Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Jeg sliter veldig om dagen, og trenger ett sted å få det ut og få noen råd.

Jeg har vært sammen med en mann i 15 år. Vi fikk barn og bygde hus, og det har vært krevende. Vi havnet i en dårlig spiral, hvor jeg/vi var slitne og frustrerte, mye krangling og dårlig stemning. I lang tid. Det ble nesten giftig. Vi bestemte oss for å bo hver for oss, og se hva som skjer.

Nå har han blitt sammen med barndomskjæresten sin plutselig. Ei hun alltid har omtalt var hans BESTE venn, og som han har beholdt en boks med alle lapper, kort og brev hun skrev til han i forholdet dere. Dette har han beholt gjennom hele forholdet vårt.
Hun er nok ei bra dame. Gir mye oppmerksomhet og skryt (noe jeg ikke er så flink til) og vet hun elsket han over alt. De hadde ett sterkt bånd i de årene de var sammen (fra 14 til 17/18)..

Jeg er helt knust. Føler hele verden raser sammen. Hvordan skal jeg konkurrere med det? Alt han husker av meg er en tøff hverdag med mye krangling. Han syns sikkert jeg var en bitch. Hun er verdens mest tålmodige, snille og omsorgsfulle dame, og sammen har de båndet fra de var unge.

Jeg elsker han. Vil ha tilbake familien min.

Jeg sover ikke, spiser ikke.. bare gråter. Jeg klarer ikke mer snart. 
Jeg blir så kvalm at jeg nesten kaster opp når jeg tenker på at de er sammen, men jeg ligger her knust. Fikk beskjed for ca 2,5 uke siden.

vet ikke hvor jeg vil med dette. Jeg har det bare så vondt. Jeg vil ha han. 
vondt å tenke på at han har det så bra nå, og koser seg og ikke tenker på meg lenger - mens alt jeg tenker på er han. 

• Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte skrive at etter vi flyttet fra hverandre, så har vi tilbrakt mye tid med hverandre og jeg trodde det skulle ordne seg. Jeg har vært der for han og lyttet når han har hatt det tøft. 

Det at han plutselig gikk videre med henne kom som ett sjokk på meg…

AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig vondt ut at ting ikke funker mellom dere nå og at han ser ut til å ha funnet tonen med en eks. Og de har ikke rukket å møte krevende ting seg imellom ennå. 

Det du føler er (desverre) helt normalt for kjærlighetssorg. Husker da eksen min dro at jeg hverken sov eller spiste. Jeg klarte etterhvert å drikke litt kalorier og å hvile-sove halvveis sittende. Hvis du må gråte, gråt. Selv om det kjennes ut som ting aldri vil bli bedre, bare vær i sorgen. Tillatt deg selv å kjenne på tapet. 

Anonymkode: 5b709...5c3

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ta 30 minutter om gangen og prøv å skifte fokus når du kan. Gjør minst en fin ting for deg selv hver dag, og lag en takknemlighetsdagbok. Jeg har kjørt mye tilgivelsesmeditasjon for å klare å legge ting bak meg. 

Anonymkode: b19db...b7c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vil vel ikke ha en mann som har ett sterkt bånd til sin barndomskjæreste? Som resulterer i at han velger det fremover familien sin. 
Om han så hadde kommet tilbake så må du alltid leve med båndet han har til hun og at han gikk tilbake dit mellom dere. Det vil være utrolig vondt og mye hodebry. Du kan finne deg en ny mann med tiden, bli forelsket på nytt og skape noe annet. Livet er ikke over ❤️ Beste tips er å fokusere mer på deg selv. Slutt å send energien utover til han/de. Jobb med å akseptere valget han har tatt. Gi det aksept i tankene dine hver dag. Prøv å gjør noe nytt for deg selv. Venter garantert noe nytt fint på deg🫶 Sørg over tapet men ikke la det drukne deg helt, alt skjer av en grunn. Det er lett å tenke nå du vil ha han tilbake men ingenting blir det samme igjen etter han har vært med hun

Anonymkode: cfa3f...daf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stor klem til deg, skjønner at du har det veldig vondt ❤️ 

Anonymkode: f64f2...6dd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å tenk rasjonelt her: vil du ha han tilbake fordi han har funnet seg en annen, kanskje ei du alltid ubevisst har følt vært en trussel, eller fordi du fordi faktisk vil ha han tilbake uansett hva? For ofte kan irrasjonaliteten spille inn fordi man ikke forventet at en eks-partner skulle gå videre så fort.

Anonymkode: c7492...533

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du vil vel ikke ha en mann som har ett sterkt bånd til sin barndomskjæreste? Som resulterer i at han velger det fremover familien sin. 
Om han så hadde kommet tilbake så må du alltid leve med båndet han har til hun og at han gikk tilbake dit mellom dere. Det vil være utrolig vondt og mye hodebry. Du kan finne deg en ny mann med tiden, bli forelsket på nytt og skape noe annet. Livet er ikke over ❤️ Beste tips er å fokusere mer på deg selv. Slutt å send energien utover til han/de. Jobb med å akseptere valget han har tatt. Gi det aksept i tankene dine hver dag. Prøv å gjør noe nytt for deg selv. Venter garantert noe nytt fint på deg🫶 Sørg over tapet men ikke la det drukne deg helt, alt skjer av en grunn. Det er lett å tenke nå du vil ha han tilbake men ingenting blir det samme igjen etter han har vært med hun

Nei, jeg vil jo egentlig ikke det.. Selvom det eneste jeg klarer å føle nå er at jeg VIL ha han tilbake🙁  Verste er at jeg tror hun vil gjøre han lykkeligere enn hva jeg gjorde, og at de passer bedre sammen😢 

Det er allikvel sårt det ble henne. Har alltid vært redd han ikke glemte sin første kjærlighet, og det stemte tydeligvis….

• Hjerte 1
Skrevet

Hvor lenge skal man ha det sånn? Vil det noen gang ta slutt? Jeg klarer virkelig ikke se for meg ett liv uten han.. Jeg føler meg bare helt alene i verden. Tryggheten og familien min er plutselig helt borte. 
Føler jeg har misforstått alt, jeg trodde ting skulle ordne seg. Jeg trodde han fremdeles hadde følelser for meg. Han kysset meg for noen mnd siden, men det var vel før hun kom inn i bilde😞 

Prøver komme meg opp hver dag, tenke videre osv, men hjertet mitt vil ikke slippe taket💔 

• Hjerte 2
Skrevet
augusta18 skrev (1 time siden):

Hvor lenge skal man ha det sånn? Vil det noen gang ta slutt? Jeg klarer virkelig ikke se for meg ett liv uten han.. Jeg føler meg bare helt alene i verden. Tryggheten og familien min er plutselig helt borte. 
Føler jeg har misforstått alt, jeg trodde ting skulle ordne seg. Jeg trodde han fremdeles hadde følelser for meg. Han kysset meg for noen mnd siden, men det var vel før hun kom inn i bilde😞 

Prøver komme meg opp hver dag, tenke videre osv, men hjertet mitt vil ikke slippe taket💔 

Det vil gå over, selv om det ikke føles slik nå. Fokuser på andre ting. Prøv å få nye venner, lær noe nytt.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå trenger du å bare sørge og gråte, tillat deg å gjøre nettopp det. Så tar du en dag av gangen, plutselig så kjenner du at du klarer å være med på andre ting og fokusere på annet enn han. Men ting tar dessverre tid, men husk det er viktig med nok mat og søvn for å holde seg oppe. Ta vare på deg selv, det går over 🥰

Anonymkode: 5e682...56e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du føler livet er helt uutholdelig akkurat nå. Jeg har også følt det sånn etter et brudd. Bruddet kom helt uventet for min del, og jeg ble kjapt erstattet med en ny dame. Det var helt absurd å forestille han i et nytt, glødende forhold mens jeg sørget over et 13 års langt forhold som var over (forholdet hans varte dog ikke så lenge, og jeg har forstått det senere at han nok hadde kastet seg hodestups inn i noe han angret på). Jeg skjønte ikke lenger opp-ned på verden og visste knapt hvem jeg var eller skulle være. Når man har levd så sammenfiltrede liv i mange år, føles man som en enhet, og brått er den ene delen revet bort. 

De første månedene trøstet jeg meg med at vi kanskje kom til å finne tilbake til hverandre. Ikke for at jeg egentlig ønsket eller forventet det, men mest for at jeg skulle klare å fordøye bruddet litt og litt. Det var faktisk nyttig for meg å ha et lite håp å leve på bare for å takle den verste tiden i begynnelsen. Etter hvert så kjenner man at man ikke trenger det håpet lenger. 

Jeg hadde heldigvis en del single venninner så det ble litt festing og mye sosialisering. Det gikk vel ca 1,5 år til jeg plutselig traff en ny mann. Han er jeg sammen med den dag i dag og vi har nå snart vært sammen like lenge som mitt forrige forhold. Det er mulig å finne seg en ny partner, selv om man synes det virker helt usannsynlig. 

Anonymkode: d4bef...4cf

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skjønner godt at du føler livet er helt uutholdelig akkurat nå. Jeg har også følt det sånn etter et brudd. Bruddet kom helt uventet for min del, og jeg ble kjapt erstattet med en ny dame. Det var helt absurd å forestille han i et nytt, glødende forhold mens jeg sørget over et 13 års langt forhold som var over (forholdet hans varte dog ikke så lenge, og jeg har forstått det senere at han nok hadde kastet seg hodestups inn i noe han angret på). Jeg skjønte ikke lenger opp-ned på verden og visste knapt hvem jeg var eller skulle være. Når man har levd så sammenfiltrede liv i mange år, føles man som en enhet, og brått er den ene delen revet bort. 

De første månedene trøstet jeg meg med at vi kanskje kom til å finne tilbake til hverandre. Ikke for at jeg egentlig ønsket eller forventet det, men mest for at jeg skulle klare å fordøye bruddet litt og litt. Det var faktisk nyttig for meg å ha et lite håp å leve på bare for å takle den verste tiden i begynnelsen. Etter hvert så kjenner man at man ikke trenger det håpet lenger. 

Jeg hadde heldigvis en del single venninner så det ble litt festing og mye sosialisering. Det gikk vel ca 1,5 år til jeg plutselig traff en ny mann. Han er jeg sammen med den dag i dag og vi har nå snart vært sammen like lenge som mitt forrige forhold. Det er mulig å finne seg en ny partner, selv om man synes det virker helt usannsynlig. 

Anonymkode: d4bef...4cf

Jeg føler meg som en dritt, men jeg føler det nye forholdet går nedom og hjem..😣 Selvom jeg egentlig ikke tror det…

Gud jeg gleder meg til den dagen jeg ikke bryr meg om. Han har behandlet meg så dårlig og trykt meg ned i lang tid, at jeg håper jeg vil få det bedre på sikt💔

AnonymBruker
Skrevet
augusta18 skrev (10 timer siden):

Nei, jeg vil jo egentlig ikke det.. Selvom det eneste jeg klarer å føle nå er at jeg VIL ha han tilbake🙁  Verste er at jeg tror hun vil gjøre han lykkeligere enn hva jeg gjorde, og at de passer bedre sammen😢 

Det er allikvel sårt det ble henne. Har alltid vært redd han ikke glemte sin første kjærlighet, og det stemte tydeligvis….

Kjære du, jeg tror ikke denne mannen nødvendigvis vil behandle denne damen noe bedre enn han behandlet deg. Startfasen er alltid litt annerledes. Gi det tid. Men prøv å ikke fokuser på hvordan de har det selv om jeg vet det føles uuumulig ut. Satt i samme knipe selv gråt natt og dag av tanken på alt de delte og lykke sammen. 
Eneste som fungerte var å gråte og sørge masse. Finne aksept for at det var over, og det var en mening med det. Leste faktisk en artikkel om det en gang, kjærlighetssorg. De hadde gjort forskning på dette, eneste som fungerte av alle metodene var deltakerne som hadde fokusert på det negative ved eks partner, og kjærlighetssorgen var merkbart mer redusert etter 6 mnd enn de andre deltagerne som hadde brukt andre metoder. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjære du, jeg tror ikke denne mannen nødvendigvis vil behandle denne damen noe bedre enn han behandlet deg. Startfasen er alltid litt annerledes. Gi det tid. Men prøv å ikke fokuser på hvordan de har det selv om jeg vet det føles uuumulig ut. Satt i samme knipe selv gråt natt og dag av tanken på alt de delte og lykke sammen. 
Eneste som fungerte var å gråte og sørge masse. Finne aksept for at det var over, og det var en mening med det. Leste faktisk en artikkel om det en gang, kjærlighetssorg. De hadde gjort forskning på dette, eneste som fungerte av alle metodene var deltakerne som hadde fokusert på det negative ved eks partner, og kjærlighetssorgen var merkbart mer redusert etter 6 mnd enn de andre deltagerne som hadde brukt andre metoder. 

Tusen takk! Problemet er at jeg nå kun husker det positive, til tross for det var masse negativt. Jeg burde kanskje skrive de negative sidene ned i en bok🤔

AnonymBruker
Skrevet
augusta18 skrev (4 timer siden):

Jeg føler meg som en dritt, men jeg føler det nye forholdet går nedom og hjem..😣 Selvom jeg egentlig ikke tror det…

Gud jeg gleder meg til den dagen jeg ikke bryr meg om. Han har behandlet meg så dårlig og trykt meg ned i lang tid, at jeg håper jeg vil få det bedre på sikt💔

Jeg skjønner så godt hvordan du har det - logisk sett vil man jo ikke han lenger, men på et annet nivå vil man inderlig ha han tilbake… Egentlig ønsker man vel bare at dette aldri hadde skjedd, og at man våkner fra en vond drøm… Det er besnærende å fore tanker om at det nye forholdet skal gå dårlig, men jeg håper for din del at du klarer å snu fokuset bort fra dette. Dine tanker påvirker ikke de på noen som helst måte, mens det å gå og ønske andre vondt ( uansett hvor berettiget man er til dette ) vil bare gjøre vondt for deg selv. « Bitterhet er den eneste giften man svelger selv, men tror skal skade andre» Lykke til Ts, du har det fælt nå - men du er ikke alene og du kommer deg gjennom dette ❤️ og en dag treffer du noen som er riktig for deg og behandler deg bra - og da kommer du til å være glad for at er fri fra en som ikke gjorde det. 

Anonymkode: f64f2...6dd

AnonymBruker
Skrevet
augusta18 skrev (1 time siden):

Tusen takk! Problemet er at jeg nå kun husker det positive, til tross for det var masse negativt. Jeg burde kanskje skrive de negative sidene ned i en bok🤔

Skriv ned alt det negative ❤️ alle vonde følelser. Les det hver gang de gode minnene strømmer på. Det er ofte kun en illusjon eller fantasi, og når man ser tilbake så var det ofte ikke så fint som man maler det i ettertid 

• 8 måneder senere...
Skrevet
augusta18 skrev (På 24.7.2023 den 18.30):

Hvordan går det nå med deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...