Pawn Hearts Skrevet 24. juli 2023 #61 Del Skrevet 24. juli 2023 23 minutter siden, Klappe said: Kilder? Det er vanskelig å finne gode kilder 15 år etterpå, men her er iallfall en diskusjon på Tripadvisor: https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g189449-i342-k2131106-Fires_in_Rhodes-Rhodes_Dodecanese_South_Aegean.html Jeg siterer fra et innlegg: I live in Masari and have been told the fire started when a farmer in Laerma decided to burn his rubbish (even though this is illegal between May and October). Apparently he has been arrested. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet 24. juli 2023 #62 Del Skrevet 24. juli 2023 Pawn Hearts skrev (10 minutter siden): Det er vanskelig å finne gode kilder 15 år etterpå, men her er iallfall en diskusjon på Tripadvisor: https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g189449-i342-k2131106-Fires_in_Rhodes-Rhodes_Dodecanese_South_Aegean.html Jeg siterer fra et innlegg: I live in Masari and have been told the fire started when a farmer in Laerma decided to burn his rubbish (even though this is illegal between May and October). Apparently he has been arrested. Rykter altså… hadde vært lett å finne kilder på dette om det faktisk hadde skjedd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 24. juli 2023 #63 Del Skrevet 24. juli 2023 5 minutter siden, Klappe said: Rykter altså… hadde vært lett å finne kilder på dette om det faktisk hadde skjedd Likevel tusen ganger bedre enn det du har å vise til. Hvorfor tør dere ikke å linke til kildene deres? Er det noe tvilsomt og brungrumset? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda Skrevet 24. juli 2023 #64 Del Skrevet 24. juli 2023 Det er en kjent sak at drittsekker i Hellas har startet skogbranner i årevis av diverse grunner, men det er tørken og vindens skyld at brannene sprer seg så ekstremt i år. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
droopy Skrevet 24. juli 2023 #65 Del Skrevet 24. juli 2023 Tutte skrev (1 time siden): Nei. Mange av skogbrannene i Hellas tidligere også er påtent. Det har jeg da ikke betvilt? Men har du lest mange av kommentarene her? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
droopy Skrevet 24. juli 2023 #66 Del Skrevet 24. juli 2023 Carabilla skrev (1 time siden): Du må selvfølgelig få tro hva du vil. Jo takk det samme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 24. juli 2023 #67 Del Skrevet 24. juli 2023 Jeg spurte en gresk venn av meg. Her er svaret han sendte (merkelig nok uten tegnsetting): We are good Rhodes isn't going to be the same for years .. Pakistanis were probably paid by the mafia that rules the island behind it are interests not pyromaniac immigrants I am afraid this time they overdid south of Rhodes is still burning Dette er selvsagt ikke fasiten. Likevel er jeg sikker på at min venn T, som bor på øya, er bedre informert enn de aller fleste som synser på KG. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet 24. juli 2023 #68 Del Skrevet 24. juli 2023 Pawn Hearts skrev (3 timer siden): Jeg spurte en gresk venn av meg. Her er svaret han sendte (merkelig nok uten tegnsetting): We are good Rhodes isn't going to be the same for years .. Pakistanis were probably paid by the mafia that rules the island behind it are interests not pyromaniac immigrants I am afraid this time they overdid south of Rhodes is still burning Dette er selvsagt ikke fasiten. Likevel er jeg sikker på at min venn T, som bor på øya, er bedre informert enn de aller fleste som synser på KG. Så det var pakistanere som gjorde det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 24. juli 2023 #69 Del Skrevet 24. juli 2023 1 hour ago, Klappe said: Så det var pakistanere som gjorde det? Mulig. Hvem betalte? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet 24. juli 2023 #70 Del Skrevet 24. juli 2023 Pawn Hearts skrev (Akkurat nå): Mulig. Hvem betalte? Så da stemmer det vi sa om at pakistanske menn satt fyr på skogen i Rhodos og forårsaket de store brannene. Syke folk som gjør sånt. Men de går vel rett i offer-rollen og du svelger det nok rått. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 24. juli 2023 #71 Del Skrevet 24. juli 2023 1 minutt siden, Klappe said: Så da stemmer det vi sa om at pakistanske menn satt fyr på skogen i Rhodos og forårsaket de store brannene. Syke folk som gjør sånt. Men de går vel rett i offer-rollen og du svelger det nok rått. Litt problemer med logisk tenkning? Når jeg sier at noe er mulig, betyr det ikke at det er bevist. Du glemte å svare på den siste delen: Hvem betalte? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet 24. juli 2023 #72 Del Skrevet 24. juli 2023 Pawn Hearts skrev (5 minutter siden): Litt problemer med logisk tenkning? Når jeg sier at noe er mulig, betyr det ikke at det er bevist. Du glemte å svare på den siste delen: Hvem betalte? Hvorfor spør du meg om hvem som betalte? Jeg har ikke sagt noe om betaling, har sagt pakistanske menn startet brannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 24. juli 2023 #73 Del Skrevet 24. juli 2023 (endret) Det er mange branner som herjer rundt om i verden nå (f.eks. Hellas, Canada osv) og det er helt sikkert mange som er påtent eller pga menneskelig aktivitet. Samtidig blir brannene så enormt katastrofale på grunn av de langvarige hetebølgene, som derimot ikke er normale. Når man ser hvordan de forsøker å finne andre måter å slukke på fordi det ikke lenger funker med vann (det blir infernoer som kan spre seg enormt hurtig), ser man at dette blir ekstremt krevende. Endret 24. juli 2023 av Rosa Dartle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 24. juli 2023 #74 Del Skrevet 24. juli 2023 Tørt, sterk sol og en tilfeldig glassbit. Det kan jo ta fyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 24. juli 2023 #75 Del Skrevet 24. juli 2023 (endret) 13 hours ago, Klappe said: Hvorfor spør du meg om hvem som betalte? Jeg har ikke sagt noe om betaling, har sagt pakistanske menn startet brannen Fordi du ikke ser forbi fordommene dine. Husk at du skrev dette: Er jo en kjent sak at muslimer/pakistanere kommer til Europa og lager et helvete. Se bare på Frankrike og Sverige Hva om noen andre står bak? Husker du fordomsdømmingen 22. juli? Edit: Sorry, det skulle stått forhåndsdømmingen. Endret 25. juli 2023 av Pawn Hearts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 24. juli 2023 Forfatter #76 Del Skrevet 24. juli 2023 Pawn Hearts skrev (9 minutter siden): Fordi du ikke ser forbi fordommene dine. Husk at du skrev dette: Er jo en kjent sak at muslimer/pakistanere kommer til Europa og lager et helvete. Se bare på Frankrike og Sverige Hva om noen andre står bak? Husker du fordomsdømmingen 22. juli? Det er ikke kriminelt å være " blåøyd", men om man ikke SER hva som skjer rundt i Europa nå og hvem som står bak MYE av det, da er man både blind og døv...sorry, not sorry! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet 24. juli 2023 #77 Del Skrevet 24. juli 2023 Pawn Hearts skrev (12 minutter siden): Fordi du ikke ser forbi fordommene dine. Husk at du skrev dette: Er jo en kjent sak at muslimer/pakistanere kommer til Europa og lager et helvete. Se bare på Frankrike og Sverige Hva om noen andre står bak? Husker du fordomsdømmingen 22. juli? Jeg har ikke fordommer, det er fakta. Fint om du ikke blander inn 22 juli i dette, jeg har selv vært på utøya som ungdom. Dårlig trekk å dra inn 22 juli når muslimer får skylden for noe, det er virkelig lavmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 25. juli 2023 #78 Del Skrevet 25. juli 2023 Brannvesenet virker sikre på at brannen er menneskeskapt, men de vet ikke om det har vært tilsiktet eller av vanvare. En mann bosatt i Apollona er inne til avhør, men ingen er arrestert: https://www.gbnews.com/news/world/rhodes-wildfires-greece-extinction-rebellion-climate-change Jeg har lett rundt omkring, men finner ingenting om pakistanere og bensinkanner. Det hadde vært fint om noen avslørte hvilke kilder de har så det hadde vært mulig for oss andre å vurdere dem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 25. juli 2023 Forfatter #79 Del Skrevet 25. juli 2023 Pawn Hearts skrev (8 timer siden): Brannvesenet virker sikre på at brannen er menneskeskapt, men de vet ikke om det har vært tilsiktet eller av vanvare. En mann bosatt i Apollona er inne til avhør, men ingen er arrestert: https://www.gbnews.com/news/world/rhodes-wildfires-greece-extinction-rebellion-climate-change Jeg har lett rundt omkring, men finner ingenting om pakistanere og bensinkanner. Det hadde vært fint om noen avslørte hvilke kilder de har så det hadde vært mulig for oss andre å vurdere dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 25. juli 2023 Forfatter #80 Del Skrevet 25. juli 2023 (endret) Pawn Hearts skrev (8 timer siden): Brannvesenet virker sikre på at brannen er menneskeskapt, men de vet ikke om det har vært tilsiktet eller av vanvare. En mann bosatt i Apollona er inne til avhør, men ingen er arrestert: https://www.gbnews.com/news/world/rhodes-wildfires-greece-extinction-rebellion-climate-change Jeg har lett rundt omkring, men finner ingenting om pakistanere og bensinkanner. Det hadde vært fint om noen avslørte hvilke kilder de har så det hadde vært mulig for oss andre å vurdere dem. Har fått der bekrefter fra flere som bor der nede, men media er forsiktig med å skape rasehat, men flere sier han er pakistaner...nå kommer det også mer i norske media. Endret 25. juli 2023 av Carabilla 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå