Gå til innhold

De Putter Pommes Frites i kebaben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere her som har opplevd denne nye trenden hvor disse eksotiske food truck utsalgene driver å putter potetchips/fries inni maten de serverer?

Virker for meg som de prøver å lure kundene ved å putte billig potet inni produktet. Har opplevd dette nå både når jeg kjøpte gyros fra en "gresk" vogn og nylig med en vogn som solgte Døner Kebab. Blir nesten litt provosert her, er virkelig ikke noe jeg har sansen for dette.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ny trend?

Grekerne har da gjort dette i årevis.

Anonymkode: e769d...0df

• Liker 23
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gyros er med fries. Har vært i Hellas flere ganger, og spist gyros, og det har alltid vært med fries.

Anonymkode: 4f358...421

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er to uker i Hellas hver sommer, og det er fries i et sted mellom 90 og 100% av alle gyros der. Jeg skulle gjerne sett at det var uten, og jeg synes ikke det er noe særlig i kebab, men der har greske food trucks sitt på det tørre.

Anonymkode: a953f...9a8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
ThereGoesBob skrev (40 minutter siden):

Flere her som har opplevd denne nye trenden hvor disse eksotiske food truck utsalgene driver å putter potetchips/fries inni maten de serverer?

Virker for meg som de prøver å lure kundene ved å putte billig potet inni produktet. Har opplevd dette nå både når jeg kjøpte gyros fra en "gresk" vogn og nylig med en vogn som solgte Døner Kebab. Blir nesten litt provosert her, er virkelig ikke noe jeg har sansen for dette.

Jeg skjønner godt du reagerer. Jeg kjøpte mye kebab for 6-7 år tilbake og kan ikke huske at noen stappet fries i den. Kan godt være de gjør det noen eller mange steder i hellas, men jeg har altså ikke opplevd det der heller. Jeg er uansett ikke i tvil om at det blir gjort for å spare penger. Enten det er i Hellas eller hjemme. Tviler heller ikke på at mange flere gjør det nå pga de økte matprisene og utgiftene i samfunnet generelt.

Anonymkode: 46258...9a3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gyros er med fries. Har vært i Hellas flere ganger, og spist gyros, og det har alltid vært med fries.

Anonymkode: 4f358...421

Ok greit nok, jeg tolererte det så vidt med gyrosen, da dette er noe jeg ikke er vant med å spise men når jeg ser samme trenden med kebab blir jeg provosert. Ikke spesielt mye mat var det, ok smaken var god men prisen var bare noen tiere unna 200 merket.

• Liker 1
Skrevet

Fikk pom fri i en kebab jeg kjøpte her også en gang kun for deg sa vedkommende (var kjøtt også oppi ) 😀

AnonymBruker
Skrevet

Hørtes ikke bra ut det der.

Anonymkode: 4d70c...44e

AnonymBruker
Skrevet

Bare å kikke litt på Bislett kebab på wolt, så ser man at fries er tilvalg som koster.

Anonymkode: 39413...4d6

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har aldri hørt om pomfrien i kebaben før jeg leste det her i tråden. Vanligvis har det vært to variasjoner på menyen. En vanlig kebab uten pomfri og kebabtalerken med pomfri.

Helt enig med ts at dette er noe shady opplegg kebabshappene driver med for å spare penger.

Anonymkode: 4d70c...44e

Alternativet er jo at kebaben hadde gått opp i pris, så det kommer jo kundene til gode at prisen holdes nede.  Uansett er det jo ikke sikkert at det er så mye mindre kjøtt i kebaben av den grunn. 

Chips i kebab er heller ikke noen ny ting. 

Anonymkode: 6e1b5...706

AnonymBruker
Skrevet

På den lokale sjappa her kan man velge, varianten med pommes frites heter luksuskebab. Pommes frites i gyros er helt vanlig. Tipper det er derfra ideén om ha det kebab er kommet fra. 

Anonymkode: 866e7...acc

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

På den lokale sjappa her kan man velge, varianten med pommes frites heter luksuskebab. Pommes frites i gyros er helt vanlig. Tipper det er derfra ideén om ha det kebab er kommet fra. 

Anonymkode: 866e7...acc

Du verden, det var trist å høre. Blir ikke mye gyros på meg i fremtiden da. Men kebab er heldigvis fortsatt sjelden å treffe på poteter.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, ThereGoesBob said:

Du verden, det var trist å høre. Blir ikke mye gyros på meg i fremtiden da. Men kebab er heldigvis fortsatt sjelden å treffe på poteter.  

Tviler sterkt på at du har rørt en gyro innenfor Norges grenser.

Når poteter i kebab er et aktivt tilvalg så er det vel vanskelig å se noen problemer.

Å konstruere problemer derimot er lett.

AnonymBruker
Skrevet

Pommes frites i kebab eller gyro er jo bare digg. Skjønner ikke hva dere snakker om. Dere vil ikke ha det fordi kjøtt er dyrere? For en rar logikk.

Anonymkode: 5adb7...4a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Pommes frites i kebab eller gyro er jo bare digg. Skjønner ikke hva dere snakker om. Dere vil ikke ha det fordi kjøtt er dyrere? For en rar logikk.

Anonymkode: 5adb7...4a9

Herregud da menneske, det er da ingen som stapper hamburgerne sine fulle av pommes frites vel? Det blir jo akkurat samme prinsippet. Chipsen går på siden ikkesant med ketchup og sennep oppå. END OF STORY.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tviler sterkt på at du har rørt en gyro innenfor Norges grenser.

Når poteter i kebab er et aktivt tilvalg så er det vel vanskelig å se noen problemer.

Å konstruere problemer derimot er lett.

Joda kjøpte gyros fra en slik foodtruck med en gresk innehaver og gresk tema. En som driver hele året. Jeg fant noen få pomfri langt inni gyroen sporadisk så for meg ble dette helt feil med tanke på at man jo er vant med å ha pomfri på siden. Ikke spesielt godt var det heller, bare dyrt. Hadde store forventninger til smaken men den var skikkelig døll.

Endret av ThereGoesBob
  • Liker 1
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner, avsporinger og brukerdebatt. 

Christina82, mod

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd pommes frites inni verken kebab eller gyros. Høres ikke ut som jeg går glipp av noe heller, for skal man først ha med pommes frites foretrekker jeg å ha den på siden.

Anonymkode: 8a88d...504

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...