AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #1 Skrevet 23. juli 2023 Er det innafor? Jeg er for første gang alene med hund og barn og vi skal på ferie. Vi må kjøre et stykke og har behov for stopp på veien. Og dessverre får ikke hunder blitt med inn på kjøpesenter eller butikker. Barna er små og har behov for at jeg er med. Tidligere har en av oss voksne vært ute med hunden på lignende turer med stop. Jeg vet om et kjøpesenter på veien med parkeringshus under bakken. Der har det alltid vært kjølig. Tenkte å sette hunden i bilen i det parkeringshuset etter vi har luftet han sånn at jeg får blitt med ungene inn for å kjøpe mat og gått på do osv. Men er det noe jeg ikke har tenkt på når det kommer til hund i parkeringshus? Anonymkode: 0f6f8...aa2
Mardina Skrevet 23. juli 2023 #2 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det innafor? Jeg er for første gang alene med hund og barn og vi skal på ferie. Vi må kjøre et stykke og har behov for stopp på veien. Og dessverre får ikke hunder blitt med inn på kjøpesenter eller butikker. Barna er små og har behov for at jeg er med. Tidligere har en av oss voksne vært ute med hunden på lignende turer med stop. Jeg vet om et kjøpesenter på veien med parkeringshus under bakken. Der har det alltid vært kjølig. Tenkte å sette hunden i bilen i det parkeringshuset etter vi har luftet han sånn at jeg får blitt med ungene inn for å kjøpe mat og gått på do osv. Men er det noe jeg ikke har tenkt på når det kommer til hund i parkeringshus? Anonymkode: 0f6f8...aa2 Jeg har hatt hunden min i bil, parkert i parkeringshus, flere ganger. Aldri vært et problem. Jeg foretrekker faktisk å parkere på den måten, så ofte som mulig. Jeg tar også opp et vindu eller to på gløtt, før jeg går fra bilen. Og prøver å ikke være borte fra bilen/hunden for lenge 😊 Hunden min er også veldig vant til å være og vente i bil 😊 Har inntrykk av at han fort legger seg til å sove 😊 2 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #3 Skrevet 23. juli 2023 Så lenge hunden er vandt til å stå i bil så er ikke det noe problem. Parker gjerne så langt bort fra «alle andre» du kan for å minimere trafikken rundt dere. Anonymkode: 091e2...dd0 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #4 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det innafor? Jeg er for første gang alene med hund og barn og vi skal på ferie. Vi må kjøre et stykke og har behov for stopp på veien. Og dessverre får ikke hunder blitt med inn på kjøpesenter eller butikker. Barna er små og har behov for at jeg er med. Tidligere har en av oss voksne vært ute med hunden på lignende turer med stop. Jeg vet om et kjøpesenter på veien med parkeringshus under bakken. Der har det alltid vært kjølig. Tenkte å sette hunden i bilen i det parkeringshuset etter vi har luftet han sånn at jeg får blitt med ungene inn for å kjøpe mat og gått på do osv. Men er det noe jeg ikke har tenkt på når det kommer til hund i parkeringshus? Anonymkode: 0f6f8...aa2 Dette kommer venn helt ann på hvor lenge dere faktisk skal være borte også da. 10 minutter eller 15 minutter er overhodet ikke det samme som for eksempel en time, eller tre timer liksom. Anonymkode: adcb4...474
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #5 Skrevet 24. juli 2023 Underjordisk parkeringshus har jo stabil lav temperatur, så det må jo være innafor, så fremt hunden er vant med å vente i bilen. Anonymkode: f1bd7...501
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #6 Skrevet 24. juli 2023 Sett gjerne en lapp i vinduet ala "Hei! Takk for omtanken, men jeg har det flott og eier er tilbake om noen få minutter" og mobilnummeret ditt. Da slipper du at noen reagerer, som skjedde med meg da mine ble satt igjen i en parkeringskjeller godt under bakken en varm sommerdag. Kjelleren var kjølig og tilknyttet en matbutikk, ikke et kjøpesenter. Jeg var borte i knapt 5 minutter, og kom tilbake til at noen sto på telefonen med politiet om "hunder forlatt i bil i sommervarmen". Det er fint at folk bryr seg, men noen tror de må reagere selv om bilen står på en kjølig plass under jorden. Derfor er det greit med en lapp, så forbipasserende ser at alt er greit og slipper å lure på om de må bekymre seg. Anonymkode: b733d...350 1
Svisle Skrevet 24. juli 2023 #7 Skrevet 24. juli 2023 Jeg har brukt p-kjellere mange, mange ganger selv i flere timer (forutsetter at hunden er godt vant til bil og ikke bråker). Har vinduer på gløtt og et klistremerke som sier at jeg er i nærheten med tlf.nr. mitt på dersom det er noen som vil ha tak i meg. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #8 Skrevet 24. juli 2023 Legg igjen en mobil i bilen og ring den på facetime, slik at du kan se på hunden mens dere er inne på senteret Anonymkode: 8774a...c18
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #9 Skrevet 24. juli 2023 Parkeringshus i fjell eller under bakken er genialt på varme dager når en har hund. Akkurat passelig temperatur, så en kan tusle rundt uten risiko for å koke bikkja mens den venter. Anonymkode: df099...868 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #10 Skrevet 24. juli 2023 ikke noe problem dersom den er vant med å ligge i bilen. Min legger seg ned og sover. Så 30-60 min er heelt uproblematisk:) Anonymkode: 525d6...b05 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #11 Skrevet 24. juli 2023 Jeg har hund med separasjonsangst, men som takler å ligge i bilen. For meg er parkeringshus med trygg skygge redningen for fortsatt å kunne ha ham. Han kan også ligge flere timer. Jeg har mulighet for campingmodus på bilen, og varsling om temperaturen blir for høy eller for lav på mobilen. Kan også fjernstyre klimaanlegget om det skulle bli varmere eller kaldere enn jeg beregnet, og lavt nok bur til at ingen legger merke til at jeg har med hund. Heldigvis. Anonymkode: 62252...abd 1
Ulrikke Skrevet 24. juli 2023 #12 Skrevet 24. juli 2023 Helt uproblematisk så lenge hunden ikke har konsert hver gang den venter i bilen! Har hatt mine i bilen flere ganger i parkeringshus, og det er jo gull verdt med stabile temperaturer (drar selvfølgelig ikke på fem timers shopping mens de er der, men innom for et ærend eller to er komplett uproblematisk)!
Lea Skrevet 24. juli 2023 #13 Skrevet 24. juli 2023 Det går helt greit. Min venter ofte i parkeringshus siden han er vant med det. Men er ikke der lenge da.
NettoppJa Skrevet 24. juli 2023 #14 Skrevet 24. juli 2023 Parkeringskjeller er genialt. Jeg parkerer alltid slik når jeg er ute med hund i bil på sommeren. Parkerer litt vekk fra andre, og med rumpa inn mot veggen slik at ingen går forbi og forstyrrer. Har termometer med føler i buret, så har kontroll. Min hund kan være i bilen et par timer hvis vi må, kan snu seg, reise seg og skifte liggestilling. Hun sover stort sett. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå