AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #1 Skrevet 23. juli 2023 Hvor mye kan man få dele opp restskatt på 30.000 kr? Jeg forstår ikke hvorfor jeg har fått så mye i restskatt fordi det er vel skatteetaten som beregner hvor mye skatten skal være på? Jeg har uføretrygd og er alenemor til barn på 2 år 100%, far er ukjent (dette ønsker jeg ikke å utdype mere) Jeg håper det finnes en max grense på hvor mye de kan trekke hver måned? Og kommer bo utgifter før ett trekk? Er det andre ting/utgifter som kan trekkes ifra før trekk av restskatt? Dette er første gang jeg har fått restskatt så jeg kjenner ikke så mye til dette. Håper noen kan gi et utfyllende svar/veiledning eller hvor jeg kan lese mer om det for jeg ble ikke så mye klokere av å lese på skatteetaten sine sider. Anonymkode: fe1eb...8c1
TBergh Skrevet 23. juli 2023 #2 Skrevet 23. juli 2023 Hei. Du har krav på å dekke boutgifter samt penger til mat, klær og strøm osv. Dette finner du mer om her. Klikk på lenken under. https://www.regjeringen.no/no/tema/forbruker/gjeldsordning/livsoppholdssatser/id691824/ Har du vært i kontakt med skatteetaten og undersøkt hvorfor du har fått restskatt? Har du sjekket skatte avregningen som du finner på Altin? Ta kontakt med skatteetaten å be om en nedbetalingsplan som du klarer å overholde. Sjekk skatten din for dette skatteåret så du ikke får en ny restskatt. Med vennlig hilsen TBergh
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #3 Skrevet 24. juli 2023 Man må alltid sjekke skattekortet sitt flere ganger i løpet av året og se på om man må justere trekket slik at man får det resultatet på skatteoppgjøret man selv ønsker. Ønsker du å gå i null må du sette trekket slik at det blir resultatet. Samme om du ønsker penger tilbake eller restskatt. Skattetrekket er naturlig nok ikke noe som synske guruer hos Skatteetaten setter og som automatisk blir sånn som du ønsker at det skal være. Anonymkode: 47085...bb2
NakenPanda Skrevet 24. juli 2023 #4 Skrevet 24. juli 2023 (endret) Litt spesielt at du har klart 30 000 i restskatt når du knapt nok betaler skatt som ufør, men ok. Snakk med skatteteten de er relativt fleksible når de må, normalen er at 50% skal betales i august og 50% i september Endret 24. juli 2023 av NakenPanda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå