grinchigrinch Skrevet 24. juli 2023 #41 Skrevet 24. juli 2023 1 hour ago, Perfume said: De skulle satt inn Mimir som leder. Moxnes var en fremragende politiker, en jeg hadde enormt tillit til. Og på en måte fremdeles har. Men Mimir har jeg også enormt tillit til. Så håper han kunne tatt ledelsen. Det er riktig å trekke seg når man gjør en slik bommert. Mimir er en løs kanon. En dyktig politiker med mye kunnskap, ja, men en leder må være (mer) samlende og jobbe strategisk og langsiktig. Der er nok Marie Sneve Martinussen et vesentlig bedre valg, så kan Mimir få fortsette å lage overskrifter og kjøre på med de sakene han brenner for og er virkelig god på. 4 1 4
Anusnym Skrevet 24. juli 2023 #42 Skrevet 24. juli 2023 Just now, I Grosny said: Moxnes var punchdrunk, han var ikke mentalt i stand til å ivareta sine interesser. Denne videoen ødelegger en person som der og da ikke var i stand til å ta vare på seg selv. Videoen viste jo tydelig at Moxnes stjal med overlegg, på en ganske proff måte. Han har nok gjort dette mange ganger før, antakeligvis hele livet. Det har kommet frem andre historier om han som ikke er publisert i media, det at han trakk seg nå gjør at det stopper her. Hadde han fortsatt ville det nok ikke stoppet med solbrillene. Å stjele ting med overlegg er helt uakseptabelt. Det kan ikke sammenlignes med å bryte regler etc. Moxnes er en tyv som antakeligvis har stjålet masse i sitt liv. Tror dere seriøst dette er hans første tyveri? Og første gang han lyver rett ut? Jeg skjønner dere liker Rødt og Moxnes, men dette er helt uakseptabelt. Hadde Erna eller Støre vært tyver hadde de måttet gå på dagen. Kanskje Moxnes "trenger hjelp", men vi kan ikke akseptere at de som lager lovene i landet er notoriske og skruppelløse tyver og løgnere. 11 9
Gugglo Skrevet 24. juli 2023 Forfatter #43 Skrevet 24. juli 2023 https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/advarer-mot-forhandsdomming-vi-har-tatt-grundig-feil-for/15870392/ 4
Anusnym Skrevet 24. juli 2023 #44 Skrevet 24. juli 2023 5 minutter siden, I Grosny said: Jeg kan ikke se at politiet har noe å vinne på slik uthenging Denne saken er av offentlighetens interesse, og Moxnes gikk med på å offentliggjøre den. Hadde ikke videoen blitt offentliggjort ville Rødt fortsatt kunne hevde at det var et hendig uhell. Politiet ville blitt kritisert, Moxnes ville vært et offer, og han hadde sluppet unna. Offentliggjøring av videoen var viktig og riktig. 12
Gjest BitterMann Skrevet 24. juli 2023 #45 Skrevet 24. juli 2023 3 minutter siden, Anusnym said: Det har kommet frem andre historier om han som ikke er publisert i media, det at han trakk seg nå gjør at det stopper her. Hadde han fortsatt ville det nok ikke stoppet med solbrillene. Hva slags historier og hvor har du fått dem fra?
Gugglo Skrevet 24. juli 2023 Forfatter #46 Skrevet 24. juli 2023 Nå går tråden over til å diskutere noe helt annet enn at tidligere partileder for Rødt har trukket seg. Det finnes en egen tråd for debatten enkelte prøver å ta her. Rapportknappen vil bli tatt i bruk her etter.
Anusnym Skrevet 24. juli 2023 #47 Skrevet 24. juli 2023 Just now, BitterMann said: Hva slags historier og hvor har du fått dem fra? Latt være å betale for kaffe på utesteder hyppig 1 2
Gjest BitterMann Skrevet 24. juli 2023 #48 Skrevet 24. juli 2023 Just now, Anusnym said: Latt være å betale for kaffe på utesteder hyppig Jeg trodde det kun var den ene gangen. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/moxnes-dro-fra-kafregningen-fikk-hjelp-fra-uventet-hold/14185240/
Apis Skrevet 24. juli 2023 #49 Skrevet 24. juli 2023 I Grosny skrev (10 minutter siden): Moxnes var punchdrunk, han var ikke mentalt i stand til å ivareta sine interesser. Denne videoen ødelegger en person som der og da ikke var i stand til å ta vare på seg selv. Tror det var det eneste riktige å offentliggjøre videoen fra Moxnes side, bare slik kunne han få ta eierskap på historien. Frem til han slapp videoen lå han på etterskudd og måtte hele tiden komme med historier for å komme med unnskyldninger, på de lekkasjene som dukket opp i media. Nå tenker jeg det ikke er mer å lekke, 2
Samfunnsdebatt Skrevet 24. juli 2023 #50 Skrevet 24. juli 2023 Hva betyr «jeg tok solbrillene fra butikken»? Sier han at han stjal de? Eller at han tok de med ut av butikken (uten å vite om det)? Jeg forsto ikke det. Ser ingen aviser sier noe om det heller. – Jeg takker i dag for meg som leder av Rødt. Det har vært en utrolig fin reise gjennom elleve år, og det vil jeg si mer om, men først til sommerens store sak: Jeg tok de solbrillene fra butikken på Gardermoen. Jeg gjorde en stor feil, og jeg gjorde det mye verre med måten jeg håndterte det videre. Det er jeg skikkelig lei meg for, og det vil jeg si unnskyld for, skriver Moxnes på Facebook. https://www.vg.no/nyheter/i/8J1K9E/bjoernar-moxnes-gaar-av 3 2
Baktus2024 Skrevet 24. juli 2023 #51 Skrevet 24. juli 2023 Gugglo skrev (1 time siden): Bjørnar Moxnes har trukket seg som partileder. Det var et ekstraordinært landsstyre i Rødt i går kveld der det ble gitt beskjed om dette og hvor en annen person ble konstituert partileder. Det blir pressemøte klokken 09:15 om dette i dag. Mere kan leses i pressen eller på Bjørnar Moxnes sin FB-profil. https://www.facebook.com/b.moxnes/posts/pfbid02QSdtRWvbtb5984FH7Y8mRxF7WgP3euyTRhXEVtMf1hBbnGUA6KFP5j61ckDvNd87l https://www.aftenposten.no/norge/i/l3W047/bjoernar-moxnes-gaar-av-som-roedt-leder-jeg-tok-de-solbrillene-fra-butikken-jeg-gjorde-en-stor-feil https://www.vg.no/nyheter/i/8J1K9E/bjoernar-moxnes-gaar-av https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/mine-naermeste-er-fritt-vilt/15913384/ Dårlig beslutning...hvem skal følge opp ? det er han som har skapt størrelsen på det partiet , han tok med seg partiet i fallet.. han mente at person ikke skal være partiet, nå vil han vise det motsatte...så får vi se hva velgerne sier..det er nå kommunevalgene som er der RV gjør det best, eller Rødt , som det nå heter...nei en kaptein skal ikke forlate skuta ...
Gjest BitterMann Skrevet 24. juli 2023 #52 Skrevet 24. juli 2023 (endret) 5 minutter siden, Samfunnsdebatt said: Hva betyr «jeg tok solbrillene fra butikken»? Sier han at han stjal de? Eller at han tok de med ut av butikken (uten å vite om det)? Jeg forsto ikke det. Ser ingen aviser sier noe om det heller. – Jeg takker i dag for meg som leder av Rødt. Det har vært en utrolig fin reise gjennom elleve år, og det vil jeg si mer om, men først til sommerens store sak: Jeg tok de solbrillene fra butikken på Gardermoen. Jeg gjorde en stor feil, og jeg gjorde det mye verre med måten jeg håndterte det videre. Det er jeg skikkelig lei meg for, og det vil jeg si unnskyld for, skriver Moxnes på Facebook. https://www.vg.no/nyheter/i/8J1K9E/bjoernar-moxnes-gaar-av Nei, Moxnes har fortsatt ikke innrømmet at han stjal brillene fra butikken. I følge han så var det et uhell og han trodde de var hans egne. I følge han stjal han brillene først da han bestemte å ikke levere dem tilbake fordi han mente det ville skade partiet om han leverte dem tilbake. Så Moxnes stjal i følge han selv kun brillene fordi han hadde så stor omtanke for partiet sitt. Endret 24. juli 2023 av BitterMann
Anusnym Skrevet 24. juli 2023 #53 Skrevet 24. juli 2023 2 minutter siden, Gugglo said: Nå går tråden over til å diskutere noe helt annet enn at tidligere partileder for Rødt har trukket seg. Det finnes en egen tråd for debatten enkelte prøver å ta her. Rapportknappen vil bli tatt i bruk her etter. Hele greia blir sikkert sletta, og brukere utestengt. Og det ville ikke skjedd om det hadde vært Erna feks og ikke Moxnes som var hovedpersonen. Partiboka bør ikke avgjøre om man slipper unna med slik. 3
Apis Skrevet 24. juli 2023 #54 Skrevet 24. juli 2023 Baktus skrev (6 minutter siden): Dårlig beslutning...hvem skal følge opp ? det er han som har skapt størrelsen på det partiet , han tok med seg partiet i fallet.. han mente at person ikke skal være partiet, nå vil han vise det motsatte...så får vi se hva velgerne sier..det er nå kommunevalgene som er der RV gjør det best, eller Rødt , som det nå heter...nei en kaptein skal ikke forlate skuta ... Mange dyktige folk i Rødt, tenker det går bra når de igjen kan fokusere på politikk 5
I Grosny Skrevet 24. juli 2023 #55 Skrevet 24. juli 2023 Anusnym skrev (3 minutter siden): Videoen viste jo tydelig at Moxnes stjal med overlegg, på en ganske proff måte. Han har nok gjort dette mange ganger før, antakeligvis hele livet. Det har kommet frem andre historier om han som ikke er publisert i media, det at han trakk seg nå gjør at det stopper her. Hadde han fortsatt ville det nok ikke stoppet med solbrillene. Å stjele ting med overlegg er helt uakseptabelt. Det kan ikke sammenlignes med å bryte regler etc. Moxnes er en tyv som antakeligvis har stjålet masse i sitt liv. Tror dere seriøst dette er hans første tyveri? Og første gang han lyver rett ut? Jeg skjønner dere liker Rødt og Moxnes, men dette er helt uakseptabelt. Hadde Erna eller Støre vært tyver hadde de måttet gå på dagen. Kanskje Moxnes "trenger hjelp", men vi kan ikke akseptere at de som lager lovene i landet er notoriske og skruppelløse tyver og løgnere. Moxnes framsto som en panikkløgner. Blant de som lager lovene finnes det løgnere av et helt annet og iskaldt kalkulerende kaliber. Hvis du ikke kan akseptere at landet ledes av notoriske skruppelløse tyver og løgnere så bør du være klar over at det er mennesker du stemmer på og at mange av dem oppfatter det som deres jobb å juge, eller de tenker at juging er viktige karriereklatreverktøy. Moxnes sitt tyveri var neppe kaldt og kalkulert. Og, vi lever i ett demokrati. Dersom vi ikke skal kunne velge tyver og løgnere, så blir det veldig få igjen. De som vi tror er redelige er ikke nødvendigvis redelige, men de er kaldere , smartere og mer forsiktige. Og de som er helt ærlige kan også fare med usannheter fordi de har blitt lurt til å tro noe usant. 5 3
Baktus2024 Skrevet 24. juli 2023 #56 Skrevet 24. juli 2023 Apis skrev (1 minutt siden): Mange dyktige folk i Rødt, tenker det går bra når de igjen kan fokusere på politikk Det tok lang tid før de fikk opp en person som klarte å få det partiet opp der de er nå...jeg vil nå se om de klarer å holde den standen... 2 2
I Grosny Skrevet 24. juli 2023 #57 Skrevet 24. juli 2023 Baktus skrev (10 minutter siden): Dårlig beslutning...hvem skal følge opp ? det er han som har skapt størrelsen på det partiet , han tok med seg partiet i fallet.. han mente at person ikke skal være partiet, nå vil han vise det motsatte...så får vi se hva velgerne sier..det er nå kommunevalgene som er der RV gjør det best, eller Rødt , som det nå heter...nei en kaptein skal ikke forlate skuta ... Tja, Moxnes var muligens på vei til å miste det trykket han hadde på Stortingets talerstol uansett. Hans popularitet handlet mye om at han omtrent var den eneste opposisjonelle på Stortinget, og den rollen svekkes muligens ettersom han utvikler mer og mer vennskap og tilknytning til sine kollegaer på tinget. Det kan være at tiden er inne for fornyelse i Rødt. 2
NoMoreMrNiceGuy Skrevet 24. juli 2023 #58 Skrevet 24. juli 2023 Ikke nok med at han er en tyv, men det som er like forkastelig er at partiet stilte seg bak ham etter han ble tatt. Sier alt om hvilken type mennesker dette er. 3 2 6
Viki6 Skrevet 24. juli 2023 #59 Skrevet 24. juli 2023 Våre politikere på Stortinget bestemmer lover og straffer for oss andre folk. Jeg vil gjerne ha løgnere, økonomisk kriminelle, sex-overgripere osv bort fra Storting og regjering. Det kan da fanden ikke være så vanskelig for dem å følge loven! Om de har gjort noe småtteri FØR de havner i en slik posisjon, og gjort opp for seg, så er det greit. Men folk som ikke klarer å holde seg på matta mens de er folkevalgt har vi ikke bruk for. 8
Athod Skrevet 24. juli 2023 #60 Skrevet 24. juli 2023 Da fikk han og Rødt tilbake litt respekt fra meg. Det å naske litt gjør deg ikke til verdens verste person, men det er ikke kompatibelt med å være frontfigur for et parti som setter integritet og ærlighet høyt. Men for min del kan han gjerne fortsette som politiker, han har gjort en veldig god jobb for å få Rødt dit de er i dag. 4 4
Anbefalte innlegg