Gå til innhold

Reise, 40 årene og kapital!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn, som bor hjemme ca 3 år til. Ønsker da å selge hus f, og leie for å frigjøre kapital til å reise . Jeg har et enkeltmannsforetak og kan jobbe hvor som helst. Men ønsker jobbe minst mulig å nyte 40 /50 årene.

Noen som har gjort noe lignende?

Anonymkode: 78586...1e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Neppe så mange som har gjort det samme, men you do you. Man lever bare én gang. Så lenge det er økonomisk forsvarlig vil du nok tjene på å følge drømmene dine.

Anonymkode: adc3c...aa3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg har reist verden rundt 1 år, da jeg var ung. Reiste alene!

Gjør det! Det er en investering i livet.

Anonymkode: 64bd0...cad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du på at barnet ditt kan trenge et sted å komme hjem til? Jeg er ikke negativ egentlig, du høres veldig tøff ut som fortsatt har drømmer du tør følge. Tror flere skulle gjort dette!

Anonymkode: 1efe5...c0a

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at barnet blir selvstendig og klarer bo alene 😉 Vi  vil jo ha base i samme by. Og siden jeg skal leie , så er det alltid et sted å komme til. Selvom barnet ikke har eget rom. 😊 Og verden har blitt så nær at man har mulighet til å være sammen hvor som helst når som helst nesten 😊

Jeg vil i hvertfall ikke sitte å vente i en leilighet fordi barnet kan trenge et sted å komme til ...en gang 😉

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke gjort det og kommer nok ikke til å gjøre noe sånt. Men vi har tatt mange bra økonomiske grep som gjør at vi har frihet og økonomi til å reise en god del. I dag bestilte vi vår 4. reise for i år og foreløpig ser det ut til at vi kommer til å tilbringe 9 uker i utlandet i år. Hvis vi får til en tur til i juleferien så blir det enda mer. 

Vi er i begynnelsen av 40-årene, har flexi jobber og skolebarn så vi reiser i skoleferier.

For oss betyr reise mye og økt livskvalitet. Du gjør det som passer deg, men pass på å ikke bruke opp alt for plutselig er du pensjonist og har ingenting å leve av.

Anonymkode: 7d785...90a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ikke gjort det og kommer nok ikke til å gjøre noe sånt. Men vi har tatt mange bra økonomiske grep som gjør at vi har frihet og økonomi til å reise en god del. I dag bestilte vi vår 4. reise for i år og foreløpig ser det ut til at vi kommer til å tilbringe 9 uker i utlandet i år. Hvis vi får til en tur til i juleferien så blir det enda mer. 

Vi er i begynnelsen av 40-årene, har flexi jobber og skolebarn så vi reiser i skoleferier.

For oss betyr reise mye og økt livskvalitet. Du gjør det som passer deg, men pass på å ikke bruke opp alt for plutselig er du pensjonist og har ingenting å leve av.

Anonymkode: 7d785...90a

Er ganske heldig å reiser mye allerede . Som sagt jeg har et enkeltmannsforetak å kommer til å fortsette jobbe remote. Har ca 1.2 i året. Og jobber ca 70 % i per dags dato .Og kommer til å redusere etter fylte 45.

Vil derfor frigi kapitalen i huset ca 7 mill,så jeg rett å slett har muligheten til å leve livet nå og oppleve verden . Ikke når jeg blir 67.  

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...