Gå til innhold

Si opp selv under sykemelding (hva skjer?)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har vært og er sykemeldt etter en større operasjon, og har under den tiden tenkt mye på om dette er et sted jeg virkelig ønsker å jobbe. Har nå funnet ut at jeg ønsker og si opp og må gjøre det før utgangen av måneden, så jeg er ferdig i løpet av august.

Men jeg har ikke klart å finne ut hva som skjer når oppsigelsestiden er ute 01.09, men det gjenstår uker/måneder av sykemeldingen? Beholder man samme sykepengenegrunnlaget frem til legen friskmelder? Eller går en over på en annen ytelse? 

Ønsker kun svar fra de som har vært gjennom dette eller er helt sikker på prosessen. Tilbakemeldinger på hvor dumt det er å si opp jobben før en har en ny er ikke noe poeng.

Tusen takk på forhånd til de som hjelper meg med å avklare dette 🙂

Anonymkode: 6cfa3...e0a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du beholder sykepengene så lenge sykemeldingen ikke har blitt avbrutt. Du får 52 uker med sykepenger og full lønn, gjelder fra den første dagen du ble sykmeldt.

Men når du sier opp jobben selv og evt. skal over på dagpenger etter hvert så er det nok en karantene som gjelder fra dagen du ikke lenger er sykemeldt, men det må du dobbeltsjekke på Nav.

Anonymkode: 202a0...3e4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa opp når jeg var sykemeldt. Fikk fortsatt sykepenger. 

Anonymkode: 9c105...cd5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa også opp når jeg var sykemeldt og fikk også sykepenger, men da utbetalt av Nav og fra Nav sine satser. 

Anonymkode: 9fa0f...4af

Skrevet

Er det ikkje betre å vente med å seie opp til du ser kva tid du er ferdig med sjukmelding?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...