Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Himalaila skrev (Akkurat nå):

Noe psykisk sykdom behandles med medisiner som kan føre til ukritisk oppførsel. Som f.eks Rivotril og lignende. Så gjentatte tyverier trenger slettes ikke å komme av sykdommen kleptomani. 

hva spiller det for rolle?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vera skrev (6 minutter siden):

Javisst - om man ikke er politiker. 

Hvem sier det?

Skrevet
Morgan Le Fay skrev (Akkurat nå):

Hvem sier det?

har noen av de havnet i fengsel?

Gjest Himalaila
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

hva spiller det for rolle?

Denne tråden har jo gitt han en diagnose, som ikke har blitt moderert bort. Så jeg ville bare nyansere litt. 

Du tenkte kanskje at det var ei unnskyldning for han? Det var det ikke. 

Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

har noen av de havnet i fengsel?

Hvam har bedrevet innsidehandel?

• Liker 2
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 time siden):

Hvem sier det?

Er det noen politikere som er straffet, som jeg har gått glipp av?

Skrevet
Vera skrev (Akkurat nå):

Er det noen politikere som er straffet, som jeg har gått glipp av?

Jeg spør igjen: Hvem har begått innsidehandel? Hvis det er Ola Borten Moe du tenker på, så er den saken under etterforskning. Du vet at eventuell straff kommer etter etterforskning og tiltale eller?

• Liker 3
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (3 timer siden):

Jeg spør igjen: Hvem har begått innsidehandel? Hvis det er Ola Borten Moe du tenker på, så er den saken under etterforskning. Du vet at eventuell straff kommer etter etterforskning og tiltale eller?

Huitfeldt, Borten Moe, Solberg, Steffensen for å nevne noen - men alle påstår bare at de har misforstått lovene de selv har godkjent..så da er det vel ok. 

Så har vi pendler/skattejuks-skandalene - som også er et lovbrudd, om de begås av den vanlige borgeren..men også her er alt tuftet på beklagelige misforståelser over lover politikerne selv har godkjent. 

• Liker 1
Skrevet
Vera skrev (1 minutt siden):

Huitfeldt, Borten Moe, Solberg, Steffensen for å nevne noen - men alle påstår bare at de har misforstått lovene de selv har godkjent..så da er det vel ok. 

Så har vi pendler/skattejuks-skandalene - som også er et lovbrudd, om de begås av den vanlige borgeren..men også her er alt tuftet på beklagelige misforståelser over lover politikerne selv har godkjent. 

Borten Moe blir jo faktisk etterforsket for innsidehandel, har du virkelig ikke fått med deg det? De andre er det ingen grunn til å mistenke innsidehandel (i følge Økokrim),  mener du at de likevel skal straffes?

Massevis av politiker har fått straff. Bare Google «politiker straff» så vil du se det. Reiseregninger, nav-svindel, osv.

Pendlersakene har vært foreldet, men regelverket har også vært uklart. Derfor har de ikke blitt straffeforfulgt. Kanskje du skulle lese aviser?

• Liker 5
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (3 minutter siden):

Borten Moe blir jo faktisk etterforsket for innsidehandel, har du virkelig ikke fått med deg det? De andre er det ingen grunn til å mistenke innsidehandel (i følge Økokrim),  mener du at de likevel skal straffes?

Massevis av politiker har fått straff. Bare Google «politiker straff» så vil du se det. Reiseregninger, nav-svindel, osv.

Pendlersakene har vært foreldet, men regelverket har også vært uklart. Derfor har de ikke blitt straffeforfulgt. Kanskje du skulle lese aviser?

Ja jøss - når Økokrim etterforsker politikerne er det bare å ta av seg hatten (det er sarkasme i den setningen..i tilfelle du skulle slite med å forstå det).

«Har du på noen som helst måte gitt innsideopplysninger til din ektemann?»

»Nei, jeg sverger på tro og ære»

»Ok, du er fri for alle mistanker»

🤡🤡

Skulle nesten tro vi har en bruker fra «det gode selskap» her i denne tråden..pendler-sakene var foreldet..derfor var det ok? Du forstår at det fortsatt er et lovbrudd - og at samme politikere som har begått lovbruddene, fortsatt befinner seg i tillitsverv? Det gjelder bare å skjule ugjerningen lenge nok, så er det ok for deg? 

Massevis av politikere har fått straff sier du med den største selvfølgelighet..du er klar over at de aller fleste ikke begår handlinger som regnes som straffbare i rettsvesenet i løpet av sitt liv? Mens i politikernorge - som består av et fåtall, er det altså massevis av politikere som er blitt straffeforfulgte..

La politikerforakten bare fortsette å vokse..så ser vi kanskje snart en politiker-revolusjon. 

• Liker 3
Skrevet
4 hours ago, Maleficenta said:

ja for akke andre utenom politikere. De slipper unna med alt mulig dritt. Ble så forbanna når Erna Solberg faktisk selv fikk velge om hun skulle trekke seg som partileder eller ikke. Hvorfor f... ble hun ikke kasta på ræva ut?

Partimedlemmene bestemmer partilederen. Folket velger så mellom partier.

At mannen hennes handlet aksjer tviler ingen på, ofte nok og med høye nok beløp til at det kunne skape tvil, men tvilen går på om han hadde hemmelig informasjon eller visste noe vesentlig før alle andre kunne funnet ut det samme. Info som hjalp ham med å velge aksjer med høy gevinst. Det er det ordet innsidehandel betyr. I vårt land er det tradisjon for å ikke dømme etter tvil og å ikke rette baker for smed, det var tross alt mannen hennes som handlet, ikke partilederen selv.

• Liker 3
Skrevet
Vera skrev (4 minutter siden):

Ja jøss - når Økokrim etterforsker politikerne er det bare å ta av seg hatten (det er sarkasme i den setningen..i tilfelle du skulle slite med å forstå det).

🤡🤡

Skulle nesten tro vi har en bruker fra «det gode selskap» her i denne tråden..pendler-sakene var foreldet..derfor var det ok? Du forstår at det fortsatt er et lovbrudd - og at samme politikere som har begått lovbruddene, fortsatt befinner seg i tillitsverv? Det gjelder bare å skjule ugjerningen lenge nok, så er det ok for deg? 

Massevis av politikere har fått straff sier du med den største selvfølgelighet..du er klar over at de aller fleste ikke begår handlinger som regnes som straffbare i rettsvesenet i løpet av sitt liv? Mens i politikernorge - som består av et fåtall, er det altså massevis av politikere som er blitt straffeforfulgte..

La politikerforakten bare fortsette å vokse..så ser vi kanskje snart en politiker-revolusjon. 

Ok, så nå er ikke problemet det du har sagt før - at politikere IKKE blir straffet - men at de straffes oftere enn andre?

Selvsagt har jeg ikke sagt at pendlersakene var OK. Men de var tydeligvis ikke straffbare, både på grunn av foreldelse og uklart regelverk. (Hadia Tajik har åpenbart vært svært «kreativ» og jeg har null respekt for henne). Å være stortingsrepresentant er ikke en jobb, men et verv. Og det vervet kan man ikke miste uten at det har skjedd noe helt ekstremt. Hadia gikk jo faktisk av som nestleder i AP.

Når det gjelder Finnes, så har jo så klart Økokrim sett på mer enn forsikringer fra Erna. De har sett på timing, på gevinst (som var oppsiktsvekkende lav, lavere enn indeksen) og derfra konkludert at det sannsynligvis ikke har skjedd noe straffbart. Du synes at han likevel skulle bli straffet, bare fordi?

Personlig har jeg ikke veldig sansen for Erna og jeg mener Høyre burde ha byttet henne ut nå. Men hun har jo ikke gjort noe ulovlig. Hvis Høyre mener de kan vinne valg med henne, så spiller det jo ingen rolle hva vi mener. Det vil straffe seg uansett hvis velgerne ikke har tillit.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Vera skrev (3 timer siden):

🤡🤡

Økokrim er ikke et politisk organ, de skal holde seg til gitte retningelinjer. 

• Liker 2
Skrevet
Vera skrev (3 timer siden):

Her var det flere eksempler på personer som ikke en gang er mistenkt for innsidehandel. 

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, krenkende innlegg og svar til dette.

Tråden stenges og det henvises til denne tråden for videre diskusjon av temaet:

Elaine Marley, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...