Gå til innhold

Hvordan få seg partner når en har lav utdanning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg (mann 29) har lest flere ganger rundt omkring her på KG at utdanning og "intellektualitet" er viktig når man skal se etter en partner.
Så jeg fikk et lite slag i selvtilliten der 😅 jeg har egentlig bare fullført vidergående og er ingen spesiell fyr,
men langt ifra dum eller fjern haha.
Jeg skulle gjerne delt mer informasjon om meg men det tar jeg ikke sjansen på.
Jeg er ganske ny her, og det er også derfor jeg skriver som anonym nå

Så hvis jeg er nødt til å se etter andre "tapere" om jeg vil ha kjæreste, hvor begynner jeg da liksom? :fnise:
Høres jo litt depressivt ut. Må man virkelig finne noen som er på samme nivå liksom?

Hva tenker dere? Og hadde vært fint å høre fra noen av dere med lav utdanning som likevel fant partner

Anonymkode: 2c7d6...1da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev jeg hadde høyere utdanning og gikk fra 0 til 15 likes på en dag. Jenter er dobbeltmoralske uten å se det selv så det er knalltøft da du må ha noe form for kapital i form av status. Enten det er yrke, kapital, utdanning, utsende, ++

Har du ikke de tingene og er helt vanlig så er du fckd. Selv ikke jenter på din liga er interessert. 

https://m.youtube.com/@FreshandFitClips

Anonymkode: 8406a...de5

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg (mann 29) har lest flere ganger rundt omkring her på KG at utdanning og "intellektualitet" er viktig når man skal se etter en partner.
Så jeg fikk et lite slag i selvtilliten der 😅 jeg har egentlig bare fullført vidergående og er ingen spesiell fyr,

Så hvis jeg er nødt til å se etter andre "tapere" om jeg vil ha kjæreste, hvor begynner jeg da liksom? :fnise:
Høres jo litt depressivt ut. Må man virkelig finne noen som er på samme nivå liksom?

Hva tenker dere? Og hadde vært fint å høre fra noen av dere med lav utdanning som likevel fant partner

Jeg har bare vgs. Jobber som ufaglert og er gift med en advokat 😉

Hat dog karakterer nok til å gå jus å bli advokat selv så regelrett dum er jeg nok ikke. Men hadde rett og slett ikke lyst til å studere mer og havna litt tilfeldig inn i en jobb jeg trives svært godt i.

Men jeg tror nok jeg hører til unntakene på statistikken.

Anonymkode: 54a16...178

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selv ikke jenter på din liga er interessert. 

XD 😆🤣 legendarisk

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skrev jeg hadde høyere utdanning og gikk fra 0 til 15 likes på en dag. Jenter er dobbeltmoralske uten å se det selv så det er knalltøft da du må ha noe form for kapital i form av status. Enten det er yrke, kapital, utdanning, utsende, ++

Har du ikke de tingene og er helt vanlig så er du fckd. Selv ikke jenter på din liga er interessert. 

https://m.youtube.com/@FreshandFitClips

Å finne en partner er ikke å samle likes. Snakk aldri med jenter/kvinner om liga, men fokuser på dine gode egenskaper. Om du vil se youtube videoer, finn noen som ikke snakker om alt som er feil, men de som er løsningsorienterte. Eller snakk med virkelige folk, som er enda bedre.

Endret av Helene1982
  • Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg datet og hadde jevnlig sex med ei som studerte til master, mens jeg selv var i arbeidspraksis via nav. Ble aldri forhold av det og jeg er singel i dag (er flere år eldre enn deg). Var jeg som avsluttet det, mens hun var interessert i et forhold.

Anonymkode: 58d46...75b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får ta deg en tur nedover til Thailand. 

Anonymkode: bcdcd...304

Skrevet

Jeg har studert i veldig mange år og kunne jeg velge på nytt hadde jeg heller gått for fagbrev og komme raskt inn på boligmarkedet. Det som gir penger. Intelligens og utdanning henger heller ikke alltid sammen.

• Liker 2
Gjest Drakensson
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Seriøst denne type kommentar har jeg lest hundrevis av ganger her,
og jeg begynner å bli lei. Det er så trollete og rett og slett diskriminerende. Closet racist?
Du og dere, fuck off. Jeg oppfrodrer andre å svare TS skikkelig

AnonymBruker
Skrevet

Som en annen taper, føler jeg du ikke burde prøve deg på oss. Om du vil ha noen som er intellektuelle med utdanning, gå etter dem. 

Anonymkode: f0ed5...ab6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man finner ikke partner ut i fra å krysse punkter på en liste, sammenligne poeng og score liga. De fleste finner et menneske de liker, blir kjent med, forelsket i og tar det derfra. 

Vær deg selv og slutt å lese dårlige incel-råd. Hvis du ikke finner kjæreste handler det sjelden om manglende utdanning, hår, høyde eller penisstørrelse, det er bare unnskyldninger og bortforklaringer. 

Anonymkode: 25d78...078

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har lavere utdannelse enn meg. Det er ikke noe jeg tenker på, for en av de viktigste egenskapene hans er at han er nysgjerrig. Han ønsker å lære nye ting, han er interessert i å utvikle seg. Og han er ikke dum, vi kan ha gode samtaler. Og så kan han selvsagt forsørge seg selv. Jeg trenger ikke at han forsørger meg, det klarer jeg godt alene.

Anonymkode: a5f6e...153

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Snakker du av erfaring nå?

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har bare vgs. Jobber som ufaglert og er gift med en advokat 😉

Hat dog karakterer nok til å gå jus å bli advokat selv så regelrett dum er jeg nok ikke. Men hadde rett og slett ikke lyst til å studere mer og havna litt tilfeldig inn i en jobb jeg trives svært godt i.

Men jeg tror nok jeg hører til unntakene på statistikken.

Men er du en mann da? Om ikke er jo dette irrelevant.

Ts - er du håndverker er jo dette kjempepopulært! Alle damer vil jo ha håndverkere 

Anonymkode: 25bcc...76b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne med høyere utdanning. 
Hvor jeg har truffet partnere tidligere: Konsert, vennegjeng, byen, igjennom fritidsaktiviteter, og på Tinder. 
De fleste har ikke hatt høyere utdanning, eller har høyere utdanning men jobber med noe annet. 
Kun en har hatt master, og han er vel kanskje den jeg har vært sammen med som har vært dårligst sosialt anlagt... 

Sier som en over meg: du finner deg fint kjæreste både uten å ha høyere utdanning, uten hår, og selv om du er 160. Men du finner deg ikke kjæreste om du bare legger skylden på utdanningsnivået ditt. 

Du spør også om du virkelig må finne noen på samme nivå, hva mener du? Er det ikke bra nok for deg? 
Hvorfor sier du at det er depressivt å måtte finne noen andre med lavere utdanning? 
For DER ble du fullstendig uinteressant for meg, ikke fordi du har lav utdanning, men fordi du ser ned på andre med lav utdanning. Det sier mye om holdningene dine, og dem er turn-off så det holder. 

Og man kan fint være på samme nivå intellektuelt, selv om man har ulikt nivå på utdanning. Man kan ha dype og gode samtaler og diskusjoner, selv uten å ha samme lengde eller retning på utdanning. Men det er vanskelig dersom man har ulike holdninger til det. 

Anonymkode: 003cb...a1a

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne med høyere utdanning (master). Min forrige kjæreste hadde fullført videregående skole og jobbet som bilselger. For meg er ikke utdanningen i seg selv så avgjørende, men heller at han har en stabil jobb. Dessverre ble forholdet avsluttet da han var utro.

Når jeg nå er på utkikk etter en ny kjæreste, stiller disse tingene mye høyere enn utdanningsnivå: forståelsesfull og respektfull, lett å være rundt og lett å kommunisere med, ærlig, ansvarlig, raus, velstelt og god sans for humor. Det ville også være fint om han var praktisk anlagt, siden jeg ikke er det. 

Anonymkode: b9939...385

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig at du ikke kjenner andre med "kun" vgs som ikke har partner og barn.. 

Og rart at det auler av fedre og mødre som er elektrikere, rørleggere, tømrere, osv, i barnehagen til ungene våre. 

Det er jo ekstremt vanlig å ha "bare" vgs, og selvsagt får de seg også partnere.. 

Jeg har fire års lenger utdanning enn mannen min, og har aldri tenkt på det som en greie i det hele tatt. Og har over 250 000 mer i lønn, uten at det noen gang har vært en greie. 

Anonymkode: 6ab39...584

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Men er du en mann da? Om ikke er jo dette irrelevant.

Ts - er du håndverker er jo dette kjempepopulært! Alle damer vil jo ha håndverkere 

Ja jeg er mann. Ufaglært. Og kona er advokat.

Gjest theTitanic
Skrevet

Vet om flere par som er rake motsetninger når det kommer til utdanning og inntekt. Ofte har den part med lav utdanning/inntekt gode evner på det mellommenneskelige planet. Det er noe mange verdsetter høyt.  Problemet ditt er datingarenaen. Å treffe en potensiell partner blant venners venner eller bekjente gir deg mulighet til å presentere deg som person. På et datingnettsted blir du en sak blant mange andre saker og må selge deg inn med oppnådde prestasjoner. 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ja jeg er mann. Ufaglært. Og kona er advokat.

Kult, respekt 🙂

5 hours ago, AnonymBruker said:

Min forrige kjæreste hadde fullført videregående skole og jobbet som bilselger. For meg er ikke utdanningen i seg selv så avgjørende, men heller at han har en stabil jobb. Dessverre ble forholdet avsluttet da han var utro.

Hehe, aldri stol på bilselgere. Det er sleipe fyrer altså 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...