Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Majer skrev (På 24.7.2023 den 8.47):

Erna deltok fremdeles. Hun burde visst bedre hun og. I et demokrati må politikerne behandles likt uavhengig av hvilket parti de jobber for. Tydeligvis ikke like mange velgere på høyresiden som er opptatt av demokratiet.

Dette var et privat selskap  arrangert av hennes mann. Ja hun brøt reglene. Noe hun ikke burde ha gjort, Hun bekalget alt , og la alle kortene på bordet, ikke ble hun sykemeldt heller

Til sammenligning Moxnes stjeler med ovelegg. Ikke nok med at han stjeler han, men han nekter for  det og lyver om det når han blir tatt. Hvordan kan man ha tillitt til han?, etter dette

Det minste en kan forvente er at man er ærlig, og om man har begått feil, brutt regler osv. stikk i strid med hvordan Moxnes har håndtert saken.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 7/24/2023 at 9:02 AM, Korpsnerden said:

Jeg er glad han går. Jeg skjønner ikke at det er så mange voksne mennesker som synes denne saken er en bagatell, at beløpet ikke er så stort osv. Hallo, han stjal! Tenk om vi alle skulle gått rundt og gjort det? Denne holdningen til stjeling skjønner jeg ingenting av. Ganske spesielt at Moxnes, som leder av rødt, det anti-kapitslistiske partiet, velger å stjele merke-solbriller når han har i tillegg millionlønn. 

Rødt-politikere må gi av lønna si til Rødt slik at de hele tida tjener likt med en gjennomsnittsnordmann.

• Liker 2
Skrevet
Stuebordet skrev (9 minutter siden):

Rødt-politikere må gi av lønna si til Rødt slik at de hele tida tjener likt med en gjennomsnittsnordmann.

Ja, da er det vel greit å stjele litt da? Seriøst - du er 8 sider for sent ute og det er ikke relevant ift handlingen han utførte. 

• Nyttig 2
Skrevet
SVK skrev (2 timer siden):

Ofre livet ditt?  Akkurat hva er det du sikter til her? Planlegger du å gjøre noe ulovlig og ty til vold?

Jeg er en regelrytter. Kommer ikke til å bryte loven med det første nei.

Skrevet
Spitzy skrev (2 timer siden):

Hva skjer i praksis hvis en stortingsrepresentant ikke lenger ønsker og være en del av partiet og følge partiets regler ? Kan moxnes kalle seg partiløs og sitte på Stortinget og ta ut millionlønn, eller for eksempel melde overgang til høyre og beholde jobben og ta ut millionlønn? Spørsmålet er oppriktig, jeg kjenner ikke til konsekvensene for et slikt tilfelle. 

Om en stortingsrepresentant melder seg ut av eget parti blir vedkommende sittende som uavhengig representant ut perioden. Vet ikke, men det er liten grunn til å tro at det skulle ha noen innvirkning på lønna.

• Liker 1
Skrevet (endret)

At Moxnes trakk seg var det eneste riktige å gjøre. Denne solbrilleskandalen ville alltid forfølgt han og partiet hadde han fortsatt. 

Partiet har flere lederkandidater. Jeg foretrekker Mimir, men han ønsket ikke vervet. Deretter setter jeg Aydar høyt, men usikker på om hun er "høyt nok" for det nå. Så Martinussen som nå er midlertidig leder vil nok bli leder permanent. 

Bare de ikke tilsetter en med navn Hugo som leder, slik at Moxnes ble erstattet av Hugo the boss ;) 

Endret av Bombasi
  • Liker 3
Skrevet
46 minutter siden, Majer said:

Jeg er en regelrytter. Kommer ikke til å bryte loven med det første nei.

Bra, ble nervøs da jeg leste innlegget ditt. 

Skrevet
Majer skrev (5 timer siden):

Død er død uavhengig av kontekst.

Huh?

• Nyttig 1
Skrevet
Sommerkommer skrev (8 timer siden):

Men hvorfor argumenterer du sånn for at moxnes ikke tar ut million lønn hvis du ikke kan noe om hverken Stortinget eller lønnsbetingelsene der?

Argumenter for? 
Jeg vet ikke hva som skjer i praksis om en stortingsrepresentant forlater partiet sitt ne. Kan du ikke svare generelt da? Har det skjedd før? 

• Liker 1
Skrevet

De burde vel heller bare legge ned kommunistpartiet.

• Liker 4
Skrevet
Enda en tulling skrev (7 timer siden):

Om en stortingsrepresentant melder seg ut av eget parti blir vedkommende sittende som uavhengig representant ut perioden. Vet ikke, men det er liten grunn til å tro at det skulle ha noen innvirkning på lønna.

Nja, i dette tilfelle ville han jo ikke være bundet av rødts regler lenger, og kunne ta ut samme lønn som andre. Kjøpt seg masse solbriller. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Korpsnerden skrev (8 timer siden):

Ja, da er det vel greit å stjele litt da? Seriøst - du er 8 sider for sent ute og det er ikke relevant ift handlingen han utførte. 

Det er jo du som skrev at det er spesielt at han stjeler når han i tillegg har millionlønn. Nei, om han hadde hatt million lønn så hadde det ikke vært relevant, det hadde ikke vært greit og stjele om han var fattig heller, men det var jo du som blandet inn lønnen du trodde han hadde, og så bestemmer du at folk ikke kan snakke mer om det fordi du var ferdig med det for 8 sider siden .. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Cuntzilla skrev (På 24.7.2023 den 8.41):

Trist. Jeg håpet at det skulle blåse over, det verste mediekjøret må jo ha vært over også nå, men det hadde jo fulgt han gjennom valgkampen.

Det er vel ekstra ille når det går utover de nærmeste, kjæresten hans har jo for eksempel fått masse skyld.

Så utrolig flaut og teit og idiotisk hele greia. 

Jeg syntes det er trist at voksne mennesker med et kjent fjes ikke forstår at å stjele briller ikke er greit. Dette er altså en fyr velgerne til rødt håper skal bli statsminister!

Og med tanke på alle de grove økonomiske kriminelle handlingene omtrent alle i regjeringen har drevet med siden AP kom til makta, er det helt svimlende rart at de fortsatt sitter ved makta!

Helt fantastisk at Moxnes går. Det burde Hadjik og gjort, men hun snek seg tilbake inn bakveien.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Spitzy skrev (33 minutter siden):

Nja, i dette tilfelle ville han jo ikke være bundet av rødts regler lenger, og kunne ta ut samme lønn som andre. Kjøpt seg masse solbriller. 

:briller2::briller2::briller2::briller2::briller2::briller2:

Skrevet
Spitzy skrev (47 minutter siden):

Det er jo du som skrev at det er spesielt at han stjeler når han i tillegg har millionlønn. Nei, om han hadde hatt million lønn så hadde det ikke vært relevant, det hadde ikke vært greit og stjele om han var fattig heller, men det var jo du som blandet inn lønnen du trodde han hadde, og så bestemmer du at folk ikke kan snakke mer om det fordi du var ferdig med det for 8 sider siden .. 

Jeg bestemmer ingenting, men jeg må få lov til å svare folk som siterer meg, eller? Hva er poenget med å diskutere lønnen hans side opp og side ned når tråden omhandler noe annet? Du får be om en kopi av selvangivelsen. Jeg er helt sikker på at den viser millionlønn. Han bruker bare endel av lønnen på partiet sitt. 

• Liker 1
Skrevet
Thanos skrev (1 time siden):

Jeg syntes det er trist at voksne mennesker med et kjent fjes ikke forstår at å stjele briller ikke er greit. Dette er altså en fyr velgerne til rødt håper skal bli statsminister!

Og med tanke på alle de grove økonomiske kriminelle handlingene omtrent alle i regjeringen har drevet med siden AP kom til makta, er det helt svimlende rart at de fortsatt sitter ved makta!

Helt fantastisk at Moxnes går. Det burde Hadjik og gjort, men hun snek seg tilbake inn bakveien.

" Alle i regjeringen har drevet med siden AP kom til makta"   Altså, mener du at det er AP som er skyld i det? 

Det er da nok av eksempler på at ulovlige handlinger er en gjenganger i alle partier. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Aureka skrev (27 minutter siden):

" Alle i regjeringen har drevet med siden AP kom til makta"   Altså, mener du at det er AP som er skyld i det? 

Det er da nok av eksempler på at ulovlige handlinger er en gjenganger i alle partier. 

Siden AP kom til makten har rekordmange ministere i regjeringen blitt avslørt som kriminelle. Det er selvsagt ikke AP sin skyld alene, men det viser bare at de fleste av eliten er korrupte djevler som ikke hører hjemme der. Jeg forstår ikke hvorfor befolknigen ikke reagerer sterkere på dette og kvesser høygafflene sine. Helt utrolig!

Endret av Thanos
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
4 hours ago, Thanos said:

Siden AP kom til makten har rekordmange ministere i regjeringen blitt avslørt som kriminelle. Det er selvsagt ikke AP sin skyld alene, men det viser bare at de fleste av eliten er korrupte djevler som ikke hører hjemme der. Jeg forstår ikke hvorfor befolknigen ikke reagerer sterkere på dette og kvesser høygafflene sine. Helt utrolig!

Egentlig ikke. For det første er Moxnes en av de få som faktisk har begått en kriminell handling. De fleste andre har bare demonstrert et veldig avslappet forhold til regelverk og kutyme. For det andre, hvis denne tråden er representativ for vanlige folks forhold til lovbrudd, er det ikke veldig rart om høygaflene forblir butte.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Korpsnerden skrev (13 timer siden):

Jeg bestemmer ingenting, men jeg må få lov til å svare folk som siterer meg, eller? Hva er poenget med å diskutere lønnen hans side opp og side ned når tråden omhandler noe annet? Du får be om en kopi av selvangivelsen. Jeg er helt sikker på at den viser millionlønn. Han bruker bare endel av lønnen på partiet sitt. 

Men folk du siterer får ikke lov og svare deg fordi du er ferdig for åtte sider siden? Det var jo du som dro opp lønnen hans! Med et screenshot av en video uten link 😅🤦‍♀️ 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...