Gå til innhold

vektnedgang ved fasting

Fremhevede innlegg

Skrevet

I ren nysserrighet så lurer jeg på hvor mye det er mulig for en normal vektig person å gå ned i vekt på en ukes fasting??

Vet det går både vann, muskler og litt fett, men hvor mye utgjør det på vekta?

Og hvor bra er det å faste? En venninne av meg skal begynne på en fastekur nå i morgen og sier hun gjør det for å rense kroppen! :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke bra for kroppen og faste over lengere tid! Det vil gi utslag på vekta,men de kg vil komme på igjen med en gang man begynner å spise igjen.

Om målet er å få rensket opp litt burde man heller spise nok fiber og drikke rikelig med vann slik at avfallsstoffet kommer raskets mulig ut av kroppen. Frukt og grønt som gir en real vitamindose bør også være med på en sånn kur.

Skrevet
I ren nysserrighet så lurer jeg på hvor mye det er mulig for en normal vektig person å gå ned i vekt på en ukes fasting??

Vet det går både vann, muskler og litt fett, men hvor mye utgjør det på vekta?

Og hvor bra er det å faste? En venninne av meg skal begynne på en fastekur nå i morgen og sier hun gjør det for å rense kroppen!  :overrasket:

Et grovt overslag: 2000 kalorier per dag i syv dager gir 14.000 kalorier, som tilsvarer to kilo fett. I praksis vil dette nok bli litt mindre, kanskje 1.5-1.75 kg. I tilegg vil du kanskje miste 0.5-1 kg muskelmasse og 1-3 kg vann. Med andre ord kan du regne med å gå ned 3-6 kilo i løpet av denne uken. Vannet kommer tilbake når du begynner å spise vanlig igjen, og det kan fort fettet gjøre også.

Gjest Elfrida
Skrevet

Har fastet et par ganger for mange år siden - og jeg mener jeg gikk ned rundt 6-7 kilo på en uke. Men jeg ble _absolutt ikke_ noe slankere av det. Jeg mistet nok både vann, muskler og kanskje litt fett, men vekta kom raskt tilbake. Resultatet ble mindre muskler og mere fett, lavere forbrenning og lettere å legge på seg. :sur:

Skrevet
Et grovt overslag: 2000 kalorier per dag i syv dager gir 14.000 kalorier, som tilsvarer to kilo fett. I praksis vil dette nok bli litt mindre, kanskje 1.5-1.75 kg. I tilegg vil du kanskje miste 0.5-1 kg muskelmasse og 1-3 kg vann. Med andre ord kan du regne med å gå ned 3-6 kilo i løpet av denne uken. Vannet kommer tilbake når du begynner å spise vanlig igjen, og det kan fort fettet gjøre også.

Muskelmassen man mister er naturligvis også en del av de 14 000 kaloriene da Mito24! Muskelmasse inneholder også masse energi, om ikke så mye som fett. En kilo proteiner = 4000 kalorier, 1 kilo kroppsfett = 7000 kalorier. Når man ikke spiser noe vil en større andel av kroppsmassen som brukes til brensel være muskelmasse, enn ellers.

Tror kanskje det blir slik: 2000 kalorier x 7 = 14000 kalorier = 1 kilo fett og 3-4 kilo muskler og vann. Alt etter hvor stor man er selvsagt.. Er man bare rundt 50 kilo vil vekttapet bli nesten halvparten av det jeg estimerte nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...