Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hank Amarillo skrev (På 25.7.2023 den 0.45):

At en folkevalgt politiker bryter loven vil naturlig ha offentlig interesse.

Vi snakker om en mikroforbrytelse, der mest sannsynlig 90 % av alle stortingsrepresentanter (og befolkningen forøvrig) har begått like bagatellmessig eller verre kriminalitet.  Det som er spesielt er at han ble tatt på fersken, at det kom ut i media, og at han havnet i en panikkløgnmodus som er veldig menneskelig , veldig dum  og helt urealistisk dum sett fra profesjonelle tyvers og medierådgiveres  ståsted.

Selvfølgelig har det offentlig interesse at den ledende opposisjonspolitikeren har blitt tatt med buksa nede, men det betyr ikke at jeg synes offentliggjøring av videoen og mediakjøret er greit. Han har ikke akkurat  drept noen, for å si det sånn.

Denne saken er interessant for media fordi det er Bjørnar Moxnes, og ikke en lavprofilert stortingsrepresentant fra et annet parti. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Thanos skrev (14 timer siden):

Jeg syntes det er trist at voksne mennesker med et kjent fjes ikke forstår at å stjele briller ikke er greit. Dette er altså en fyr velgerne til rødt håper skal bli statsminister!

Og med tanke på alle de grove økonomiske kriminelle handlingene omtrent alle i regjeringen har drevet med siden AP kom til makta, er det helt svimlende rart at de fortsatt sitter ved makta!

Helt fantastisk at Moxnes går. Det burde Hadjik og gjort, men hun snek seg tilbake inn bakveien.

Jeg er ikke sikker på om Rødts velgere vil ha han som statsminister. Mange av de som stemmer Rødt stemmer Rødt for å ha en opposisjonell talsmann på Stortinget, ikke for å få noen plass i regjeringen. 

• Liker 6
Skrevet
MorTil2 skrev (På 24.7.2023 den 21.01):

Så det er ok å lyge i dagevis, ikke bare for media og dermed velgerne man er valgt til å representere, men i dette tilfelle, også til egen nestleder og eget parti, fordi man blir "satt ut"? 

Det er ikke ok, men det er en naturlig reaksjon for noen av de som ikke har lært å juge, og ikke er vant med å bli tatt på fersken. Jeg kan lett forestille meg hvor sjokkerende det var å  bli tatt. 

Jeg synes jo egentlig at støtteapparatet hans og medierådgiverne har  gjort en sinnsykt dårlig jobb. Han har jo fått lov   til å dumme seg ut så sykt at partiet kan tape enormt på dette, og de taper jo sin fremste retorikers rennome.  De skulle ha lært han to ord på forhånd: "Ingen kommentar". Jeg forventer at alle politikere får disse ordene inn i sitt vokabular nå. Noe må de lære av skandalen. Alle vet at nesten alle begår  idiotisk kriminalitet en eller annen gang, og de kan bli tatt. 

• Liker 1
Skrevet
språkpurk skrev (8 timer siden):

Egentlig ikke. For det første er Moxnes en av de få som faktisk har begått en kriminell handling. De fleste andre har bare demonstrert et veldig avslappet forhold til regelverk og kutyme. For det andre, hvis denne tråden er representativ for vanlige folks forhold til lovbrudd, er det ikke veldig rart om høygaflene forblir butte.

Jeg foreslår å  korrigere til "en av de få som faktisk har blitt tatt for en kriminell handling." 

• Liker 3
Skrevet
Spitzy skrev (1 time siden):

Men folk du siterer får ikke lov og svare deg fordi du er ferdig for åtte sider siden? Det var jo du som dro opp lønnen hans! Med et screenshot av en video uten link 😅🤦‍♀️ 

Så bra at hen har deg til å irrettesette meg da? Siden du mener svaret mitt ikke var godt nok. Jeg postet en screenshot av hva stortingsrepresentanter, inkludert Moxnes, tjener. At du ønsket å se en video som var nevnt har ingenting med hva jeg ville frem til. Moxnes har millionlønn og det har ingen i denne tråden klart å motbevise så langt. Jeg skjønner at du finner meg latterlig basert på emojibruken din, men hvorfor bruke tid på noe du ikke får gjort noe med? Vi er uenige og kan vel være enige om det?

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, I Grosny said:

Jeg foreslår å  korrigere til "en av de få som faktisk har blitt tatt for en kriminell handling." 

Her forholder jeg meg til bevis og fakta, ikke spekulasjoner.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
språkpurk skrev (13 minutter siden):

Her forholder jeg meg til bevis og fakta, ikke spekulasjoner.

Å påstå at bare et fåtall av stortingsrepresentane har begått kriminelle handlinger er en ganske usikker spekulasjon. Påstår man at bare et fåtall har  blitt tatt, så er det fakta. Kjenner du noen mennesker som du med absolutt sikkerhet kan fastslå at aldri har begått kriminelle handlinger? I så fall kjenner du faren eller moren min, og de er helt  klart i mindretall i min familie, og jeg kan heller ikke vite med sikkerhet at de er så  lovlydige som jeg innbiller meg (bare spekulasjoner, ikke fakta).

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, I Grosny said:

Å påstå at bare et fåtall av stortingsrepresentane har begått kriminelle handlinger er en ganske usikker spekulasjon. Påstår man at bare et fåtall har  blitt tatt, så er det fakta. Kjenner du noen mennesker som du med absolutt sikkerhet kan fastslå at aldri har begått kriminelle handlinger? I så fall kjenner du faren eller moren min, og de er helt  klart i mindretall i min familie, og jeg kan heller ikke vite med sikkerhet at de er så  lovlydige som jeg innbiller meg (bare spekulasjoner, ikke fakta).

Jeg tror egentlig du forstår at jeg snakker om de konkrete tilfellene som har vært gjenstand for diskusjon i denne tråden. Ellers påstår jeg ingenting. Man må jo anta at stortingsrepresentanter, som andre folk, er skruppelløse og meler sin egen kake i varierende grad om de får sjansen, men hva så?

Skrevet (endret)
Gugglo skrev (På 26.7.2023 den 13.16):

Klarte bare et par minutter av denne. Får det inntrykket av at Mimir tenker at det er helt vanlig å lyve og bortforklare, at det bare er menneskelig og liksom ikke noe mer man kan forvente? Seriøst? Herregud...  Det er en partileder som sitter (satt) i stortinget det er snakk om😵 Om man skal ha så lave forventninger til et menneske i en så mektig stilling så er det ikke rart at verden er helt på bærtur..

Endret av Elidaa
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
46 minutter siden, Elidaa said:

Klarte bare et par minutter av denne. Får det inntrykket av at Mimir tenker at det er helt vanlig å lyve og bortforklare, at det bare er menneskelig og liksom ikke noe mer man kan forvente? Seriøst? Herregud...  Det er en partileder som sitter (satt) i regjering det er snakk om😵 Om man skal ha så lave forventninger til et menneske i en så mektig stilling så er det ikke rart at verden er helt på bærtur..

Satt i regjering??

• Liker 1
Skrevet
On 7/25/2023 at 10:26 AM, Korpsnerden said:

Ja, da er det vel greit å stjele litt da? Seriøst - du er 8 sider for sent ute og det er ikke relevant ift handlingen han utførte. 

Lol

Gjest Adobyen
Skrevet
Elidaa skrev (1 time siden):

Klarte bare et par minutter av denne. Får det inntrykket av at Mimir tenker at det er helt vanlig å lyve og bortforklare, at det bare er menneskelig og liksom ikke noe mer man kan forvente? Seriøst? Herregud...  Det er en partileder som sitter (satt) i regjering det er snakk om😵 Om man skal ha så lave forventninger til et menneske i en så mektig stilling så er det ikke rart at verden er helt på bærtur..

Nå må du ikke overdrive Moxnes’ rolle i politikken. Han var leder av et lite parti som har få representanter på stortinget. Ingen rolle i regjeringen. 

Skrevet

Jeg synes han kunne hatt vett nok til å trekke seg fra Stortinget også. Hva som skjer i Rødt blir irrelevant for min del, jeg kunne jo aldri stemt på det partiet uansett da jeg synes det er nok fattigdom her i landet som det er. Det er det at denne noldusen fortsatt har en plass på Stortinget som er det virkelige problemet. Er det bare meg, eller blir det at butikktyver skal sitte og lage lovene våre rett og slett bare for dumt?

• Nyttig 2
Skrevet
Just now, Akhenaton said:

Jeg synes han kunne hatt vett nok til å trekke seg fra Stortinget også. Hva som skjer i Rødt blir irrelevant for min del, jeg kunne jo aldri stemt på det partiet uansett da jeg synes det er nok fattigdom her i landet som det er. Det er det at denne noldusen fortsatt har en plass på Stortinget som er det virkelige problemet. Er det bare meg, eller blir det at butikktyver skal sitte og lage lovene våre rett og slett bare for dumt?

Han hadde ikke kunnet trekke seg fra Stortinget selv om han ville.  Man gis kun dispensasjon fra stortingsvervet om man kommer inn i regjeringen. 

Skrevet
Just now, SVK said:

Han hadde ikke kunnet trekke seg fra Stortinget selv om han ville.  Man gis kun dispensasjon fra stortingsvervet om man kommer inn i regjeringen. 

Nettopp. Og det er jo et litt, tja, "gammeldags" opplegg at man ikke engang kan trekke seg når det omtrent overhodet ikke er mulig å få sparken heller. 

Skrevet
Thanos skrev (20 timer siden):

Siden AP kom til makten har rekordmange ministere i regjeringen blitt avslørt som kriminelle. Det er selvsagt ikke AP sin skyld alene, men det viser bare at de fleste av eliten er korrupte djevler som ikke hører hjemme der. Jeg forstår ikke hvorfor befolknigen ikke reagerer sterkere på dette og kvesser høygafflene sine. Helt utrolig!

Er det virkelig flere i denne regjeringen enn tidligere? Enig i at korrupsjon absolutt ikke hører hjemme noe sted, men det synes for meg som at det ikke er mer av  det i denne regjeringen enn tidligere. Det er vel bare å nevne Frp sine justisministre samt pendlerbolig granskningen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Helgekarjol skrev (3 timer siden):

Satt i regjering??

Storting* 

Endret av Elidaa
Skrevet
Adobyen skrev (3 timer siden):

Nå må du ikke overdrive Moxnes’ rolle i politikken. Han var leder av et lite parti som har få representanter på stortinget. Ingen rolle i regjeringen. 

*Storting, var bare en skrivefeil, slapp av😂 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...