AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #1 Skrevet 23. juli 2023 Jeg ble med en jeg kjenner nå nylig til Roma og han hadde bestilt billetter til omvisning i Vatikanet, Det sixtinske kapell og Peterskirken. Alle får utdelt hodetelefoner med lydkommentarer for å sikre for at vi kan høre guiden til enhver tid. Følget mitt begynte å drikke på morgen og på formiddagen og når vi skulle gå fra restauranten etter å spist, så skulle han kjøpe powerbank av en gateselger og han måtte ta ut cash. Så vi kom litt sent frem! Når vi stilte oss i rekke etter guiden på fortauet og skulle begynne å gå inn i Vatikanet, så stod han nedi gata og rotet fram penger til en tigger. Han klarte å ta oss igjen før vi startet å gå. Phu! Inne på plassen stod alle i ring rundt guiden og hun fortalte hvor vi skulle gå, litt historie og hun viste oss et tøystykke med historie som hun holdt opp, og etterhvert begynte hun å gå og alle i gruppen fulgte etter hun. Alle guider holder hver deres paraplyer høyt over hodet deres i skarpe farger slik at vi skal klare å se de. Vår guide hadde gul paraply. Når vi hadde gått noen meter og inn en port og en dør så ser jeg følget mitt er borte, jeg får litt panikk siden det er sinnsykt mye folk og jeg ringer til han... guiden fortsetter å gå og gå, og gruppen følger etter hun. Det er folkemasse der inne som en maurtue. Jeg forklarte til han hvor vi hadde gått, og følger han korridoren så vil han klare å finne oss og jeg ville snakke med han på telefon samtidig. Det han fortalte til meg før vi startet å gå, var at han hadde satt seg ned bak en søyle fordi han var sliten imens hun snakket og plutselig var vi borte. Når vi var igjennom Vatikanet, Det sixtinske kapell kom han pesende og hadde gått igjennom etter oss og spurte guiden hvor jeg var. Jeg ble så lettet å se han fordi jeg hadde lite strøm på mobil og jeg var redd å ikke finne han igjen etterpå. Jeg fikk høre fra han det var mitt ansvar og passe på han når guiden og gruppen vår begynte å gå. Jeg hadde bare stukket fra han! Jeg fikk ikke bli med i Peterskirken. Men når jeg ringte til han med engang jeg oppdaget han var borte så hadde han funnet en kafé og sa han hadde kjøpt cola til meg 🤷♀️ Han sier hele tida voksne passer på barna sine og stikker ikke fra de. Jeg sier til han er voksen. Han må klare å ha oppmerksomhet på guiden og følge gruppen sin når vi begynner og gå. Vi har mikrofon på øret og vi må ikke miste guiden, det er for en grunn hun bruker paraply. Jeg føler han skylder på meg som strategi for å avskrive seg ansvar. Hadde jeg visst han skulle drikke seg full, så hadde jeg sagt nei til billetter til Vatikanet. 😣 Anonymkode: 8a622...1f2 2
Akhenaton Skrevet 23. juli 2023 #2 Skrevet 23. juli 2023 Du er sikker på at denne fyren er gammel nok til å drikke alkohol? Jeg begynner jo å lure litt her... 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #3 Skrevet 23. juli 2023 Akhenaton skrev (1 minutt siden): Du er sikker på at denne fyren er gammel nok til å drikke alkohol? Jeg begynner jo å lure litt her... Han fylte 50 år i februar 😉 Anonymkode: 8a622...1f2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #5 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trasigt... Anonymkode: f4dc7...0c1 Ja, veldig! Anonymkode: 8a622...1f2
NiceOrNothing Skrevet 23. juli 2023 #6 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han fylte 50 år i februar 😉 Anonymkode: 8a622...1f2 Han høres umoden og trasig ut . Ville ikke reist på tur med han flere ganger .
Akhenaton Skrevet 23. juli 2023 #7 Skrevet 23. juli 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Han fylte 50 år i februar 😉 Anonymkode: 8a622...1f2 Imponerende. 😅 Jaja, han kan jo være en hyggelig og ålreit fyr for det. Jeg leste jo det du skrev her, og du virker da oppegående selv, for å si det sånn, så jeg tenker meg liksom ikke at du drar avgårde på tur med en som bare er helt ubrukelig. Men ja, trasigt.... Skulle gjerne hatt noe å bidra med, men jeg blir litt blank. Hadde det vært en kompis med meg på tur i Vatikanet så hadde jeg bedt ham skjerpe seg som faen. Men det blir jo en litt annen situasjon.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #8 Skrevet 23. juli 2023 NiceOrNothing skrev (18 minutter siden): Han høres umoden og trasig ut . Ville ikke reist på tur med han flere ganger . Nei, det skjer ikke. Anonymkode: 8a622...1f2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #9 Skrevet 23. juli 2023 Akhenaton skrev (10 minutter siden): Imponerende. 😅 Jaja, han kan jo være en hyggelig og ålreit fyr for det. Jeg leste jo det du skrev her, og du virker da oppegående selv, for å si det sånn, så jeg tenker meg liksom ikke at du drar avgårde på tur med en som bare er helt ubrukelig. Men ja, trasigt.... Skulle gjerne hatt noe å bidra med, men jeg blir litt blank. Hadde det vært en kompis med meg på tur i Vatikanet så hadde jeg bedt ham skjerpe seg som faen. Men det blir jo en litt annen situasjon. Han virket seriøs når vi snakket om å besøke Vatikanet, men hadde jeg visst han skulle bli sånn så hadde jeg sagt nei, 🫢 Anonymkode: 8a622...1f2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #10 Skrevet 23. juli 2023 NiceOrNothing skrev (23 minutter siden): Han høres umoden og trasig ut . Ville ikke reist på tur med han flere ganger . Det hadde du nok. Anonymkode: b40ad...350
NiceOrNothing Skrevet 23. juli 2023 #11 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det hadde du nok. Anonymkode: b40ad...350 😂😂😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå