Gå til innhold

Hunden lukter sånn tåfis

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Han er 10 år og stinker.  Noen som har gode tips på hvordan fjerne tåfislukta? I det minste minimere det litt?  Vi dusjer han jevnlig men potene stinker etter bare en halv dag etter dusjen.

Anonymkode: ea605...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Oppsøk dyrlege og ta en sjekk.kanskje det kan være sopp eller noe. 

Anonymkode: 8eb45...1f3

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri møtt en hund med lukt på labbene. Ville sjekket det ut hos veterinær.

Anonymkode: 79208...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pass på at han blir skikkelig tørr. Se om han har eksem, rød og irritert hud eller noe slikt mellom potene. Hvis han har tegn til noe så gå til dyrlegen med ham. 

Hvilken rase er det? Enkelte raser stinker bare.

Anonymkode: 12d78...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Han har ikke sopp, det er tåfislukt. Han har alltid hatt det, men nå syntes jeg det blir sterkere. Det er en av spaniel typene.

Og jeg lar hund være hund, han lukter ikke roser og fioler. Det er bare at nå lukter tåfisen så sterkt at jeg kjenner det selv om han ligger på andre siden av rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poter vil lukte tåfis...ikke noe gæli ved det...ikke mye, men litt ..må ha nesa ned til potene for å kjenne det , vanligvis..sjarmen med hund det... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter å ha gått tur eller vært ute, tørk hundens poter grundig. Fuktighet kan bidra til bakterievekst og dermed økt lukt. Potesokker eller sko kan være et godt alternativ for å beskytte potene mot smuss og skitt ute. Hold klørne til hunden korte, lukt kan noen ganger feste seg til skitt som samler seg under klørne. Kan være nyttig å bruke potepudder for å absorbere fuktighet og lukt. Kvaliteten på hundens kosthold kan påvirke lukt. Vask hundens seng og eventuelle tepper eller matter han bruker jevnlig, da disse kan holde på lukt.

Anonymkode: 7c631...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Baktus skrev (2 timer siden):

poter vil lukte tåfis...ikke noe gæli ved det...ikke mye, men litt ..må ha nesa ned til potene for å kjenne det , vanligvis..sjarmen med hund det... :) 

Ja tåfislukt på vofser er godt🥰. Men han her lukter mer tåfis en "normalt" og nå er det slik at det slår i mot deg som en dør. Ikke forsvinner det når jeg dusjer han heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Vi sliter fortsatt med dette. Pelsen lukter hundeshampo, men potene er tåfis deluxe. Har tørket ham godt, smurt inn med potesalve og klipper bort all pels mellom poteputene.  Det er helt ekstremt. Ingen av de andre hundene jeg har hatt uansett rase har luktet slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall det hva du vil, tåfis o.l..  Sammenlign denne potelukten med ekte italiensk salami. Milano spesielt, men også de snabbene som kalles Cacciatore..Helt likt. Så nå synes du nok ikke potene er like illeluktende lenger. Hvis du liker italiensk salami da..🤠

Endret av PITTY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi sliter fortsatt med dette. Pelsen lukter hundeshampo, men potene er tåfis deluxe. Har tørket ham godt, smurt inn med potesalve og klipper bort all pels mellom poteputene.  Det er helt ekstremt. Ingen av de andre hundene jeg har hatt uansett rase har luktet slik.

Det er ikke normalt. Kan være sopp eller noe. 

Potene til hundene mine lukter ostepop, men da må jeg presse potene til nesa. Om de begynte å lukte fra andre siden av rommet, så hadde jeg øyeblikkelig tenkt at dette var et tegn på sopp eller noe annet man bør spørre veterinæren om. 

Anonymkode: 31d65...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...