miamusen Skrevet 24. juli 2023 #101 Skrevet 24. juli 2023 Rødstrupa skrev (6 timer siden): Ja, han er blitt tilbudt ny jobb som modell hos Hugo Boss…… 😂😂😂 1
Korpsnerden Skrevet 24. juli 2023 #102 Skrevet 24. juli 2023 Spitzy skrev (1 minutt siden): Her sendte du er link på at han er imot at andre stortingrepresantanter mottar så høy lønn? Hvor har du link på at HAN har denne lønnen? Det er jo det du påstår? At han har millionlønn ? At reglene i rødt er endret og at rødts stortingsrepresentanter , inkludert han selv, nå mottar milliongodtgjørelse? Det hadde vært enklere om du, som tydligvis er veldig godt informert om Rødt og deres stortingsrepresentanter, kan vise meg noe annet? Jeg vet ikke noe mer enn at han er stortingsrepresentant og at jeg derfor antok han fikk samme lønn som andre stortingsrepresentanter. Helt uavhengig av lønnen hans så synes jeg at det å stjele er forkastelig og ikke en liten bagatell eller en feil alle gjør. 2 1
Drizzt Skrevet 24. juli 2023 #103 Skrevet 24. juli 2023 ops2 skrev (1 time siden): Moxnes og Rødt har jo vært en vaktbikkje i mange år, og det har ikke vært noen medlidenhet når andre politikere gjør feil. Moxnes har snakka høyt og mye om at stortingsrepresentanter har for høy lønn. Men det var ikke så høy lønn at han har råd til å kjøpe solbriller? Her står det en del om Moxnes, som likte å lekse opp for andre: Vaktbikkja kunne ikke ledes av en tyv – Ytring (nrk.no) Det er vel det som er hans største problem nå? Han har mistet troverdighet å peke denne moralske pekefingeren lenger. Han bør finnes eg noe annet å gjøre fordi toppolitikken er ikke rette plass for ham lenger. 5 1
Gjest paprikaskrue Skrevet 24. juli 2023 #104 Skrevet 24. juli 2023 9 minutter siden, Drizzt said: Det er vel det som er hans største problem nå? Han har mistet troverdighet å peke denne moralske pekefingeren lenger. Han bør finnes eg noe annet å gjøre fordi toppolitikken er ikke rette plass for ham lenger. Får sikkert tilbud om en stilling i First House tenker jeg.
Oida Skrevet 24. juli 2023 #106 Skrevet 24. juli 2023 Spitzy skrev (1 time siden): Ja, det er jo akkurat det han gjør. Hvorfor bekymrer du deg da over hans "millionlønn som han egentlig ikke vil ha"? 1
Million Skrevet 24. juli 2023 #107 Skrevet 24. juli 2023 Tenk at et par solbriller var det som skulle felle en politiker... Men han holder seg vel bare litt lengre bak i kulissene i partiet, og dukker vel opp i politikken igjen senere.... når ting har roet seg og "folk har glemt gårsdagens nyheter". 1
Gugglo Skrevet 24. juli 2023 Forfatter #108 Skrevet 24. juli 2023 Det hadde kanskje ikke Moxnes heller. For det er misvisende når Lars Nehru Sand på nrk.no og Synnøve Vereide Trampe i Dagsavisen skriver at Moxnes har «millionlønn». I realiteten betaler han 30 prosent av lønna til Rødt som partiskatt. https://www.dagbladet.no/meninger/mer-tillit-til-ham-na-enn-for/79747633 Stortingsrepresentant og partileder Bjørnar Moxnes har selv bidratt med 110.000 kroner i partikassa.– Alle folkevalgte i Rødt betaler partiskatt. https://www.finansavisen.no/nyheter/politikk/2019/05/roedts-politikere-betalte-2-millioner-i-partiskatt 2 5
Gjest shalott Skrevet 24. juli 2023 #109 Skrevet 24. juli 2023 Slik situasjonen utviklet seg, var det antakelig det eneste mulige. Hadde han lagt seg flat umiddelbart og innrømmet at han har et problem han søker hjelp for, hadde det kanskje gått, men det ble for mange versjoner og for mange løgner. Kjendiser som utfører kriminelle handlinger/i gråsonen blir gjerne tatt inn i varmen igjen og tilgitt. Det er ikke mange uker til valgkampen starter for alvor, jo, det er kommunevalg, men partilederne stiller gjerne i de landsdekkende TV-debattene. Det hadde blitt for mye uro rundt ham som person.
Supa Skrevet 24. juli 2023 #110 Skrevet 24. juli 2023 Er det kommet frem om han stjal «med vilje» inni butikken eller ikke? Eller er det at han puttet brillene i kofferten etterpå som han har innrømmet er et tyveri?
MorTil2 Skrevet 24. juli 2023 #111 Skrevet 24. juli 2023 Pippi Lotta skrev (7 timer siden): Så trist, håpet han skulle komme tilbake. Er jo ikke bra å stjele, men synes et par briller er så bagatellmessig i forhold til mye annet politikere har gjort. Det står liksom ikke helt i proposjoner at en finansminister skal få en gratis hytte av en av landets rikeste uten bråk, og så må en partileder gå på grund av noen sol briller… Det er ikke solbrillene som er problemet, men antall versjoner av historien omkring solbrillene og hvordan de endte i hans besittelse, som er problemet. Tyveri er en kriminell handling, helt uavhengig av verdien på det som stjeles. Man må kunne forvente at de menneskene som skal representere oss ikke begår slike handlinger. Mulig det blir ekstra ille når det er partilederen til "de svakes" parti som begår tyveriet, og særlig vanskelig for de som står igjen og skal oppebære partiets visjoner om den svakes rettigheter, ta fra de rike og gi til de fattige osv. I det lyset blir dette tyveriet alt annet enn bagatellmessing. Moxnes er blant de rikere av oss, og solbrilletyveriet fremstår dermed som stikk motsatt av det han predikerer.Vil det ikke fremstå som noe falskt å messe om de rikes plikt til å avstå noen av gode sine for å hjelpe de med mindre, når han selv har forsynt seg av kakefatet og ikke ville betale for kaken? Jeg kjenner ikke til saken med Vedum og hytten, men med alt som har hendt i det siste innad i regjeringen, forundrer det meg ikke at også han gjør dumme valg. 5
Supa Skrevet 24. juli 2023 #112 Skrevet 24. juli 2023 Supa skrev (25 minutter siden): Er det kommet frem om han stjal «med vilje» inni butikken eller ikke? Eller er det at han puttet brillene i kofferten etterpå som han har innrømmet er et tyveri? Ingen som vet dette? Tenker det har litt å si om han stjelte dem med vitende vilje eller om han dreit seg ut ved å velge å ikke si noe når han først hadde tatt de mwd seg ved en feil. Hva er riktig?
MorTil2 Skrevet 24. juli 2023 #113 Skrevet 24. juli 2023 (endret) Supa skrev (33 minutter siden): Er det kommet frem om han stjal «med vilje» inni butikken eller ikke? Eller er det at han puttet brillene i kofferten etterpå som han har innrømmet er et tyveri? Han sier han tok dem med viten og vilje. https://www.nrk.no/norge/rodt-kolleger-sier-de-har-tillit-til-moxnes-1.16468251 Og han og er lei seg. Tror noen rådgivere må ta frem ordboken og lære disse politikerne andre ord for å ha gjort noe helt og holdent galt. "Lei meg" minner om en 3-åring som har ødelagt de nye skoene etter å ha hoppet i den største og mest sølete dammen ungen kunne finne. Endret 24. juli 2023 av MorTil2 4
Brunello Skrevet 24. juli 2023 #114 Skrevet 24. juli 2023 *Lissi* skrev (7 timer siden): Fornuftig valg. Ja, for alle med unntak av Rødt. Ap jubler antakelig. Nå har både SV og Rødt byttet ut to sjarmerende partiledere med to som absolutt ikke er det. Begge partiene vil tape mye på det ved neste stortingsvalg. 2
Caniggia Skrevet 24. juli 2023 #115 Skrevet 24. juli 2023 (endret) Supa skrev (5 minutter siden): Ingen som vet dette? Tenker det har litt å si om han stjelte dem med vitende vilje eller om han dreit seg ut ved å velge å ikke si noe når han først hadde tatt de mwd seg ved en feil. Hva er riktig? Jeg synes også det er ganske sentralt om han (også med den tilstedeværende kjærestens vitende) gjennomførte et overlagt og forsettelig tyveri, eller om det dreide seg mest om distré og klossete atferd. Det er litt uklart for meg hva han egentlig har tilstått. Endret 24. juli 2023 av Caniggia 1
Sommerkommer Skrevet 24. juli 2023 #116 Skrevet 24. juli 2023 Spitzy skrev (1 time siden): Her sendte du er link på at han er imot at andre stortingrepresantanter mottar så høy lønn? Hvor har du link på at HAN har denne lønnen? Det er jo det du påstår? At han har millionlønn ? At reglene i rødt er endret og at rødts stortingsrepresentanter , inkludert han selv, nå mottar milliongodtgjørelse? Hva snakker du om? Han har jo samme lønn som de andre? Han får jo salær fra Stortinget. Ikke fra partiet. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Stortingsrepresentanters_økonomiske_goder 4
MannenFraMars Skrevet 24. juli 2023 #117 Skrevet 24. juli 2023 Majer skrev (7 timer siden): Helt greit. Han har begått en kriminell handling. Men hvor mange av politikerne har ikke eks røyket hasj uten å fratre? Jeg tror nok at en politiker som har røkt hasj tilbake i tid fint kan overleve det i Norge i dag. Det kritiske er hvordan hun håndterer det nå. Er det hun selv som frivillig forteller om det, eller kommer hun først på banen idet en journalist har en sak klar? Forteller hun hele saken på en troverdig måte med en gang, eller drives hun fra skanse til skanse med bortforklaringer og halvsannheter? En politiker som jevnlig røyker hasj nå i dag ville nok være problematisk siden det er å bryte lovene som han selv er med å vedta. Hvis han ønsker å bli forsvarsminister så ønsker vi ikke å ringe ham opp en lørdagskveld med «det er krig» og å få fnising tilbake (men av en eller annen grunn godtar vi at han er drita full). 1
MannenFraMars Skrevet 24. juli 2023 #118 Skrevet 24. juli 2023 Sommerkommer skrev (2 minutter siden): Hva snakker du om? Han har jo samme lønn som de andre? Han får jo salær fra Stortinget. Ikke fra partiet. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Stortingsrepresentanters_økonomiske_goder Rødts representanter avgir frivillig alt over en viss sum som partiskatt. Medianlønn + 20/30%. Dermed har Rødts representanter ikke veldig fete lønnsvilkår. 1 2
MorTil2 Skrevet 24. juli 2023 #119 Skrevet 24. juli 2023 Caniggia skrev (4 minutter siden): Jeg synes også det er ganske sentralt om han (også med den tilstedeværende kjærestens vitende) gjennomførte et overlagt og forsettelig tyveri, eller om det dreide seg mest om distré og klossete atferd. Det er litt uklart for meg hva han egentlig har tilstått. Ja, jeg klarer ikke helt å sammenkoble det han nå sier (som vel egentlig er en av de versjonene han kom med først), med det som kommer frem på overvåkingsvideoen til VG. På videoen legger han solbrillene på trallene, ser ned på de og med ryggen til kassen (?) og kanskje ved et litt mer skjult sted, legger han de i lommen. Han ser jo til og med bak seg før han gjør det. Tvilen skal alltid komme tiltalte til gode. Men for meg ser det ganske planlagt og bevisst ut. 4
brainstorm Skrevet 24. juli 2023 #120 Skrevet 24. juli 2023 44 minutter siden, Gugglo said: Det hadde kanskje ikke Moxnes heller. For det er misvisende når Lars Nehru Sand på nrk.no og Synnøve Vereide Trampe i Dagsavisen skriver at Moxnes har «millionlønn». I realiteten betaler han 30 prosent av lønna til Rødt som partiskatt. https://www.dagbladet.no/meninger/mer-tillit-til-ham-na-enn-for/79747633 Stortingsrepresentant og partileder Bjørnar Moxnes har selv bidratt med 110.000 kroner i partikassa.– Alle folkevalgte i Rødt betaler partiskatt. https://www.finansavisen.no/nyheter/politikk/2019/05/roedts-politikere-betalte-2-millioner-i-partiskatt Hvis han tjener over en million i året har han millionlønn, uavhengig av hva han betaler i "skatt" til et parti. At han bidrar til partikassa i Rødt er ikke noe som kommer folk flest til gode. Og Rødt er jo selv flinke til å henge ut "rikinger", uansett hvor mye de betaler i skatt. Og da snakker jeg om ordentlig skatt, ikke partiskatt. 9 2
Anbefalte innlegg