Gå til innhold

Begynne med forlenget nattfaste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger å gå ned i vekt, har prøvd «vanlig» slanking før, funker ikke i lengen. Vil prøve forlenget nattfaste nå. Kl 19 - 7 skal nok gå greit, passer bra med når jeg står opp, men leste et sted at overvektige burde ha 15 timer faste, så da blir det i såfall fra kl 16, og det kan være vanskeligere å få til pga jobb. Har noen prøvd både 12 timer og 15 timer og merket om det er stor forskjell? Har fastet fra etter middag til neste morgen litt fra og til en stund, men ferien har klusset det til, så skal begynne på ny frisk i august.

Anonymkode: 25827...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det enkleste for meg var å droppe frokosten. Nå faster jeg fra 19.00 til 11.30 og trives veldig godt med det.

Anonymkode: 52174...42c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trives godt med å pusse tennene etter middag og å spise igjen 12.

Anonymkode: b2b67...7bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg trives godt med å pusse tennene etter middag og å spise igjen 12.

Hvorfor pusser du tennene etter middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det enkleste for meg var å droppe frokosten. Nå faster jeg fra 19.00 til 11.30 og trives veldig godt med det.

Jeg får ikke til det, det er ofte så travelt på jobb at jeg ikke rekker lunsj, og å spise frokost med familien setter jeg stor pris på.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg får ikke til det, det er ofte så travelt på jobb at jeg ikke rekker lunsj, og å spise frokost med familien setter jeg stor pris på.

Da blir det vanskelig, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da blir det vanskelig, ja.

Jeg får bare prøve, så får deg bli 13 eller 14 timer istedenfor 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor pusser du tennene etter middag?

Da er jeg ferdig med å spise, og blir ikke fristet å spise mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spiser generelt aldri frokost eller kveldsmat og svært sjelden lunsj. Etter ferieperioder med mer spising tar det bare noen få dager før jeg er helt vant med det igjen og ikke tenker på det i det hele tatt.

Anonymkode: fd489...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg faster fra kl. 19 til kl. 11 dagen etter. Gikk ned et kilo på ei uke(første uka da, sikkert noe vannvekt). Spiser lunsj og middag, et mellommåltid alt etter behov. Magesekken krympet ganske raskt så ikke så mye man klarer å ha i seg:p

Men man må jo tilpasse fasten til familielivet:) At det blir et litt større spisevindu tror jeg ikke gjør så mye, går kanskje litt saktere ned eneste. Man er jo litt bevisst på kaloriene uansett.

Anonymkode: 121b0...1f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er min personlige mening, men dette fastebegrepet tar jo helt av? Å ikke spise mellom 19-07 er da virkelig ikke faste? Da jeg var barn og ungdom så var det middag kanskje 18, så frokost 0730 for barna (senere for de voksne), var da ingen som snakket om faste.

Vi har ofte ferdigspist middag til 17 pga små barn, det jeg spiser før lunsj neste dag er som regel en frukt. Kveldsmat er sjeldent, men om middagen ble litt liten og jeg trener sent, så fyller jeg på med skyr og bær eller noen knekkebrød.

Så til poenget mitt, ikke heng deg opp i de klokkeslettene. Det har egentlig nada å si i dette tilfellet. Men kall en spade for en spade, og jobb med å kutte småspising, snacksing og unødvendige måltider. Jeg tror at fokus på faste for noen ikke er optimalt, da spiser de kanskje ekstra middag, for det skal jo holde i så mange timer. Men selv om det er lenge til neste måltid skal man bare spise seg normalt mett.

Om ordet «faste» hjelper i å stå over, så bruk det gjerne for min del. Men å si man faster mellom 19-07, det mener jeg er et jålete ord for å kutte overspising.

Anonymkode: 84cd3...9db

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...