AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #1 Skrevet 24. juli 2023 Er det normalt å svette mye i området der nede, ved skrittet? Ved trening etc. er en ting, men også når jeg blir nervøs så føler jeg at jeg svetter og begynner å lukte og må bytte truse etter ganske kort tid. Er det vanlig, og er det noe man kan gjøre med det? Jeg har vel en tendens til å fort bli varm og svett på hele kroppen, når jeg tenker på det. Anonymkode: 8532f...e3d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #2 Skrevet 24. juli 2023 Det er ikke uvanlig. Noen svetter lett i ansiktet, noen svetter lett i hendene og noen svetter lett i underlivet, mens andre svetter like mye på hele kroppen. Vet ikke om det er så veldig mye å gjøre med det. Prøv å bruke pustende undertøy laget av naturlige materialer som bomull, unngå stramme klær, ta hyppige dusjer og hold området rent og tørt, bruke en antiperspirant eller svettehemmende produkt for intimområder. Også lurt å unngå krydret mat og koffeinholdige drikker, da disse kan øke svetteproduksjonen. Jeg vet at det går an å ta botox i armhulene hvis man svetter mye der, men aner ikke om det fungerer i underliv. Anonymkode: f7ffd...417
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #3 Skrevet 24. juli 2023 Det er flere som har slike problemet, bl.a meg. Sto ute å arbeidet i sola i noen timer, og det var en ganske stor våt flekk mellom beina. Vet en venninne også sliter med at det er et sted hun svetter. Vet ikke om det er så mye å få gjort med det. Botox er kanskje en løsning. Men har nok plager i underlivet (endometriose) og ønsker ikke helt å begynne med nervegift i tillegg som kanskje kan ødelegge mer 😅 Men om du er sterkt plaget, ta en samtale med legen om det. Mulig det finnes løsninger Anonymkode: 7b7c4...0fc
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #4 Skrevet 24. juli 2023 Kan det være at du i tillegg lekker litt urin ved anstrengelser? Det bil også gi mer lukt... Anonymkode: 669eb...d0d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #5 Skrevet 24. juli 2023 Er du overvektig? Anonymkode: 01741...a0d
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #6 Skrevet 25. juli 2023 Her er trusa alltid søkkvåt etter trening, og jeg kan kun bruke mørke tights. Jeg føler selv at jeg lukter, men samtidig så har jeg mine tvil om andre lukter det... Trener uansett ikke tett på andre. Anonymkode: 337ad...3e9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #7 Skrevet 25. juli 2023 Jeg svetter mye i lysken, bruker rett og slett deo der nede for å slippe lukt. Slipper dog ikke unna å bli våt, så må bruke truseinnlegg og skifte truse etter anstrengelser. Men lukter gjør det ikke pga deoen. Anonymkode: 38988...bfc
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #8 Skrevet 26. juli 2023 Jeg hadde problemer i høst (det var da jeg merket det økte på). Følte at det luktet av meg (luktet underliv etter noen timer på jobb og turte ikke å sette meg nærme andre kollega i lunsjen i tilfelle de ville lukte noe av meg). Jeg tok det tilslutt opp med legen og fikk henvisning til gyn. Jeg er nok i startet av overgangsalderen og fikk østrogen behandling (er 46). Jeg hadde også en time hos intimkirugi og fikk operert mine indre kjønnslepper som var veldig lange. Nå 6 mnd senere til tross jeg har hvert i varmen og svettet mye, så kjenner jeg ingen lukt lengre Så kan tenkes at det enten var hormonelt eller at jeg svetter mindre der nede nå etter operasjonen (tror jeg ikke svetter i det hele tatt der nede lengre). Anonymkode: ed83a...9b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå