Gå til innhold

Hvor mye kontakt er å forvente når man dater noen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hører nå på boka "hekta" av sissel gran. Jeg er virkelig en av de som går i denna fella ekstremt lett.. jeg blir så lett knytta til folk og de fleste av daterelasjonene jeg har hatt har bare vært masse angst og uro for meg. Har nok møtt på sånne typer. 

Nå har jeg blitt singel etter et 10 år langt forhold og har begynt å date igjen. Er 32 år. Har møtt en fin fyr egentlig, men som jeg endte opp med å slå opp med fordi jeg var redd for at dette var et nytt "hekt". Vi hadde møttes 4 ganger,snakka 3 ganger på telefon og hadd mye kontakt på snap/melding. Hadde akkurat blitt enig om å være eksklusive (han som foreslo det, jeg ble kjempeglad). Men jeg var så usikker fordi vi i starten hadde masssse kontakt på snap. Og den siste uka var det mindre. Jeg fikk ikke nattamelding hver kveld lenger osv. Det fikk jeg de første ukene. Han tok også ikke så mye initiativ til å avtale neste møte osv. Men likevel: svarte fort på melding, og alltid ja når jeg avtalte neste møte. 

Vi har begge barn så det krever litt planlegging å møtes. 

Sist gang vi møttes fikk jeg også en litt dårlig vibe av at han likte meg mindre. Bl.a. fordi han snakka om at han kanskje skulle på hyttetur med en kompis når han kom tilbake fra ferie (vi hadde snakka om at vi måtte treffes når han kom tilbake. Men ikke avtalt dato. Og så begynte han å snakke om denne kanskje hytteturen, uten å nevne å treffe meg igjen. Og han vet jeg må planlegge ang barnevakt osv). 

Såå det var litt for mye følelsen av at dette var så casual, og så kom dette om å være eksklusive. Han har selvsagt sagt masse om hvor mye han liker meg, er betatt, har ikke følt det sånn på mange år osv. Samtidig: vi har snakka om at vi må ta dette sakte og først og fremst vil bli kjent for å se hvor dette går osv. 

Men ja, etter den daten hvor jeg fikk en dårlig vibe, og bare noen meldinger fram og tilbake, så ringte jeg ham på et infall og sa at jeg ikke ønska å fortsette greia vår. Han virka veeeldig overraska, sa at han ikke skjønte noenting, men ikke skulle prøve å si imot meg. Jeg ble litt overraska over responsen. Vi har snakka littegrann etterpå og egentlig avtalt å treffes for å prate. For vi hadde jo blitt ganske godt kjent og glade i hverandre. 

Men problemet mitt er jo at jeg fikk følelsen av et hekt, fordi han tok mindre kontakt enn tidligere. Har brent meg på det før. MEN - hvor mye kontakt skal man egentlig forvente i en sånn relasjon? Skal man alltid avtale neste treff når man ses? Hvor mye snap/mld sender dere en dere har data i 1-2 mnd og blitt eksklusive med? 

Er så usikker på om jeg bare er paranoid eller om jeg har rett når jeg føler meg avvist. Jeg er VELDIG var på avvisning og signaler fra andre, til en ekstrem grad som har vært problematisk i alle mine kjærlighetsforhold. 

Nå har jeg egentlig avslutta ting med denne fyren,men kanskje på feil grunnlag....

Anonymkode: 90902...8d9

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...