Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer vil ikke bruke solkrem, verken på kroppen eller i ansiktet. Han gjør det hvis jeg maser, eller smører ham. Han mener det er tull fordi han ikke soler seg. Men han jobber av og til i hagen i bare shorts når det er varmt. I dag er han blitt solbrent på arrvev, men han mener det ikke gjør noe. Dessuten har han nylig begynt å bruke medisin som gjør huden ekstra følsom for sol. Jeg har ikke kjent menn som har hatet solkrem like mye som ham. Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min er helt lik, eller enda verre 😂 For han lar ikke en gang jeg smøre han. Han er heldigvis svært lite i sola. Vet om andre menn med et anstrengt forhold til solkrem og krem generelt, tror ikke det er såå uvanlig :)

Anonymkode: 04b45...1b3

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er min mann også. Jeg synes ikke det er spesielt attraktivt å oppføre seg verre enn en trass unge når han må smøre seg. Hans mor har hudkreft, likevel er det visst veldig vanskelig å få på denne solkremen... Jeg har sagt foran hans mor at jeg sliter med å få han til å huske solkrem, hun blir da oppgitt og lei seg men sier ikke så mye. Mannen har nok en asberger diagnose og hun har aldri gitt han særlig motstand på ting han ikke vil gjøre. Han gjør det han har lyst til. Kanskje deres menn også er bortskjemte? Ble de ikke smurt som barn?

Anonymkode: dd168...a99

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke sikkert de er så dumme:

De fleste solkremer inneholder kreftfremkallende og skadelige kjemikalier, som man griller huden i solen med... 

https://www.nettavisen.no/solkrem/helse/pluss/mulig-kreftfremkallende-stoffer-funnet-i-populare-solkremer-kan-bli-forbudt/f/5-95-1216333

Anonymkode: 18978...940

Eller man kan kjøpe en solkrem uten dette da, man MÅ jo ikke være dum liksom.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det styrer han helt fint selv. Gidder ikke mase på en voksen mann.

I Norge og svak sol gidder han ikke smøre seg, greit nok, det går mer på aldring enn kreft. 

I sterk sol og påskefjellet har han hatt 2-3 uheldige opplevelser, og den smerten er nok til at han tar ansvar for seg selv. 

I likhet med meg hater han krem i kombinasjon med varme. Så vi bruker spray med kjølende effekt. 

Anonymkode: fc7de...ed0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann og kan ikke fordra følelsen av å ha klissete solkrem på huden, men hvis jeg absolutt må være ute i solen så bruker jeg det.

Anonymkode: c2fcb...a2d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke sikkert de er så dumme:

De fleste solkremer inneholder kreftfremkallende og skadelige kjemikalier, som man griller huden i solen med... 

https://www.nettavisen.no/solkrem/helse/pluss/mulig-kreftfremkallende-stoffer-funnet-i-populare-solkremer-kan-bli-forbudt/f/5-95-1216333

Anonymkode: 18978...940

Min mann som ikke brukte (kreftfremkallende) solkrem endte likevel opp med kreft. Føflekkreft. Han ble flinkere med solkremen etter det, foråsidetsånn.

Anonymkode: a40a9...f96

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at det er helt normalt. Dessverre. Flertallet av menn jeg kjenner er slik. 

Heldigvis er ikke mannen min sånn.. Men min far, svigerfar, osv, er sånn. 

Jeg hater solkrem selv, men jeg har ikke lyst på hudkreft, så jeg lider meg gjennom det. Bedre å være klissete og ekkel enn å få kreft... 

Anonymkode: 08c4b...5cc

AnonymBruker
Skrevet

Menn er generelt mer risikovillige 

Anonymkode: 05db2...f38

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er mann og kan ikke fordra følelsen av å ha klissete solkrem på huden, men hvis jeg absolutt må være ute i solen så bruker jeg det.

Anonymkode: c2fcb...a2d

Har du brukt solkrem for voksne? Hvis du bruker sunblock for barn og får et blåhvitt lag over hele kroppen så forstår jeg men det finnes også solkremer som ikke er klissete

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sånn er min mann også. Jeg synes ikke det er spesielt attraktivt å oppføre seg verre enn en trass unge når han må smøre seg. Hans mor har hudkreft, likevel er det visst veldig vanskelig å få på denne solkremen... Jeg har sagt foran hans mor at jeg sliter med å få han til å huske solkrem, hun blir da oppgitt og lei seg men sier ikke så mye. Mannen har nok en asberger diagnose og hun har aldri gitt han særlig motstand på ting han ikke vil gjøre. Han gjør det han har lyst til. Kanskje deres menn også er bortskjemte? Ble de ikke smurt som barn?

Jeg synes ikke det er spesielt attraktivt med kontrollerende psykoer som vil bestemme over kroppen til partneren sin. Jeg hadde blitt så provosert om mannen min bedrev den type nedlatende overformynderi!!!

Hva tenker du om andre ting som er bra for helsen? Greit om mannen prøver å tvinge deg til å jogge, løfte vekter eller droppe brødmat og sjokolade? 

Er jo usjarmerende å oppføre seg som en trassunge når man blir bedre om å ta noen markløft lizzom.

Anonymkode: e7ee7...ace

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du brukt solkrem for voksne? Hvis du bruker sunblock for barn og får et blåhvitt lag over hele kroppen så forstår jeg men det finnes også solkremer som ikke er klissete

Hvilke da? Jeg bruker bare voksen-solkremer, men har aldri kommet over en som IKKE er klissete. Bruker faktor 30-50. 

Ja, voksen-solkremene er mindre klissete enn barne-solkremer med kun fysisk filter, de er jo helt jævlige.. men samtlige jeg har brukt, har vært ekle og klissete. Selv om jeg har prøvd sånne som de på apoteket har sagt at overhodet ikke er klissete... 

Anonymkode: 08c4b...5cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...