Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det var jo en bagatell, og hadde Moxnes sagt akkurat det han skrev på Facebook I DAG straks saken ble kjent, så hadde det ikke blitt mer. Det hadde blitt en snakkis i to dager, og så glemt.

Det Borten Moe har gjort er 1000 ganger verre. Men det ble avsluttet samme dag som det ble kjent, og så har jeg ikke sett mer. Noen innlegg om hvor mange skandaler det er i regjeringen, men lite direkte mot Borten Moe, egentlig. 

Moxnes ble jo jaget slik på grunn av hvordan han håndterte saken.

Endret av ops2
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
BitterMann skrev (31 minutter siden):

Nei, Moxnes har fortsatt ikke innrømmet at han stjal brillene fra butikken. I følge han så var det et uhell og han trodde de var hans egne. I følge han stjal han brillene først da han bestemte å ikke levere dem tilbake fordi han mente det ville skade partiet om han leverte dem tilbake. Så Moxnes stjal i følge han selv kun brillene fordi han hadde så stor omtanke for partiet sitt. 

Så hele Norge er nå fornøyde med at han skriver en melding om at «han tok brillene fra butikken». 

Og ingen medier følger opp med noen kritiske blikk på hva han egentlig innrømmer her. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Sommerkommer skrev (2 timer siden):

Hvorfor nå når det nesten hadde blåst over? Kommer det noe mer kanskje?

Jeg vil tro det handler om at saken ble "satt på vent" med en "cliffhanger", i form av videoen som tilsynelatende stemte dårlig med at tyveriet var utilsiktet og at han dermed måtte regne med å forklare seg på nytt når sykemeldingen gikk ut. Hadde han gitt en forklaring folk trodde på, eventuelt tilstått og lagt seg paddeflat, før han ble sykemeldt tror jeg sykemeldingsperioden ville gitt saken tid til å gå over, men per nå er det løse tråder jeg tror ville vekket saken til liv igjen og skapt mer støy rundt han og partiet. 

• Liker 2
Skrevet
NoMoreMrNiceGuy skrev (26 minutter siden):

Ikke nok med at han er en tyv, men det som er like forkastelig er at partiet stilte seg bak ham etter han ble tatt. Sier alt om hvilken type mennesker dette er.

Ja, det forteller at mange av politikerne i Rødt er bra mennesker som ikke lar seg fullstendig blende av hat slik mange andre nordmenn har for vane å gjøre. At Rødt slo ring om Moxnes i starten er intet annet enn positivt. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Gjest Degmegogjeg
Skrevet

Når han i en årrekke har inntatt rollen som moralens vokter, og fråtset i andres større eller mindre bommerter, ville det vært rart om han da skulle fortsette som leder. Selv i et parti som Rødt bør en ha et snev av fornuft. 

Skrevet

Er det et forsøk på innrømmelse han gjør? For å offentlig gjøre det bra igjen, med å offentlig innrømme noe? 

Mens han egentlig innrømmer ingenting. 

• Liker 2
Gjest BitterMann
Skrevet
33 minutter siden, Samfunnsdebatt said:

Så hele Norge er nå fornøyde med at han skriver en melding om at «han tok brillene fra butikken». 

Og ingen medier følger opp med noen kritiske blikk på hva han egentlig innrømmer her. 

Er som regel slik at mediene gir seg når man har trukket seg fra vervet man har. Det går jo uansett ikke an å tvinge noen til å innrømme hva de har gjort. 

Gjest BitterMann
Skrevet (endret)
23 minutter siden, Samfunnsdebatt said:

Er det et forsøk på innrømmelse han gjør? For å offentlig gjøre det bra igjen, med å offentlig innrømme noe? 

Mens han egentlig innrømmer ingenting. 

Det er neppe forsøk på innrømmelse for han innrømmer jo ikke alt han har gjort. Det er vel mer et forsøk på å bedre imaget hans ved å snakke om at han trekker seg fordi han setter partiet og sine nærmeste foran seg selv. 

Men nå går han i hvert fall av. 

Endret av BitterMann
Skrevet
NoMoreMrNiceGuy skrev (57 minutter siden):

Ikke nok med at han er en tyv, men det som er like forkastelig er at partiet stilte seg bak ham etter han ble tatt. Sier alt om hvilken type mennesker dette er.

Jeg synes ikke din moral er bedre hvis du mener at man ikke skal stille opp for folka sine når de selvforskyldt har blitt uthengt i pressen og virkelig har problemer.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det hadde vore betre med Steigan som ny leiar.

Endret av Nattens rytter
  • Hjerte 2
Skrevet
Nattens rytter skrev (Akkurat nå):

Det hadde vore med Steigan som ny leiar.

Steigan er sikkert intellligent og retorisk god, men Putinpolitisk er han altfor langt unna partiets hovedlinje. Det ser ut som Steigan støtter en av verdens farligste oligarker og imperialister og det er det motsatte av hva et sosialistisk parti kan stå for.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
velociraptor skrev (3 timer siden):

Kanskje han har litt svak psyke? Jeg hadde ikke vært ferdig med skammen så fort selv om media har sluttet å skrive om det. Jeg tror ikke jeg kunne gått ut døra på fem år etter noe sånt.

Litt av en forskjell til f.eks. Borten Moe som tydeligvis måtte bes om å gå av, etter å ha gjort noe som er en million ganger mer alvorlig.

Jeg synes det er litt trist da. Synes egentlig hele saken er en fillebagatell, men kan som sagt skjønne at han ikke orket mediekjøret.

Mulig han har svak psyke, men jeg tror nok han gjorde der for partiets beste. Fokus på politikk. Ja, han er litt ulik folk som må bes om å gå av etter og ha gjort noe som er en million ganger verre. Kanskje han er mer opptatt av partiet enn egen status og tittel? Han er jo ikke ute av spill, men i en annen rolle, og jeg har veldig tro på Marie så jeg ser ikke på dette som negativt for partiet. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Er det ikke ulovlig av butikken å dele filmen med Moxnes videre slik at den kommer ut i sosiale media ?  Jeg trodde det var regler for det. 

Han har gjort en feil, men det er trist. Det er også trist at den filmen ble delt videre. Er det ikke noe som heter personvern?  Han har betalt boten for tyveriet. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
ops2 skrev (1 time siden):

Det var jo en bagatell, og hadde Moxnes sagt akkurat det han skrev på Facebook I DAG straks saken ble kjent, så hadde det ikke blitt mer. Det hadde blitt en snakkis i to dager, og så glemt.

Jeg tviler på det. Selve handlingen er av en slik karakter at å erkjenne forholdene umiddelbart neppe ville ha berget ham. Er jo derfor han stadig løy og skiftet forklaringer, fordi han visste at sannheten ikke tålte dagens lys.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Drizzt skrev (3 timer siden):

Ernas selskap ble organisert av hennes mann, men det var hun som fikk boten fordi hun var statsminister for å statuere et eksempel.

Mener du at noen andre stjal brillene for Moxnes mens Moxnes urettferdig ble straffet for det?

Det skulle bare mangle at Moxnes trakk seg. Han kan ikke fortsette med så høy tillitsverv etter dette.

Var det ikke hun som var så opptatt av og organisere sushi at hun glemte og telle antall gjester? 

• Liker 6
Skrevet

Overrasket over hvor mange av dere som synes det er synd, og at det er en bagatell og jeg vet ikke hva. Som folkevalgt og partileder kan man ikke (med overlegg) stjele og deretter komme med den ene bortforklaringen etter den andre. Det spiller ingen rolle om det han har gjort er mindre alvorlig enn hva andre har gjort.

Han har tabbet seg ut, nå må han ta konsekvensen av det. Jeg er mest overrasket over at det har tatt såpass lang tid før han gikk av. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Korpsnerden skrev (3 timer siden):

Jeg er glad han går. Jeg skjønner ikke at det er så mange voksne mennesker som synes denne saken er en bagatell, at beløpet ikke er så stort osv. Hallo, han stjal! Tenk om vi alle skulle gått rundt og gjort det? Denne holdningen til stjeling skjønner jeg ingenting av. Ganske spesielt at Moxnes, som leder av rødt, det anti-kapitslistiske partiet, velger å stjele merke-solbriller når han har i tillegg millionlønn. 

Han har ikke millionlønn, av egen vilje egentlig. Så ja, denne stjelingen blir veldig rar og umulig og skjønne noe av. Jeg tror ikke han har en « holdning « til stjeling, det er litt vanskelig og si hva pokker som skjedde der. Mulig noe psykisk eller manglende impulskontroll eller ubevissthet han må rydde opp i. Synes det var innafor og ta en sykmelding og så og trekke seg. Så kan han rydde opp i hva det var som førte til at « hallo, han stjal «. 

• Liker 2
Skrevet
Gugglo skrev (3 timer siden):

Jeg er veldig enig med deg. Jeg tror hun er den som passer best til å ta seg av den rollen. Rødt er ikke et "enpersonparti", men flere sterke personer med forskjellige ansvar.

Men jeg forstår godt at det er lett å se for seg Mímir som den som hadde vært fremste personen i partiet nå. Han vil nok fortsatt være en av de fremste personene, men jeg tror Marie er flinkere til akkurat det ansvarsområdet (det å kunne tale ut fra flere forskjellige posisjoner som forskjellige deler av partiet har, å tale på vegne av forskjellige lag med forskjellige meninger, og det å kunne organisere samhold, forståelse for hverandres meninger, samtidig som de meningene som vinner flest stemmer blir de fremtredende) enn noen andre i partiet.

Partiet har flere styrker i form av flere flotte fremtredende personer.

Enig, jeg håpet på Marie. Digger mimir, men han passer nok best der han er. Marie virker så solid. Rødt er et parti jeg har snust på, men aldri stemt på. Det er mulig Marie endrer dette. « tid for tall « som hun legger ut på Facebook er jeg stor fan av, føles mer som folkeopplysning om økonomi på et språk jeg forstår, heller enn politikerpjatt på stemmejakt. Blir spennende og følge henne i ny viktig rolle. 

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...