Gå til innhold

Hvilket band er pr i dag verdens største band?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

'Maiden er vel større enn AC/DC, men populærmusikk-albumet Black til Metallica gjør vel at de når ut til flere kanskje.

Anonymkode: 3770b...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

'Maiden er vel større enn AC/DC, men populærmusikk-albumet Black til Metallica gjør vel at de når ut til flere kanskje.

Anonymkode: 3770b...b80

På ingen måte er Maiden større enn AC/DC. AC/DC har solgt over 220 millioner plater, Back in black har, solgt over 50 millioner alene, og er en av verdens mest solgte plater noensinne. Back in black, Thunderstruck og Highway to Hell har over én milliard(!) lyttinger på Spotify. Metallica, Rammstein og spesielt Maiden ligger langt bak. 

Anonymkode: 1b74c...f87

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
visp skrev (21 minutter siden):

TOOL!

I hvert fall for meg. Og resten av verden også!!

Hvem er TOOL? Jeg har bare hørt navnet, aner ikke hvilken musikk. Så nei.

Anonymkode: f2009...d0e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men det er bare deg. For resten av verden er de gedigne:laugh: GIGANTER!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
visp skrev (2 minutter siden):

Nei

Anonymkode: 1b74c...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
visp skrev (10 minutter siden):

Nei 😂 De er verken populære blant folk eller respektert i musikkmiljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Rammstein, du finner ikke en eneste artist som klarer selge ut verdens største stadioner så fort, på nesten samtlige kontinenter med 2-3 konserter i uka.

Etter de ville jeg nok sagt Coldplay.

Anonymkode: 0fd47...29a

Jeg tror ekstremt mange flere ville ha dratt på Coldplay enn Rammstein om hele verdens befolkning måtte gått på konsert og det var valgene de hadde. Grunnen til at en del hardrock band har mange store konserter er at de har et mer lidenskapelig publikum. Mange flere som liker slik musikk går på konserter enn andre deler av befolkningen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen selger mer, spilles mer, selger ut stadiums eller har flere trofaste fans enn BTS. Selv om de ikke spiller instrumenter på scenen (med unntak av SUGA som spilte gitar på soloturneen sin), så lager de over 90% av musikken og tekstene sine selv, og er dyktige produsenter. Og synger alltid live, selv om de beveger seg like mye som profesjonelle atleter på scenen. 

Så helt objektivt, verdens største band i 2023 er BTS. 

www.btsarmynorway.com 

Anonymkode: d8d15...18d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Tool er vel kanskje det mest anerkjente bandet jeg kan tenke meg. Et band som har gitt ut 5 skiver på 30 og som kanskje har den mest lojale fanskaren. MJK er jo en skikkelig renessanse mann som fronter tre band, lager vin og holder liv i en hel by i Arizona. Tool har aldri gitt ut et dårlig album og selv om de har forandret seg på 30 år, så er de likevel umiddelbart gjenkjennelige.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
K.B. skrev (3 minutter siden):

Tool er vel kanskje det mest anerkjente bandet jeg kan tenke meg. Et band som har gitt ut 5 skiver på 30 og som kanskje har den mest lojale fanskaren. MJK er jo en skikkelig renessanse mann som fronter tre band, lager vin og holder liv i en hel by i Arizona. Tool har aldri gitt ut et dårlig album og selv om de har forandret seg på 30 år, så er de likevel umiddelbart gjenkjennelige.

Kanskje jeg får sjekke ut Tool. De høres kule ut. Men de er definitivt ikke verdens største band likevel, bare din favoritt. Til info har de ca. 4 millioner månedlige lyttere på Spotify. Til sammenligning har Coldplay millioner. Metallica har 25 millioner og Pink Floyd 19 millioner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje jeg får sjekke ut Tool. De høres kule ut. Men de er definitivt ikke verdens største band likevel, bare din favoritt. Til info har de ca. 4 millioner månedlige lyttere på Spotify. Til sammenligning har Coldplay millioner. Metallica har 25 millioner og Pink Floyd 19 millioner.

Ja jeg har aldri hevdet Tool er størst :)

se mitt første innlegg. Men anbefaler deg så absolutt å sjekke ut Tool. Lateralus er et godt sted å starte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er vel lett å avgjøre om man kun går etter albumsalg, lyttere på Spotify, inntjening på turné osv? Ingenting å diskutere akkurat. 

Anonymkode: 67fbb...728

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forbanna boomere her azz. Kommer med boomerrock lizm, når selv middelmådige kpop band er større enn dem.

Anonymkode: c54a2...18b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (19 timer siden):

Jeg tror ekstremt mange flere ville ha dratt på Coldplay enn Rammstein om hele verdens befolkning måtte gått på konsert og det var valgene de hadde. Grunnen til at en del hardrock band har mange store konserter er at de har et mer lidenskapelig publikum. Mange flere som liker slik musikk går på konserter enn andre deler av befolkningen.

Men hvordan tenker du eller at man skal rangere hvor stort et band er? Den eneste måten å finne ut dette på er å se på solgte album, antall streaminger og antall solgte konserter.

Fans er ikke folk som blir tvunget til å velge en av to konserter.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lurven
AnonymBruker skrev (På 25.7.2023 den 15.12):

Forbanna boomere her azz. Kommer med boomerrock lizm, når selv middelmådige kpop band er større enn dem.

Anonymkode: c54a2...18b

Mora di ringte og sa at du må rydde rommet ditt, ellers får du ikke middag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (På 24.7.2023 den 19.13):

TOOL!

I hvert fall for meg. Og resten av verden også!!

Og det er pokker meg nesten klin umulig å få billett også. Man måtte sitte med finger'n på refresh-knappen over hele Europa sist gang de turnerte for å få fatt på billett. 

Det var forresten ganske artig å følge med på SoMe da de endelig kom med den lenge, etterlengtede skiva Fear Inoculum etter mange år uten utgivelser. Det var millioner av Taylor Swift-fans som var komplett i villrede fordi dette "ukjente, gamle gubbe-bandet" suste opp og dytta henne ned fra topplista over mest spilte artister. 

image.thumb.png.a478b51260dd45dff2477de0285bd8d2.png

Endret av ElectricScum
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...