Gå til innhold

Gift i 12 år, 3 barn, uinteressert mann..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jo at når man har vært sammen i mange år så er det naturlig at forholdet ikke er slik det var når man var nyforelsket. Men det skal vel ikke være slik at jeg føler at mannen min nesten ikke liker meg omtrent? Vi har tre barn under 9 år, så det er jo hektisk. Og med 100% jobb så er vi jo begge slitne og sitter ofte hver for oss på kveldene. Han vil sitte på dataen, mens jeg ser serie. Men i det siste så har jeg merket at han virker så misfornøyd med alt. Det er lenge  mellom hver gang han ler eller forteller meg noe fra dagen sin uten at jeg spør. Og hvis jeg snakker til han virker han så uinteressert. Han går rundt med nesen ned i mobiltelefonen og ser på alt mulig videoer på youtube o.l. Han spiller litt data og da spiller han sammen med andre, og når jeg hører han snakke me de han spiller med så er det som han er en annen fremmed person. Da er han glad, ler og snakker mye. Men det virker som alt som har med virkeligheten og familielivet å gjøre bare gjør han sur og innesluttet. Han er ikke så veldig tålmodig med barna alltid, og hever raskt stemmen. Han gir meg en følelse av usikkerhet da jeg føler at det er meg som gjør at han virker slik han gjør.  Og det er ikke noe særlig å gå å kjenne på det. Enkelte dager føler jeg jeg fortjener bedre for jeg nekter å tro at det er slik de fleste forhold blir i denne fasen av livet. Det går jo utover selvfølelsen min. Samtidig så er vi jo en familie.. noen andre som har det slik?

Anonymkode: 7f23f...e44

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres lite trivelig ut. Kan dere finne noe å gjøre sammen som dere begge liker? Få barnevakt og gå ut? 

Anonymkode: d1f10...6ae

Skrevet

Har du tatt det opp med han? Hva sier han eventuelt selv?

Skrevet

Jo, men…..

Livet med 3 barn, Familien AS, jobb og kjæreste som nå mest er samarbeidspartner er jo slitsomt for mange da?

Hva med å spørre fra en positiv vinkel?

»Jeg merker du endrer stemningsleie når du spiller osv med venner. 
Vi er jo begge litt slitne og lei av hverdagstralten, er det noe vi kan gjøre innimellom for å lage det hyggelig sammen». 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vis ham det du har skrevet og fortell ham du er ulykkelig over dette..

Anonymkode: 9e911...d45

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.7.2023 den 19.41):

Jeg vet jo at når man har vært sammen i mange år så er det naturlig at forholdet ikke er slik det var når man var nyforelsket. Men det skal vel ikke være slik at jeg føler at mannen min nesten ikke liker meg omtrent? Vi har tre barn under 9 år, så det er jo hektisk. Og med 100% jobb så er vi jo begge slitne og sitter ofte hver for oss på kveldene. Han vil sitte på dataen, mens jeg ser serie. Men i det siste så har jeg merket at han virker så misfornøyd med alt. Det er lenge  mellom hver gang han ler eller forteller meg noe fra dagen sin uten at jeg spør. Og hvis jeg snakker til han virker han så uinteressert. Han går rundt med nesen ned i mobiltelefonen og ser på alt mulig videoer på youtube o.l. Han spiller litt data og da spiller han sammen med andre, og når jeg hører han snakke me de han spiller med så er det som han er en annen fremmed person. Da er han glad, ler og snakker mye. Men det virker som alt som har med virkeligheten og familielivet å gjøre bare gjør han sur og innesluttet. Han er ikke så veldig tålmodig med barna alltid, og hever raskt stemmen. Han gir meg en følelse av usikkerhet da jeg føler at det er meg som gjør at han virker slik han gjør.  Og det er ikke noe særlig å gå å kjenne på det. Enkelte dager føler jeg jeg fortjener bedre for jeg nekter å tro at det er slik de fleste forhold blir i denne fasen av livet. Det går jo utover selvfølelsen min. Samtidig så er vi jo en familie.. noen andre som har det slik?

Anonymkode: 7f23f...e44

Høres ut som om titting i mobilen er en flukt. Han føler seg kanskje fanget I hverdagsmølla. Stadig noe oppgaver, noen som trenger noe, ting å forholde seg til,  forpliktelser, alt må planlegges. Sier ikke at det er du som har fanget ham, men det er du som er der. Hverdagsmølla er stri. Det er lite tid til å bare være eller å komme seg bort og få nye inntrykk. Jeg tror mange har det sånn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...