Example Skrevet 14. november 2023 #281 Skrevet 14. november 2023 Krokenguri skrev (1 time siden): Det er ikke bagateller. Men bagateller iht drap og pedofili som enkelte her prøver å sammenligne det med. Han gør noe ulovlig og det er jo ikke ok på moe vis. Kriminell er øitt langt å dra begrepet om han Og langt utenfor det man kan forvente av en folkevalgt politiker. Forhåpentligvis er han ferdig som det etter neste valg. 4 1
Jullen Skrevet 14. november 2023 #282 Skrevet 14. november 2023 Samfunnsengasjert skrev (2 timer siden): Jeg skjønner ikke alle dere som bagatelliserer det han har gjort. Hvis alle hadde stjålet på butikken som han, så hadde det betydd enorme samfunnsmessige økonomiske tap. Nettopp. Og det å bagatellisere og la kjente personer slippe unna med det offentlig, er ganske skummelt det også. Det gir et bilde av at nasking i butikk ikke er så ille. Det kan i verste fall påvirke folk å begynne å naske. ‘Til og med politikere gjør det jo’. Derfor syns jeg det er greit med en offentlig straff. Få frem hvor simpelt og patetisk stjeling er. Ikke minst se hvor alvorlige konsekvenser det får selv om det bare er ‘småting’ som blir stjålet. Videre at folk får se hva samfunnet tenker om disse tarvelige handlingene. Se hvordan det påvirker både karriere og det sosiale liv. Plutselig går man fra å være høyt oppe, til nederst på rangstigen. Det er med andre ord et sosialt selvmord Moxnes har begått her. Han har antagelig både mistet venner og jobben. Så ja, det blir helt feil å bagatellisere, og samtidig helt rett å fordømme og vise forakt for slike kriminelle handlinger. Det er det eneste rette å gjøre for å forebygge ytterligere kriminalitet i samfunnet. 3 1
I Grosny Skrevet 14. november 2023 #283 Skrevet 14. november 2023 Jullen skrev (13 minutter siden): er det eneste rette å gjøre for å forebygge ytterligere kriminalitet i samfunnet. Er du sikker på at det er lurt å forbygge kriminalitet? Kanskje vi trenger litt av det for å holde oss skjerpa? Dersom Norge ble et land med vanntett moral, uten stjeling og kriminalitet så ville vi sikkert bli enda mer naive enn vi er nå, og bli et utrolig lett bytte når plutselig kriminalitet dukket opp igjen. 3
Paneera Skrevet 15. november 2023 #284 Skrevet 15. november 2023 Krokenguri skrev (3 timer siden): Det er ikke bagateller. Men bagateller iht drap og pedofili som enkelte her prøver å sammenligne det med. Han gør noe ulovlig og det er jo ikke ok på moe vis. Kriminell er øitt langt å dra begrepet om han Han har brutt straffeloven, ergo kriminell. Kleptomani er en diagnose. Samme med pyromani. Kan jeg da brenne ned et hus og skylde på pyromani? 5 1
Paneera Skrevet 15. november 2023 #285 Skrevet 15. november 2023 Og enda et spørsmål, er det slik at psykiske problemer fritar folk fra ansvar for egne handlinger? 4 6
Krokenguri Skrevet 15. november 2023 #286 Skrevet 15. november 2023 Samfunnsengasjert skrev (4 timer siden): Han har brutt straffeloven, ergo kriminell. Kleptomani er en diagnose. Samme med pyromani. Kan jeg da brenne ned et hus og skylde på pyromani? Som moxnes har fått straff, så får du straff for å tenne på hus. Har alle glemt at moxnes har fått straffen sin? Og kommer garantert til å få flere straffer, om han fortsetter å stjele. Tror ingen her har påstått at han ikke skal ha straff. Jeg påstår at en kleptoman kan være flink i jobben sin. Og syntes det er dumt, at han blir borte på generelt grunnlag. Nå har forøvrig ikke moxnes stått frem som kleptoman, men indre psykiske utfordringer som går ut i stjeleing. Sånt kan også slå ut i mye rart. Fortsatt ingen som har påstått at han ikke skal ha straff. Mer overasket over at flere her skriver som om han ikke har fått det. Hva tror de, at Norge skal ha fengselsstraff for en ost? Så grovt tyveri er det ikke. Men han måtte betale 15.000kr. Bot er også straff. 4
Vera Skrevet 15. november 2023 #287 Skrevet 15. november 2023 (endret) Samfunnsengasjert skrev (7 timer siden): Han har brutt straffeloven, ergo kriminell. Kleptomani er en diagnose. Samme med pyromani. Kan jeg da brenne ned et hus og skylde på pyromani? Jeg mener alle skal følge norsk lov - om man bor eller oppholder seg i Norge..også politikere. Det jeg har problemer med å forstå er forskjellsbehandlingen som foregår på stortinget - og i samfunnet ellers. Det er helt ok med innsidehandel, juks med skatten osv - men Moxnes, han skal tas så det ljomer etter, og blir mistrodd til de grader på alt han sier og gjør. Tajik derimot - hun kan snakke seg bort om infertilitet og Gud vet hva. Erna kan sminke på seg litt glittertårer i øyekroken og fremstille seg selv som den mest naive og troskyldige skapningen verden noensinne har sett - på tross av sitt statsministerverv - og de får faen meg medfølelse for sitt kyniske spill! Mens en annen person, som HELT KLART har et stort problem, og kvier seg for å snakke om problemet, og bruker månedsvis på å komme frem i media med det virkelige problemet (som er ganske normalt ved psykisk sykdom) - han skal bli mistrodd og kritisert for alt han sier og gjør. Merkelig fenomen. Verden vil bedras. Endret 15. november 2023 av Vera 2 2 4
Krokenguri Skrevet 15. november 2023 #288 Skrevet 15. november 2023 Vera skrev (21 minutter siden): Jeg mener alle skal følge norsk lov - om man bor eller oppholder seg i Norge..også politikere. Det jeg har problemer med å forstå er forskjellsbehandlingen som foregår på stortinget - og i samfunnet ellers. Det er helt ok med innsidehandel, juks med skatten osv - men Moxnes, han skal tas så det ljomer etter, og blir mistrodd til de grader på alt han sier og gjør. Tajik derimot - hun kan snakke seg bort med infertilitet og Gud vet hva. Erna kan sminke på seg litt glittertårer i øyekroken og fremstille seg selv som den mest naive og troskyldige skapningen verden noensinne har sett - på tross av sitt statsministerverv - og de får faen meg medfølelse for sitt kyniske spill! Mens en annen person, som HELT KLART har et stort problem, og kvier seg for å snakke om problemet, og bruker månedsvis på å komme frem i media med det virkelige problemet (som er ganske normalt ved psykisk sykdom) - han skal bli mistrodd og kritisert for alt han sier og gjør. Merkelig fenomen. Verden vil bedras. Det er fordi folk jukser generelt litt her og der selv, for å tilegne seg litt ekstra de ikke har krav på. At det er stjeling går de ikke helt med på. Men å fysisk stjele en ting, der går visst grensen. Så det er jo helt klart at hersen er større mot en som stjeler ost, enn noen som har snytt til seg flere hundre tusen på reiseregninfer for turer de ikke har vært på, for ikke å snakke om millioner tilegnet seg pga inside informasjon det er jo bare noen få tastetrykk det. Nei ost er nok værre for folk flest tydeligvis 3
Vera Skrevet 15. november 2023 #289 Skrevet 15. november 2023 Krokenguri skrev (1 minutt siden): Det er fordi folk jukser generelt litt her og der selv, for å tilegne seg litt ekstra de ikke har krav på. At det er stjeling går de ikke helt med på. Men å fysisk stjele en ting, der går visst grensen. Så det er jo helt klart at hersen er større mot en som stjeler ost, enn noen som har snytt til seg flere hundre tusen på reiseregninfer for turer de ikke har vært på, for ikke å snakke om millioner tilegnet seg pga inside informasjon det er jo bare noen få tastetrykk det. Nei ost er nok værre for folk flest tydeligvis Ja, det er helt sykt! Og jeg sliter med å forstå det. Moxnes har betalt bøter for ulovlighetene sine (og bøtene er høyere enn opprinnelig pris på varene han har stjålet) - de andre politikerne går ut og skryter over at de nå har vært så flinke at de har tilbakebetalt beløpet de har stjålet - og forventer applaus og ære for å gi tilbake nøyaktig samme beløp de har stjålet. Så går de tilbake til tillitsvervet sitt og blir forarget og forbannet om noen tar opp «gamle saker» - de har tross alt gjort opp for seg…. Man burde automatisk miste tillitsvervet man sitter i, om man bryter loven. Uavhengig av hva man har gjort. Sliter man med å følge norsk lov har man ingenting i et tillitsverv å gjøre. 2 1
I Grosny Skrevet 15. november 2023 #290 Skrevet 15. november 2023 Vera skrev (21 minutter siden): Ja, det er helt sykt! Og jeg sliter med å forstå det. Moxnes har betalt bøter for ulovlighetene sine (og bøtene er høyere enn opprinnelig pris på varene han har stjålet) - de andre politikerne går ut og skryter over at de nå har vært så flinke at de har tilbakebetalt beløpet de har stjålet - og forventer applaus og ære for å gi tilbake nøyaktig samme beløp de har stjålet. Så går de tilbake til tillitsvervet sitt og blir forarget og forbannet om noen tar opp «gamle saker» - de har tross alt gjort opp for seg…. Man burde automatisk miste tillitsvervet man sitter i, om man bryter loven. Uavhengig av hva man har gjort. Sliter man med å følge norsk lov har man ingenting i et tillitsverv å gjøre. Da blir det ikke mange politikere igjen, og de vil ikke være representative for normalbefolkningen.
Thanos Skrevet 15. november 2023 #291 Skrevet 15. november 2023 I Grosny skrev (56 minutter siden): Da blir det ikke mange politikere igjen, og de vil ikke være representative for normalbefolkningen. Og derfor stemmer jeg ikke lenger på dem. Ingen av dem er verdig min stemme pga snusket de bedriver. Det skal kreves noe ekstra av deg når du vil være med å styre landet. Vi har alle feil, men å forfalske underskrifter og utnytte lovverket, samt stjeling, bør være nok til å få dem kastet ut for evig og alltid! 4 3
Krokenguri Skrevet 15. november 2023 #292 Skrevet 15. november 2023 Vera skrev (1 time siden): Ja, det er helt sykt! Og jeg sliter med å forstå det. Moxnes har betalt bøter for ulovlighetene sine (og bøtene er høyere enn opprinnelig pris på varene han har stjålet) - de andre politikerne går ut og skryter over at de nå har vært så flinke at de har tilbakebetalt beløpet de har stjålet - og forventer applaus og ære for å gi tilbake nøyaktig samme beløp de har stjålet. Så går de tilbake til tillitsvervet sitt og blir forarget og forbannet om noen tar opp «gamle saker» - de har tross alt gjort opp for seg…. Man burde automatisk miste tillitsvervet man sitter i, om man bryter loven. Uavhengig av hva man har gjort. Sliter man med å følge norsk lov har man ingenting i et tillitsverv å gjøre. Og hadde jeg gjort det samme som dem, så hadde jeg blitt fratatt mer penger og sittet minst 3 år i fengsel. Jeg trodde vi hadde en retts stat som ikke med likhet for loven. Det har de bevist, det har vi ikke 3
I Grosny Skrevet 15. november 2023 #293 Skrevet 15. november 2023 (endret) Thanos skrev (2 timer siden): Og derfor stemmer jeg ikke lenger på dem. Ingen av dem er verdig min stemme pga snusket de bedriver. Det skal kreves noe ekstra av deg når du vil være med å styre landet. Vi har alle feil, men å forfalske underskrifter og utnytte lovverket, samt stjeling, bør være nok til å få dem kastet ut for evig og alltid! Forskjellen på de politikerne som blir kastet ut for feilene sine og de som får bli er stort sett at de som får bli klarer å skjule sitt snusk. Endret 15. november 2023 av I Grosny 4
Elaine Marley Skrevet 15. november 2023 #294 Skrevet 15. november 2023 Tråden er ryddet for spekulasjoner, krenkende og nedsettende innlegg, latterliggjøring, personangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Maleficenta Skrevet 15. november 2023 #295 Skrevet 15. november 2023 Gugglo skrev (På 24.7.2023 den 8.20): Bjørnar Moxnes har trukket seg som partileder. Det var et ekstraordinært landsstyre i Rødt i går kveld der det ble gitt beskjed om dette og hvor en annen person ble konstituert partileder. Det blir pressemøte klokken 09:15 om dette i dag. Mere kan leses i pressen eller på Bjørnar Moxnes sin FB-profil. https://www.facebook.com/b.moxnes/posts/pfbid02QSdtRWvbtb5984FH7Y8mRxF7WgP3euyTRhXEVtMf1hBbnGUA6KFP5j61ckDvNd87l https://www.aftenposten.no/norge/i/l3W047/bjoernar-moxnes-gaar-av-som-roedt-leder-jeg-tok-de-solbrillene-fra-butikken-jeg-gjorde-en-stor-feil https://www.vg.no/nyheter/i/8J1K9E/bjoernar-moxnes-gaar-av https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/mine-naermeste-er-fritt-vilt/15913384/ Bra. Slike tjuvradder kan ikke være partileder 1
Maleficenta Skrevet 15. november 2023 #296 Skrevet 15. november 2023 Sommerkommer skrev (På 24.7.2023 den 8.32): Hvorfor nå når det nesten hadde blåst over? Kommer det noe mer kanskje? han har ikke bare stjålet en gang 1
Morgan Le Fay Skrevet 15. november 2023 #297 Skrevet 15. november 2023 Vera skrev (4 timer siden): Jeg mener alle skal følge norsk lov - om man bor eller oppholder seg i Norge..også politikere. Det jeg har problemer med å forstå er forskjellsbehandlingen som foregår på stortinget - og i samfunnet ellers. Det er helt ok med innsidehandel, juks med skatten osv - men Moxnes, han skal tas så det ljomer etter, og blir mistrodd til de grader på alt han sier og gjør. Tajik derimot - hun kan snakke seg bort om infertilitet og Gud vet hva. Erna kan sminke på seg litt glittertårer i øyekroken og fremstille seg selv som den mest naive og troskyldige skapningen verden noensinne har sett - på tross av sitt statsministerverv - og de får faen meg medfølelse for sitt kyniske spill! Mens en annen person, som HELT KLART har et stort problem, og kvier seg for å snakke om problemet, og bruker månedsvis på å komme frem i media med det virkelige problemet (som er ganske normalt ved psykisk sykdom) - han skal bli mistrodd og kritisert for alt han sier og gjør. Merkelig fenomen. Verden vil bedras. Det er OK med innsidehandel? Hvor har du det fra? Det er det jo ikke, det kan gi seks års fengsel. 1
Vera Skrevet 15. november 2023 #298 Skrevet 15. november 2023 Morgan Le Fay skrev (Akkurat nå): Det er OK med innsidehandel? Hvor har du det fra? Det er det jo ikke, det kan gi seks års fengsel. Javisst - om man ikke er politiker. 1
Maleficenta Skrevet 15. november 2023 #299 Skrevet 15. november 2023 Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden): Det er OK med innsidehandel? Hvor har du det fra? Det er det jo ikke, det kan gi seks års fengsel. ja for akke andre utenom politikere. De slipper unna med alt mulig dritt. Ble så forbanna når Erna Solberg faktisk selv fikk velge om hun skulle trekke seg som partileder eller ikke. Hvorfor f... ble hun ikke kasta på ræva ut? 4
Gjest Himalaila Skrevet 15. november 2023 #300 Skrevet 15. november 2023 Noe psykisk sykdom behandles med medisiner som kan føre til ukritisk oppførsel. Som f.eks Rivotril og lignende. Så gjentatte tyverier trenger slettes ikke å komme av sykdommen kleptomani. Det er alltid trist når mennesker får sine (sensitive) helseutfordringer på trykk i alle media. Jeg håper han blir tatt godt vare på av venner og familie.
Anbefalte innlegg