Gå til innhold

Rødvin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror rett og slett jeg har blitt allergisk mot rødvin! :tristbla: Jeg drakk to glass i går og har hatt skikkelig vondt i hodet i hele dag. Det samme skjedde forrige gang, som var på nyttårsaften, da drakk jeg en halv flaske rødvin og hadde hodepine i to dager etterpå! Er det garvesyren som gir hodepinen? Pleier å drikke italienske viner og drikker alltid vann til. Nå er jeg redd for at jeg ikke skal kunne drikke rødvin mer, det er jo så godt, men jeg orker ikke den hersens skallebanken! :grine:

Videoannonse
Annonse
Gjest Rødtoppen
Skrevet

Hmmm... Allergi mot rødvin må være den verste allergien i så fall... For å prøve ut da, kan du jo neste gang forsøke en vin med mindre garvesyre? Gå på hjemmesidene til vinmonopolet og søk opp viner med lite garvesyre. Et alternativ er jo å bytte ut med hvitvin, men blir jo ikke det samme...

Og et annet teit spørsmål, men bruker du noen medisiner som kanskje gjør at du får ekstra vondt i hodet av vina? Mange medikamenter gir merkelige bivirkninger i kombinasjon med alkohol vet du... :grine:

Skrevet

Før du gir opp rødvinen så burde du kanskje prøve viner fra ett annet land og gjerne viner med lite garvesyre.

Skrevet

Jeg reagerte noen ganger før, og mener å ha lest et sted at det ikke bare er garvesyren som kan gi allergi. Håper andre har bedre hukomelse enn meg her.

Skrevet

Etter at jeg fikk barn, blir jeg knallrød og kløete i kinnene av mange sorter vin og øl :sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...