Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tutte
Skrevet

Kunne ikke gått annerledes. Hadde vært rart om han fortsatte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pippi Lotta skrev (4 timer siden):

Så trist, håpet han skulle komme tilbake. Er jo ikke bra å stjele, men synes et par briller er så bagatellmessig i forhold til mye annet politikere har gjort. Det står liksom ikke helt i proposjoner at en finansminister skal få en gratis hytte av en av landets rikeste uten bråk, og så må en partileder gå på grund av noen sol briller… 

Må det sammenlignes med alle andre? Behring Breivik drepte 69 mennesker, så hva er vel litt aksjer eller svart arbeid liksom? Kan garantere deg for at dette heller ikke var første naskingen, det er nok heller snakk om en avhengighet der gitt.

Hadde mine barn nasket så mye som en sjokolade på butikken hadde det blitt månelyst. Legg til at de ikke hadde innrømmet det etter å ha blitt fersket og tenkt på det i flere uker - uakseptabelt. Gjør det i voksen alder, så er det 100 ganger verre. Vi må forvente at de som skal styre landet vårt klarer å følge love og regler, det er vel det minste! Synes man skulle hatt samme regler som for høyesterettsdommere - de kan ikke ha bindinger og være partiske da det stiller troverdigheten deres i tvil. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Eloise12345 skrev (1 time siden):

Er det ikke ulovlig av butikken å dele filmen med Moxnes videre slik at den kommer ut i sosiale media ?  Jeg trodde det var regler for det. 

Han har gjort en feil, men det er trist. Det er også trist at den filmen ble delt videre. Er det ikke noe som heter personvern?  Han har betalt boten for tyveriet. 

Moxnes ba selv om at "filmen" skulle slippes til media. Så nei, ingen ulovligheter gjort eller personvern brutt. Den eneste som har brutt loven i denne saken er Moxnes.

Spitzy skrev (23 minutter siden):

Han har ikke millionlønn, av egen vilje egentlig. Så ja, denne stjelingen blir veldig rar og umulig og skjønne noe av. Jeg tror ikke han har en « holdning « til stjeling, det er litt vanskelig og si hva pokker som skjedde der. Mulig noe psykisk eller manglende impulskontroll eller ubevissthet han må rydde opp i. Synes det var innafor og ta en sykmelding og så og trekke seg. Så kan han rydde opp i hva det var som førte til at « hallo, han stjal «. 

Om mannen føler lønnen er for høy står han jo fritt til å redusere den. Ingen som tvinger han til å ta i mot. Fullt mulig å donere til frivillige organisasjoner, for eksempel.

Når det kommer til tyveriet er det, i mine øyne, ikke så "umulig og skjønne noe av". Enkelte mennesker søker spenning på de snodigste vis, Moxnes er tydeligvis av de. 

Det jeg derimot ikke skjønner noe av er enkelte brukeres trang til å bortforklare og unnskylde tyveriet. Sammenligne med andre politikeres lovbrudd som er "så mye verre". For meg er det veldig enkelt, når du sitter i en slik posisjon kan du ikke fordele stillinger til dine venner, kjøpe aksjer i selskaper du jobber med eller stjele solbriller.

Endret av Oida
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Samfunnsdebatt skrev (2 timer siden):

Er det et forsøk på innrømmelse han gjør? For å offentlig gjøre det bra igjen, med å offentlig innrømme noe? 

Mens han egentlig innrømmer ingenting. 

Han innrømmer vel bare at han har gjort noe galt.

Om dette tyveriet var en bevisst handling fra hans side, får vi vel aldri noe klart svar på. Med mindre han en dag vedgår at han stjal med viten og vilje.

• Liker 1
Gjest BitterMann
Skrevet
6 minutter siden, Oida said:

Om mannen føler lønnen er for høy står han jo fritt til å redusere den. Ingen som tvinger han til å ta i mot. Fullt mulig å donere til frivillige organisasjoner, for eksempel.

I Rødt har de partiskatt så Moxnes donerer deler av lønnen til partiet sitt. 

Skrevet
BitterMann skrev (3 minutter siden):

I Rødt har de partiskatt så Moxnes donerer deler av lønnen til partiet sitt. 

Takk, det visste jeg ikke. Rødt er ikke mitt parti. 

• Liker 1
Skrevet
Spitzy skrev (39 minutter siden):

Han har ikke millionlønn, av egen vilje egentlig. Så ja, denne stjelingen blir veldig rar og umulig og skjønne noe av. Jeg tror ikke han har en « holdning « til stjeling, det er litt vanskelig og si hva pokker som skjedde der. Mulig noe psykisk eller manglende impulskontroll eller ubevissthet han må rydde opp i. Synes det var innafor og ta en sykmelding og så og trekke seg. Så kan han rydde opp i hva det var som førte til at « hallo, han stjal «. 

Kan ikke være langt unna millionen i alle fall...Screenshot_2023-07-24-13-21-43-909_com.android.chrome-edit.thumb.jpg.66eeacea3daaaa121cc4305eefca005e.jpg

• Liker 1
Skrevet

Så lenge ingen begynner å stemme Rødt av «medlidenhet» så bryr jeg meg ikke.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Oida skrev (20 minutter siden):

Moxnes ba selv om at "filmen" skulle slippes til media. Så nei, ingen ulovligheter gjort eller personvern brutt. Den eneste som har brutt loven i denne saken er Moxnes.

Når det kommer til tyveriet er det, i mine øyne, ikke så "umulig og skjønne noe av". Enkelte mennesker søker spenning på de snodigste vis, Moxnes er tydeligvis av de. 

Det jeg derimot ikke skjønner noe av er enkelte brukeres trang til å bortforklare og unnskylde tyveriet. Sammenligne med andre politikeres lovbrudd som er "så mye verre". For meg er det veldig enkelt, når du sitter i en slik posisjon kan du ikke fordele stillinger til dine venner, kjøpe aksjer i selskaper du jobber med eller stjele solbriller.

Det er mulig Moxnes har betalt en betydelig del av lønnen sin som partiskatt til sitt parti, Rødt. Jeg tror iallfall dette var praksis i Rødt før i tiden. Vet ikke hvordan det er nå.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Gjest Jon Are
Skrevet

Kjeltring som de andre. Ingen man regne avstand mellom bil og og arbeidsplass,  tar feil beslutninger ( Borthen Moe) også Bjørnar da som alle det er en erfaren kleptoman.  Sørgelige greier.i år blir der konservativt for min del.

Skrevet
Majer skrev (4 timer siden):

Begge brøt loven med vilje. Erna sto fritt til å la være. Så kan man diskutere hva som er verst av å kunne bidra til spredning av et virus som tok mange menneskeliv og som overbelastet helsevesenet og å ta et par solbriller som kun gikk utover firmaet.

Jada, veldig lett for deg å si at hun kunne bare latt være å delta i en bursdagsfeiring hennes mann organiserte for henne. 

Hun var ikke med på middagen som ble spist på restaurant. Men hun var med i sushi i leiligheten. Det var egentlig hennes mann som skulle få boten, men han slapp med påtaleunnlatelse mens hun fikk boten istedet fordi hun er statsminister.

Du kan overhodet ikke sammenligne sakene. Moxnes stjal med vilje på egen hånd. Dette er vanskelig å toppe - selv med Erna som spiser sushi med egen familie i en leilighet. Dessuten så gikk hun ut og beklaget at hun misforsto reglene at når 10 stk fra samme familie er sammen og spiser, så er det et arrangement. Ærlig sak - mange skjønte ikke reglene selv. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Oida skrev (43 minutter siden):

Ja, det er jo akkurat det han gjør. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Spitzy skrev (1 time siden):

Enig, jeg håpet på Marie. Digger mimir, men han passer nok best der han er. Marie virker så solid. Rødt er et parti jeg har snust på, men aldri stemt på. Det er mulig Marie endrer dette. « tid for tall « som hun legger ut på Facebook er jeg stor fan av, føles mer som folkeopplysning om økonomi på et språk jeg forstår, heller enn politikerpjatt på stemmejakt. Blir spennende og følge henne i ny viktig rolle. 

Jeg hørte pressekonferansen i dag. Det samme gamle vrøvlet med hat mot de rike og de som skaper arbeidsplasser. Så ikke noe nytt derfra. Men jeg bemerket meg at hun sa hun skulle bli saklig fremover og kommentere system og sak og ikke person. Det er bra at hun innser at partiet er uspiselig med disse personangrepene og at de må være saklige hvis de skal tas seriøst. Men så lenge de fortsetter med samme gamle hatet mot de rike, de suksessfulle og de som bidrar mest med skatt og skaper arbeidsplasser, så forblir Rødt et 100% uaktuelt parti for meg å stemme for. 

Endret av Drizzt
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Samfunnsdebatt skrev (3 timer siden):

Så hele Norge er nå fornøyde med at han skriver en melding om at «han tok brillene fra butikken». 

Og ingen medier følger opp med noen kritiske blikk på hva han egentlig innrømmer her. 

Hva er det å følge opp? Han innrømte at han stjal med vilje. Det er ikke noe å følge opp. Eventuelt: Har du stjålet før? Har du tenkt å stjele igjen?

Men sånne spørsmål stiller ikke norsk media. 

• Liker 4
Skrevet
Korpsnerden skrev (39 minutter siden):

Kan ikke være langt unna millionen i alle fall...Screenshot_2023-07-24-13-21-43-909_com.android.chrome-edit.thumb.jpg.66eeacea3daaaa121cc4305eefca005e.jpg

Se videointervju… Hvor er videointervjuet? Har du en link på at han fra 9 juni 2022 har mottatt samme lønn som de andre stortingsrepresentantene ? 

• Liker 1
Skrevet
NoMoreMrNiceGuy skrev (3 timer siden):

Ikke nok med at han er en tyv, men det som er like forkastelig er at partiet stilte seg bak ham etter han ble tatt. Sier alt om hvilken type mennesker dette er.

ja nå var du passe kategorisk...har vel vært verre tyveritilfeller i det politiske miljøet...menmen...han dømmes vel litt hardt for å være rød , tenker jeg.. 

• Liker 3
Skrevet

Moxnes og Rødt har jo vært en vaktbikkje i mange år, og det har ikke vært noen medlidenhet når andre politikere gjør feil.

Moxnes har snakka høyt og mye om at stortingsrepresentanter har for høy lønn. Men det var ikke så høy lønn at han har råd til å kjøpe solbriller?

Her står det en del om Moxnes, som likte å lekse opp for andre: Vaktbikkja kunne ikke ledes av en tyv – Ytring (nrk.no)

Rødt-leder Bjørnar Moxnes har hatt den lengste pekefingeren i norsk politikk. Han har rast mot grådighet og ukultur, og heller ikke framstått som særlig raus når andre har gjort feil.

Han ville få store problemer med å fylle den rollen videre. Hvis han snakket om grådighet og folk som karrer til seg, vil nok bildene folk har på netthinnen fra Gardermoen være sterke.

• Liker 3
Skrevet
Korpsnerden skrev (49 minutter siden):

Finner ikke intervjuet, bare opp søkeresultat fra 2021 når mimir ble valgt inn og gikk ned i lønn til samme som moxnes. Han hadde medianlønn + 20 % før 2022 ,så skulle gjerne sett dette videointervjuet om at han nå har millionlønn og hvorfor ? Gjelder det resten av stortingsrepresentantene til rødt og? 

Skrevet
Spitzy skrev (17 minutter siden):

Se videointervju… Hvor er videointervjuet? Har du en link på at han fra 9 juni 2022 har mottatt samme lønn som de andre stortingsrepresentantene ? 

Her er link til artikkel med intervju. Han sier jo der at han er mot økningen fra 987 k som han tydligvis mottok da. Kaller du ikke 987.000 en millionlønn fordi det er 13.000 unna? 

https://www.nettavisen.no/nyheter/bjornar-moxnes-dette-er-triksing-med-tall-flaut-og-umusikalsk/s/12-95-3424282186

• Liker 2
Skrevet
Korpsnerden skrev (20 minutter siden):

Her er link til artikkel med intervju. Han sier jo der at han er mot økningen fra 987 k som han tydligvis mottok da. Kaller du ikke 987.000 en millionlønn fordi det er 13.000 unna? 

https://www.nettavisen.no/nyheter/bjornar-moxnes-dette-er-triksing-med-tall-flaut-og-umusikalsk/s/12-95-3424282186

Her sendte du er link på at han er imot at andre stortingrepresantanter mottar så høy lønn? Hvor har du link på at HAN har denne lønnen? Det er jo det du påstår? At han har millionlønn ? At reglene i rødt er endret og at rødts stortingsrepresentanter , inkludert han selv, nå mottar milliongodtgjørelse? 

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...