NiceOrNothing Skrevet 24. juli 2023 #21 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Takk for gode, fine svar vi har ikke bestemt hvilken tur vi skal gå enda. Det er ikke spådd så fint vær, så får se hva vi gjør. Er om 1 dag, så jeg har desverre ikke tid til å gjøre noe med kondisen min nå..får håpe vi ikke går så langt.. Ts Anonymkode: fbf63...0fb Det fins mange fine, korte turer . Hadde aktivt søkt etter det på nettet , å foreslått en du syns ser fin ut . Enten til et fiskevann eller en gapahuk . Grill pølser å sitt ute å kos dere . har gått alt fra 20 minutters korte , flate turer , til 10 timers lange , bratte . Har likt alle turene like godt . Hovedsaken er å komme seg ut å gjøre noe koselig sammen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #22 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Nå er jeg ikke vant med daglig aktivitet. Det som er problemet. Jeg går sjelden på tur, veldig sjelden. Har veldig dårlig kondis. Anonymkode: fbf63...0fb Hvorfor er du ikke i aktivitet? Har du sykdommer eller skader som gjør at du ikke kan bevege deg? Hvis ikke: begynn nå! Unnskyld, men jeg blir litt provosert av dette når jeg har familiemedlemmer med MS, en sitter i rullestol. Funksjonsevne forsvinner med alderen dersom man ikke bruker kroppen. Og kroppen er skapt for aktivitet. Vær god mot kroppen din. Anonymkode: 1ab75...869 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #23 Del Skrevet 24. juli 2023 Et tips fra en likesinnet: ta det rolig til og begynne med. Det verste du kan gjøre er å peise på og slite deg ut allerede i starten av turen. Du får bedre utholdenhet og en mye hyggeligere tur (med mer mestringsfølelse) om du klarer å gå sakte og rolig, og ta pauser når du trenger det. I tillegg; ta på gode sko, kle deg lagvis og ta med et par ekstra sokker og en ekstra t-skjorte/genser. Husk også vindtett jakke, vann og noe spiselig. Og et sitteunderlag. Ikke vær flau over dårlig kondis, så pust og pes når du trenger det, og ta pauser når du trenger det. Du skal se du blir overrasket over deg selv! God tur! Anonymkode: 5b1f4...340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 24. juli 2023 #24 Del Skrevet 24. juli 2023 Et viktig moment er jo om dere skal gå over flere dager. Dersom du er utrent og ikke vant med å gå, så kan det bli veldig tungt å skulle starte på dag 2 og 3. Slitasje og vondter vil tære på. Dersom det kun er en etappe, så vil du sikkert klare å kjempe deg gjennlm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 24. juli 2023 #25 Del Skrevet 24. juli 2023 Gikk det bra, Ts? 😊 ble det en fin tur? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #26 Del Skrevet 24. juli 2023 Jeg er like høy, men 20 kg tyngre. Jeg klarte gå en laaaang fjelltur over to dager, og det viktigste var skikkelig gode sokker, og to par, for å hindre blemmer, og ja, det fungerer godt. Jeg hadde også skift, så jeg byttet til tørre og rene sokker midtveis begge dager. Og godt undertøy. Så ikke noe gnisser noe sted. Du er jo ikke veldig overvektig, så det er kanskje ikke noe som gnisser? Lag på lag klær så man lett kan regulere temperaturen ved å ta av visse lag. Og vind/ vannavstøtende er lurt og gode, stabile, litt høye fjellsko. Anklene kan få kjørt seg om du ikke er vant til terreng. Anonymkode: 17a89...775 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #27 Del Skrevet 24. juli 2023 Hvordan gikk det ned deg? Er altfor sjelden man får en oppdatering etter en happening her på kg🥰 Anonymkode: 0fb93...510 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #28 Del Skrevet 24. juli 2023 56 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er du ikke i aktivitet? Har du sykdommer eller skader som gjør at du ikke kan bevege deg? Hvis ikke: begynn nå! Unnskyld, men jeg blir litt provosert av dette når jeg har familiemedlemmer med MS, en sitter i rullestol. Funksjonsevne forsvinner med alderen dersom man ikke bruker kroppen. Og kroppen er skapt for aktivitet. Vær god mot kroppen din. Anonymkode: 1ab75...869 Sånne som deg er grunnen til at jeg ikke kom i gang på mange, mange år. Slutt å døm, det blir en bedre verden om vi alle er litt mer forståelsesfulle. Et barn i familien døde brått hos oss og siden har jeg gjort maks ut av det meste av tiden min med barna mine. Jeg kan allikevel ikke dømme alle som ikke klarer ha det perspektivet. Anonymkode: 186c3...a38 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #29 Del Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sånne som deg er grunnen til at jeg ikke kom i gang på mange, mange år. Slutt å døm, det blir en bedre verden om vi alle er litt mer forståelsesfulle. Et barn i familien døde brått hos oss og siden har jeg gjort maks ut av det meste av tiden min med barna mine. Jeg kan allikevel ikke dømme alle som ikke klarer ha det perspektivet. Anonymkode: 186c3...a38 Så randoms meninger betyr så mye for deg at du blir påvirket til å ikke bevege deg? Rar unnskylding. Anonymkode: 1ab75...869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #30 Del Skrevet 26. juli 2023 La de bære mer enn deg for å kompensere. Gå i motbakker i nærheten for å trene på melkesyre. Anonymkode: dc466...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 26. juli 2023 #31 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 23.14): Hvorfor er du ikke i aktivitet? Har du sykdommer eller skader som gjør at du ikke kan bevege deg? Hvis ikke: begynn nå! Unnskyld, men jeg blir litt provosert av dette når jeg har familiemedlemmer med MS, en sitter i rullestol. Funksjonsevne forsvinner med alderen dersom man ikke bruker kroppen. Og kroppen er skapt for aktivitet. Vær god mot kroppen din. Anonymkode: 1ab75...869 Du må lese tråden? Evnen til å resonere og hukommelse forsvinner med årene om du ikke holder det ved like. Tråden handler om at TS skal gå på fjelltur. Du blir provsert og sier at ditt råd er å bevege seg. Tenker du for eksempel gå en fjelltur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #32 Del Skrevet 26. juli 2023 Man kan være passe trent, men ikke turvant og går med noen som er både turvante og i god form, mange kunne fått for seg å føle seg underlegne da når de ikke vet hva de kan forvente. Jeg kan gå laangt om det er lett kupert, men er ferdig lett om det blir mange bratte stigninger fordi min muskulatur ikke er godt nok trent til akkurat det. Anonymkode: dc466...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå