Gjest Adobyen Skrevet 24. juli 2023 #141 Skrevet 24. juli 2023 Korpsnerden skrev (Akkurat nå): Så lenge du vedtok boten og betalte den, så hadde du vel ikke hatt problemer med at det kom i VG, heller? Jeg er ikke tilhenger av offentlig gapestokk.
Korpsnerden Skrevet 24. juli 2023 #142 Skrevet 24. juli 2023 Adobyen skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke tilhenger av offentlig gapestokk. Det er ikke jeg heller, men velger man å være en offentlig person så bør man la være å gjøre ulovlige ting. Jeg er heller ikke tilhenger av et storting fullt av kjeltringer. 13 1
Spitzy Skrevet 24. juli 2023 #143 Skrevet 24. juli 2023 Korpsnerden skrev (13 minutter siden): Jeg har aldri bedt deg se noen video, du ba meg linke til videoen som var nevnt i skjermdumpen jeg la inn, og det gjorde jeg. Diskusjonen om lønnsbetingelsene til Moxnes er en avsporing, og jeg er ferdig med den. Han tjener nok til å kjøpe det han trenger, og stjeling er ulovlig. Jeg er helt enig i at han har råd til og kjøpe det han råd til, og på ingen måte trenger og stjele. Ja, det er avsporing . Jeg visste ikke at du var ferdig med avsporingen ( fordi ikke kunne dokumentere påstanden din kanskje ? ) og var borte fra diskusjonen noen timer, og nå nettopp så jeg da ba meg om link. Det fikk du. 3
Gjest Adobyen Skrevet 24. juli 2023 #144 Skrevet 24. juli 2023 Korpsnerden skrev (Akkurat nå): Det er ikke jeg heller, men velger man å være en offentlig person så bør man la være å gjøre ulovlige ting. Jeg er heller ikke tilhenger av et storting fullt av kjeltringer. Akkurat det er vi helt enige om, og det har vært for mye av det i politikken.
Korpsnerden Skrevet 24. juli 2023 #145 Skrevet 24. juli 2023 Spitzy skrev (1 minutt siden): Jeg er helt enig i at han har råd til og kjøpe det han råd til, og på ingen måte trenger og stjele. Ja, det er avsporing . Jeg visste ikke at du var ferdig med avsporingen ( fordi ikke kunne dokumentere påstanden din kanskje ? ) og var borte fra diskusjonen noen timer, og nå nettopp så jeg da ba meg om link. Det fikk du. Du har da vært aktiv mange ganger siden det, og det har jo kommet frem her i tråden at han har millionlønn. At han velger å bruke deler av den til noe annet enn eget forbruk, endrer jo ikke det? 2
Hank Amarillo Skrevet 24. juli 2023 #146 Skrevet 24. juli 2023 I Grosny skrev (9 timer siden): Brillenaskingen var en skandale som diskvalifiserer Moxnes fra jobben, men var det ikke samtidig en mye verre overvåknings- og overvåkningslekkasje-skandale? Jeg leste at politiet hadde frigitt overvåkningsvideoen. Den videoen var for å kunne ta tyver. Ingen andre tyver blir hengt ut, de blir bare tatt og bøtelagt og ferdig med det. Hva sier datatilsynet om slikt? Den lekkasje-ansvarlige, vil han bli tiltalt? Effekten av videolekkasjen var å fullstendig ødelegge en politiker som samtidig er et enkeltmenneske. Brillenasking er sånn ca 2000 kroners kriminalitet, mens ødeleggelse av en persons rennome og svekking av hans parti er fysiske skader for titalls millioner og psykisk traume som vanskelig kan måles. 50% av befolkningen kan bli fristet til å stjele, men overvåkningsvideoer av våre udåder blir selvfølgelig aldri offentliggjort. Gjett hvor mange som har stjålet seg en busstur når de bare skal reise en holdeplass? Gjett hvor mange som har stjålet et jordbær på butikken? Hvem har stjålet en kulepenn på jobben? Bør lekkasjen av overvåkningssvideoen gå utstraffet? Er det greit at overvåkningsvideoer publiseres ? Den er offentliggjort via politiet. De er pliktig å utlevere den siden er av offentlig interesse 3
I Grosny Skrevet 24. juli 2023 #147 Skrevet 24. juli 2023 Hank Amarillo skrev (33 minutter siden): Den er offentliggjort via politiet. De er pliktig å utlevere den siden er av offentlig interesse Jeg liker ikke at overvåknings-samfunnet tar overhånd, og synes det er uheldig at datatilsynet/ politikerne tillater slik praksis. 5 2
Samfunnsdebatt Skrevet 24. juli 2023 #148 Skrevet 24. juli 2023 Drizzt skrev (6 timer siden): Hva er det å følge opp? Han innrømte at han stjal med vilje. Det er ikke noe å følge opp. Eventuelt: Har du stjålet før? Har du tenkt å stjele igjen? Men sånne spørsmål stiller ikke norsk media. Har han innrømmet at han stjal med vilje? Trodde det bare var at han sa det kjente med at han tok de ut av butikken jeg.
velociraptor Skrevet 24. juli 2023 #149 Skrevet 24. juli 2023 Korpsnerden skrev (3 timer siden): Her vi helt uenige. En ting hadde vært om det kom frem at Moxnes stjal en pakke tyggis da han var 14 uten ferdig utviklet impulskontroll. Men nå snakker vi om en 41 år gammel partileder og stortingsrepresentant. Jeg tror, i motsetning til deg, at ganske få driver med slike hemmeligheter du beskriver (og ganske alvorlige vil jeg påstå - vold, katteplaging, skatte/forsikringssvindel osv), men at de som gjør det gjør ofte flere av disse. Hvordan hadde det gått med næringslivet om vi alle nasket (som du kaller det) uten konsekvenser? Tja, du får spørre de som selger jordbær - tydeligvis er det ekstremt mange som nasker litt jordbær fra andre kurver… Og nesten alle jeg kjenner som har vaskehjelp betaler svart, svært mange betaler også svart til barnevakter, folk som klipper gresset, lufter hunden maler, sånne småting, men som ikke er bare 5000 kroner i året, så det er egentlig skattepliktig. Altså skattesvindel og svart arbeid. Korpsnerden skrev (2 timer siden): Så lenge du vedtok boten og betalte den, så hadde du vel ikke hatt problemer med at det kom i VG, heller? Jo, jeg hadde virkelig hatt svært mye i mot det. Men så har jeg ikke valgt å være en offentlig person. I Grosny skrev (35 minutter siden): Jeg liker ikke at overvåknings-samfunnet tar overhånd, og synes det er uheldig at datatilsynet/ politikerne tillater slik praksis. 100 % enig i dette, veldig skremmende utvikling. Kina neste.., 3 1
Mjalloh Skrevet 24. juli 2023 #150 Skrevet 24. juli 2023 (endret) Moxnes er utvilsomt svært intelligent. Jeg skjønner derfor ikke hvordan han kunne stjele på ett av landets mest overvåkede steder, Gardemoen. Det gir ingen mening. Han hadde jo selvsagt hatt råd til å kjøpe etpar solbriller til 2000 NOK. Synes Martinussen er en god arvtaker! Endret 11. august 2023 av Elaine Marley 4
Gjest paprikaskrue Skrevet 24. juli 2023 #151 Skrevet 24. juli 2023 2 hours ago, Kathrina said: Send ham på Søndagsskolen - der lærer man at det er galt å stjele og å lyve. Kanskje litt sent men han kan følge barna sine og plukke opp noe.😀 Det har aldri kommet noe godt ut av søndagsskolen.
Chupacabra Skrevet 24. juli 2023 #152 Skrevet 24. juli 2023 (endret) Mjalloh skrev (På 24.7.2023 den 20.41): Moxnes er utvilsomt svært intelligent. Jeg skjønner derfor ikke hvordan han kunne stjele på ett av landets mest overvåkede steder, Gardemoen. Det gir ingen mening. Han hadde jo selvsagt hatt råd til å kjøpe etpar solbriller til 2000 NOK. Synes Martinussen er en god arvtaker! Er han utvilsomt svært intelligent? Tror man skal forholde seg til det man vet. Det blir svært mye spekulasjon nå. Endret 11. august 2023 av Elaine Marley 2 1
MorTil2 Skrevet 24. juli 2023 #153 Skrevet 24. juli 2023 I Grosny skrev (4 timer siden): Hadde jeg vært rikspolitiker og blitt tatt på fersken for solbrilletyveri så hadde jeg garantert blitt så satt ut at jeg kunne ha jugd på utallige forskjellige måter. Så det er ok å lyge i dagevis, ikke bare for media og dermed velgerne man er valgt til å representere, men i dette tilfelle, også til egen nestleder og eget parti, fordi man blir "satt ut"? 6
Sommerkommer Skrevet 24. juli 2023 #154 Skrevet 24. juli 2023 Spitzy skrev (3 timer siden): Jeg snakker om at han ikke tar ut millionlønn, slik de fra andre partier gjør. Ja, han får lønn fra Stortinget , og følger rødt sine regler. Jeg har og millionlønn. Store deler av den går til banken for å betale renter. Betyr det at jeg ikke har millionlønn likevel? Hva en velger å bruke pengene på er noe annet. Fyren har råd til 1199 kr til solbriller. 7 1
Spitzy Skrevet 24. juli 2023 #155 Skrevet 24. juli 2023 Korpsnerden skrev (4 timer siden): Du har da vært aktiv mange ganger siden det, og det har jo kommet frem her i tråden at han har millionlønn. At han velger å bruke deler av den til noe annet enn eget forbruk, endrer jo ikke det? Vært aktiv mange ganger siden det? Jeg var ikke aktiv mellom lunsj og til jeg sluttet på jobb, jeg håper du kan tilgi meg.. han tar ikke ut millionlønn nei. Jo, det at han velger og ikke ta ut mer enn median + 20% var et poeng i forhold til der lønna kom inn i bildet i debatten her i formiddag. 1 2
Spitzy Skrevet 24. juli 2023 #156 Skrevet 24. juli 2023 Sommerkommer skrev (2 timer siden): Jeg har og millionlønn. Store deler av den går til banken for å betale renter. Betyr det at jeg ikke har millionlønn likevel? Hva en velger å bruke pengene på er noe annet. Fyren har råd til 1199 kr til solbriller. Selvsagt har han råd til solbriller. nei, du tar ut millionlønn , det er ikke det samme som og ikke ta ut millionlønn. 2
Sommerkommer Skrevet 24. juli 2023 #157 Skrevet 24. juli 2023 Spitzy skrev (3 minutter siden): Selvsagt har han råd til solbriller. nei, du tar ut millionlønn , det er ikke det samme som og ikke ta ut millionlønn. Mener du Stortinget betaler direkte til rødt da? Eller går ikke pengene via moxnes? Er ikke noen forskjell 3 2
velociraptor Skrevet 24. juli 2023 #158 Skrevet 24. juli 2023 Sommerkommer skrev (2 minutter siden): Mener du Stortinget betaler direkte til rødt da? Eller går ikke pengene via moxnes? Er ikke noen forskjell jo, det er selvsagt en forskjell. Moxnes kan ikke velge å la være, for da kan han ikke være med i Rødt og i så fall vil han ikke lenger heve lønn som representant for Rødt. Typisk kapitalist å ikke skjønner forskjellen på å betale mye renter fordi du har valgt å kjøpe deg en unødvendig dyr bolig for å flotte deg, og å være med i et parti som er i mot millionlønninger av prinsipp og derfor har en regel om at ingen får beholde de ekstra pengene man pålegges å ta i mot om man er stortingsrepresentant. 5 1 2
Sommerkommer Skrevet 24. juli 2023 #159 Skrevet 24. juli 2023 velociraptor skrev (2 minutter siden): jo, det er selvsagt en forskjell. Moxnes kan ikke velge å la være, for da kan han ikke være med i Rødt og i så fall vil han ikke lenger heve lønn som representant for Rødt. Typisk kapitalist å ikke skjønner forskjellen på å betale mye renter fordi du har valgt å kjøpe deg en unødvendig dyr bolig for å flotte deg, og å være med i et parti som er i mot millionlønninger av prinsipp og derfor har en regel om at ingen får beholde de ekstra pengene man pålegges å ta i mot om man er stortingsrepresentant. Nei da får vi fortelle eventuelle religiøse med millionlønn som betaler tiende at de ikke har millionlønn de heller 3 2
Traktor Skrevet 24. juli 2023 #160 Skrevet 24. juli 2023 Majer skrev (14 timer siden): Helt greit. Han har begått en kriminell handling. Men hvor mange av politikerne har ikke eks røyket hasj uten å fratre? Og hva med alle politikerne som har venner i næringslivet? Veldig mange med forbindelser til first house. Siv Jensen leide/leier en hytte av en av Norges rikeste. Sånt er mye mer skummelt i et demokrati. Nja. Jeg synes nå det er vel så skummelt med politikere som har null respekt for eiendomsrett. 3 2
Anbefalte innlegg