobber som revisor eller byggingeniør på 3 ulike plasser på 5 år, så er det et dårlig tegn. Da tenker jeg at dette er en person som sliter med å passe inn. Har du derimot gått fra fagperson til lederstilling, så tenker jeg at det er greit så lenge vi kan gi deg anledning til å klatre internt i firmaet. Anonymkode: daa20...a5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #4 Del Skrevet 24. juli 2023 Så ofte ja, negativt Anonymkode: e492d...925 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #5 Del Skrevet 24. juli 2023 I min bransje koster det enormt mye å ansette folk, ikke bare i ren rekrutteringskostnad, men også opplæring. Derfor vil vi også ha stabile ansatte, så hos oss hadde det vært negativt dersom det er en trend hos kandidaten. Anonymkode: 64a9a...cc9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #6 Del Skrevet 24. juli 2023 Det er ikke positivt. Noen kjappe bytter med god grunn sees vekk fra, men å ikke ha et eneste langt arbeidsforhold etter så mange år i arbeidslivet er ikke et pluss. Du bør bli lengre i denne jobben Anonymkode: a7e6c...407 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #7 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min samboer er nå på sin tredje jobb på et års tid. Han har hatt gode grunner til bytte hver gang, men nåværende arbeidsgiver spurte under intervju om årsaken til byttene. Han forklarte hvorfor, og han fikk jo jobb - men uten de forklaringene, hadde han nok ikke fått jobben. Arbeidsgiver var ærlig på at såpass mange bytter, gjorde han usikker og det er jo forståelig. Å bytte jobb ofte er sjelden en positiv greie. Anonymkode: eac8d...fdd Takk for svar! Har samboeren din hatt mer langvarige arbeidsforhold før disse raske byttene da? Tenker det kan ha litt å si Anonymkode: 717c7...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 24. juli 2023 #8 Del Skrevet 24. juli 2023 Det blir mer og mer vanlig å bytte jobb oftere, men bytter du for ofte viser du høy risiko for gjennomtrekk. Samt kanskje er rastløs, utålmodig og iverstefall vanskelig å tilfredsstille. Det er kjedelig å ansette noen, herav vrake gode kandidater for å ansette deg, for så bruke penger og tid på opplæring og tilpassing for deg, og så stikker du igjen ved første anledning. Det er slike ansettere prøver å unngå. For dette er dårlig økonomi. Så jeg anbefaler deg å finne deg et yrke du kan stå i over tid, aller helst mellom 3-5 år, men gjerne mer, før du vurderer å bytte. Det sagt, så skal du ikke bli værende i yrker med dårlig arbeidsmiljø, negativitet og dårlig ledelse når du har mulighet til å dra der ifra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #9 Del Skrevet 24. juli 2023 Jeg synes det er viktig med en balansegang på arbeidsplassen. I min forrige jobb hadde absolutt alle bare jobbet der i 1-3 år, og det var veldig merkbart! I min nåværende jobb har folk vært her 8 år i snitt, og veldig mange 10-15 år. Det er også veldig merkbart, her er det mange som har grodd fast. Jeg tror jeg kommer til å bli her i maks 3-4 år.. Anonymkode: 25a21...612 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #10 Del Skrevet 7. januar Rød varseltrekant!!! Anonymkode: d89b2...e1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #11 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 10.12): Jeg startet i ny jobb for under 1 år siden og trodde det var drømmejobben. Dessverre trives jeg ikke pga kulturen/atmosfæren. Mye misnøye generelt blant kolleger, negativitet, dårlig oppfølging av leder etc. Jeg har derfor søkt en annen jobb. I jobben jeg hadde før nåværende var jeg bare i underkant av 1,5 år. Før det igjen har jeg vært i tidligere jobber i 2-3 år. Har med andre ord byttet litt. Grunnene har vært flere (har blitt headhuntet et par ganger meg også søkt meg bort pga mis-match). Jeg lurer nå på om det at jeg har byttet en del kan slå negativt ut når jeg søker jobb fremover eller om det er mer og mer vanlig å bytte en del? Jeg har holdt meg til jobber som er tett opp til kompetansen min, så det er i hvertfall en rød tråd i erfaringen min. Anonymkode: 717c7...6c9 Har hatt 11 jobber, den siste i 7 år før jeg starten i ny stilling i samme firma. gikk iallfall greit for meg, men ville nok ikke anbefale det. Anonymkode: a9957...bcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #12 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Rød varseltrekant!!! Anonymkode: d89b2...e1c Ja for noen personer med gammeldagse tenkemåter. Det er definitivt ikke alltid dårlig med å bytte jobb. Og i en tid hvor det er vanskelig å få en fast 100% jobb så er det en selvfølge at folk hopper rundt litt. Anonymkode: 01269...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå