Gå til innhold

Leamus over flere måneder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i kanskje et halvt år hatt nesten daglig leamus på kun det ene øyet, er det grunn til å oppsøke lege? 
sover mer enn nok, men er veldig sliten for det

Anonymkode: f0ccc...5f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk b-12, d vitamin, og magnesium. D vitamin bør være over 75 nmol, minst. B-12 bør ligge godt over nedre sjiktet, og kilden til b-12 bør komme fra rødt kjøtt/fet fisk og ikke tilskudd. Det er stor forskjell på hvordan kroppen klarer å ta opp og bruke fra animalsk vs syntetisk. Er alt dette ok, ta tilskudd av magnesium (selv om blodprøver viser ok). 

Det at du er sliten i tillegg kan tyde på at du kan mangle noe av dette. 

Anonymkode: ce7d7...058

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har i kanskje et halvt år hatt nesten daglig leamus på kun det ene øyet, er det grunn til å oppsøke lege? 
sover mer enn nok, men er veldig sliten for det

Ja hadde daglig i 6 mnd -for min del var det stressrelatert. Gikk vare over av seg selv en dag.

Anonymkode: 41816...983

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt over nesten like lang periode selv. Det kom av stress.

Anonymkode: 2cc1d...9c7

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det i ca 2 år. Da var jeg utbrent. Gikk over da jeg kom meg ovenpå.

Anonymkode: e5a28...d21

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, alltid i forbindelse med stress. Tar Magnesium,d vit og b12 når det blir slik i tillegg. Gir seg etterhvert.

Anonymkode: 31c5d...ca2

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte også der var pga stress, men har hatt ferie i fire uker og det har ikke gått over. Og har ikke hatt slitsom ferie, har ikke har gjort særlig fordi jeg føler meg helt ferdig 😕

tar d vitamin tilskudd og magnesium, skal undersøke muligheten for å ta tester. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tenkte også der var pga stress, men har hatt ferie i fire uker og det har ikke gått over. Og har ikke hatt slitsom ferie, har ikke har gjort særlig fordi jeg føler meg helt ferdig 😕

tar d vitamin tilskudd og magnesium, skal undersøke muligheten for å ta tester. 

Det er viktig å finne ut hva nivået du ligger på mtp d vitamin, slik at du tar riktig dose tilskudd. Det er nyttesløst å ta lave doser hvis du har en vesentlig mangel. 

Anonymkode: ce7d7...058

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket øye er det?

Har langvarig leamus til tider jeg også. Ikke over flere måneder, men har hatt det i noen uker. Irriterende, men stort sett helt ufarlig.

Anonymkode: fa38e...b57

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilket øye er det?

Har langvarig leamus til tider jeg også. Ikke over flere måneder, men har hatt det i noen uker. Irriterende, men stort sett helt ufarlig.

Anonymkode: fa38e...b57

Vet det er helt ufarlig, bare irriterende 😅 og har ingenting å være stressa av heller, men kommer ikke ovenpå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...