AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #1 Skrevet 23. juli 2023 Er det noen som har hatt barn eller ungdommer med på dette og vil dele erfaringer? Vurderer å la min tolvåring reise dit neste sommer, selvsagt fulgt av foreldre. På juniorvarianten. Oxford Summer School 2023 | Oxford Summer Courses Science Explorers | Oxford Summer Courses Anonymkode: 53cf4...78d
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #2 Skrevet 23. juli 2023 Da kommer nok 12-åringen hjem kjønnsforvirret. Anonymkode: 9f0e0...25f
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #3 Skrevet 23. juli 2023 Jeg tenker dette er en fantastisk mulighet, de blir jo tvunget til å snakke engelsk en uke. sikkert minner og læring for livet. Anonymkode: 53cf4...78d 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #4 Skrevet 23. juli 2023 Dette så interresant ut. Har vært på sommerskole i England hvor vi bodde på kostskole for sikkert 30 år siden, har mange gode minner fra de to ukene. Den gang da besto overnattingen av typisk sovesal som man ser på gamle filmer, så om det er slim fremdeles må dere finne ut om poden er klar for null privatliv i en uke. Er betryggende at dere kan bo i nærheten da. Anonymkode: 18c82...e41 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #5 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette så interresant ut. Har vært på sommerskole i England hvor vi bodde på kostskole for sikkert 30 år siden, har mange gode minner fra de to ukene. Den gang da besto overnattingen av typisk sovesal som man ser på gamle filmer, så om det er slim fremdeles må dere finne ut om poden er klar for null privatliv i en uke. Er betryggende at dere kan bo i nærheten da. Anonymkode: 18c82...e41 Det er overnatting på typ kostskole ja. Men ser at det er tomannsrom. Poden er klar for dette, og jeg tenker at det nok er dritkult og litt utfordrende. Tenker å følge barnet dit, overnatte en natt eller to i nærheten og være resten av tiden i London. kort vei uansett. Anonymkode: 53cf4...78d 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #6 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette så interresant ut. Har vært på sommerskole i England hvor vi bodde på kostskole for sikkert 30 år siden, har mange gode minner fra de to ukene. Den gang da besto overnattingen av typisk sovesal som man ser på gamle filmer, så om det er slim fremdeles må dere finne ut om poden er klar for null privatliv i en uke. Er betryggende at dere kan bo i nærheten da. Anonymkode: 18c82...e41 Hvor gammel var du da? Anonymkode: 53cf4...78d
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #7 Skrevet 23. juli 2023 Vi har sendt to da de var 15 år til Bucksmore. Det også i Oxford. Anonymkode: edd24...5a9
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #8 Skrevet 23. juli 2023 Jeg var på sommerskole 3 uker i Oxford da jeg var 17 og 1 uke i Cambridge da jeg var 18. Storkoste meg og fikk masse skolelyst! Men å snakke engelsk var veldig skummelt så det ble jeg ikke så flink på. Anonymkode: 60a38...e4c
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #9 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvor gammel var du da? Anonymkode: 53cf4...78d Jeg var vel 14 år, så reiste uten foreldre. Men verden var jo også annerledes den gang. Ble veldig god i språk, og ikke minst trygg på meg selv. Fordelen med å bo slik var også at de hadde god kontroll på oss, vi ble passet på og det var ikke noe fyll. Det eneste jeg husker som negativt var maten, men det kan jo ha vært min egen særhet. Anonymkode: 18c82...e41 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #10 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg var vel 14 år, så reiste uten foreldre. Men verden var jo også annerledes den gang. Ble veldig god i språk, og ikke minst trygg på meg selv. Fordelen med å bo slik var også at de hadde god kontroll på oss, vi ble passet på og det var ikke noe fyll. Det eneste jeg husker som negativt var maten, men det kan jo ha vært min egen særhet. Anonymkode: 18c82...e41 Takk for svar! Var det da sommerskole kun i engelsk eller lærte dere noe annet "på engelsk" du skjønner hva jeg mener. Jeg var nemlig på språkreise, og det er jo noe annet. Der skulle vi lære engelsk. Mens Oxford summer school er undervisning på engelsk og det forventes vel et visst nivå på engelsken din. Nå er mitt barn god i engelsk men det er jo en barneskoleelev. Anonymkode: 53cf4...78d
Majer Skrevet 24. juli 2023 #11 Skrevet 24. juli 2023 Jeg tenker det kan være lurt da ungen forhåpentligvis får mye motivasjon av å være der. Nå er ikke Oxford en av de høyest rangerte skolene i verden lenger, men den har høy anseelse i Norge og er jevnt og trutt på topp ti i Europa.
GMT800 Skrevet 24. juli 2023 #12 Skrevet 24. juli 2023 Har selv vært på utveksling både på VGS og studier, og det er definitivt noe jeg vil prøve å få egne barn på også. Opplevelser, språk, impulser er så utrolig verdt det. Nå har min eldste som begynner på ungdomsskolen til høsten allerede sagt at han vil dette når han blir gammel nok, og det er kjekt!
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #13 Skrevet 24. juli 2023 Majer skrev (56 minutter siden): Jeg tenker det kan være lurt da ungen forhåpentligvis får mye motivasjon av å være der. Nå er ikke Oxford en av de høyest rangerte skolene i verden lenger, men den har høy anseelse i Norge og er jevnt og trutt på topp ti i Europa. Hvis du hadde sett på linken så er det ikke å studere ved Oxford som sådan, men en sommerskole som er i Oxford/Cambridge ved sommerlukkede skoler. De har altså helt egne lærere. De har undervisning i mange slags emner. Anonymkode: 53cf4...78d 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #14 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Var det da sommerskole kun i engelsk eller lærte dere noe annet "på engelsk" du skjønner hva jeg mener. Jeg var nemlig på språkreise, og det er jo noe annet. Der skulle vi lære engelsk. Mens Oxford summer school er undervisning på engelsk og det forventes vel et visst nivå på engelsken din. Nå er mitt barn god i engelsk men det er jo en barneskoleelev. Anonymkode: 53cf4...78d Det var noe mer enn bare engelsk ja, må ha vært noe i kunsterisk retning slik jeg erindrer det. Husker bl.a. vi holdt show. Var elever fra hele verden, helt fra Hong Kong, noe jeg syns var veldig eksotisk. Det var forventet at man hadde et visst nivå på engelsken, og det var ingen norske lærere til stede. Kunne man ikke det konkrete ordet på engelsk, måtte man prøve å forklare hva man mente med andre ord. Det er nok den brå læringskurven i engelsk og selve opplevelsen jeg husker best i dag. Jeg var også ganske god i engelsk, men dette dro det jo opp til et helt annet nivå. Søsteren min var på "vanlig" språkreise i England, det var et annet opplegg, med kun nordmenn, norske lærere og med mye mer fritid. Hun var også litt eldre da. Hun reiste med buss dit med språkreisegruppen, og de var en helg i Paris. Hun ble ikke spesielt mye flinkere etter språkreisen om jeg kan si det sånn. Kjenner jeg føler meg gammel nå Anonymkode: 18c82...e41
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #15 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var noe mer enn bare engelsk ja, må ha vært noe i kunsterisk retning slik jeg erindrer det. Husker bl.a. vi holdt show. Var elever fra hele verden, helt fra Hong Kong, noe jeg syns var veldig eksotisk. Det var forventet at man hadde et visst nivå på engelsken, og det var ingen norske lærere til stede. Kunne man ikke det konkrete ordet på engelsk, måtte man prøve å forklare hva man mente med andre ord. Det er nok den brå læringskurven i engelsk og selve opplevelsen jeg husker best i dag. Jeg var også ganske god i engelsk, men dette dro det jo opp til et helt annet nivå. Søsteren min var på "vanlig" språkreise i England, det var et annet opplegg, med kun nordmenn, norske lærere og med mye mer fritid. Hun var også litt eldre da. Hun reiste med buss dit med språkreisegruppen, og de var en helg i Paris. Hun ble ikke spesielt mye flinkere etter språkreisen om jeg kan si det sånn. Kjenner jeg føler meg gammel nå Anonymkode: 18c82...e41 Ja jeg var og på en sånn vanlig språkreise og det eneste jeg ble bedre i var å bestille cider på engelsk. Der ble jeg til gjengjeld en racer! Når du var der, var det andre norske på kurset eller var du kan ilag med internasjonale elever? Anonymkode: 53cf4...78d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #16 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja jeg var og på en sånn vanlig språkreise og det eneste jeg ble bedre i var å bestille cider på engelsk. Der ble jeg til gjengjeld en racer! Når du var der, var det andre norske på kurset eller var du kan ilag med internasjonale elever? Anonymkode: 53cf4...78d Ingen norske nei. Kan ha vært noen skandinaviske, men det er så lenge siden at jeg ikke husker. Anonymkode: 18c82...e41
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #17 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ingen norske nei. Kan ha vært noen skandinaviske, men det er så lenge siden at jeg ikke husker. Anonymkode: 18c82...e41 Da var du jo kun med engelskspråklige den tiden du var der, og det er nok det beste med tanke på læringen. Anonymkode: 53cf4...78d
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #18 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Da var du jo kun med engelskspråklige den tiden du var der, og det er nok det beste med tanke på læringen. Anonymkode: 53cf4...78d Absolutt. Jeg vil nok aldri sendt poden på den type språkreise søsteren min var på. Det koster jo litt, så det å få best mulig språklig og faglig utbytte bør være førende. Anonymkode: 18c82...e41
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #19 Skrevet 25. juli 2023 Så spennende! Er det noen som vet om skile sommerskoler nå, enten i England eller i Norge eller andre steder? Jeg har en 13-åring som elsker skole og hater ferier (har aspergers og er veldig opptatt av fag og det å lære ting) og vil at jeg skal lage læringsopplegg til henne hver dag i sommerferien... Men det hadde vært så gøy å finne noe slikt for henne. Så kan det bli til neste sommer Har tenkt på språkreise, men da jeg var på det selv var det veldig mye sosialt (som hun ikke er glad i), og veldig lite faglig. Det ville ikke funket for henne i det hele tatt. Hun ville trivdes bedre på en ordentlig skole med full skolehverdag og mange fag.... Så kunne vi i familien feriert i nærheten, hvor enn i Europa dette stedet var. Anonymkode: 7a240...eb9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #20 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så spennende! Er det noen som vet om skile sommerskoler nå, enten i England eller i Norge eller andre steder? Jeg har en 13-åring som elsker skole og hater ferier (har aspergers og er veldig opptatt av fag og det å lære ting) og vil at jeg skal lage læringsopplegg til henne hver dag i sommerferien... Men det hadde vært så gøy å finne noe slikt for henne. Så kan det bli til neste sommer Har tenkt på språkreise, men da jeg var på det selv var det veldig mye sosialt (som hun ikke er glad i), og veldig lite faglig. Det ville ikke funket for henne i det hele tatt. Hun ville trivdes bedre på en ordentlig skole med full skolehverdag og mange fag.... Så kunne vi i familien feriert i nærheten, hvor enn i Europa dette stedet var. Anonymkode: 7a240...eb9 Jeg la inn link i første innlegg. det er ledige plasser neste sommer. De har matte, teknologi, medisin, entreprenørskap og masse annet. Mye spesialisert. Og mye innenfor mat/nat. Tror nok det er en del sosialt også altså. TS Anonymkode: 53cf4...78d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå