AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #1 Skrevet 23. juli 2023 Etter 27 års samliv og et realtivt ukomplisert brudd, skal jeg altså nå definere meg som singel (M47). Men hvor og hvordan jeg skal begynne å utforske den tilværelsen? Etter et temmelig kommunikasjonsløst ekteskap preget av store kompromisser fra begge parter, har jeg egentlig aldri filosofert noe over hva som er viktig for meg hos en partner, og i hvert fall ikke en ny en. Trodde jo uansett det skulle være oss to for alltid. Er også bekymret for at jeg etter år med et mer og mer platonisk forhold, har mistet evnen til både flørt og det å være interessant (ja, det er veldig trist og sikkert grunnen til at jeg nå er skilt). Å kaste seg ut på datingapper virker veldig skummelt. Jeg tror kanskje jeg kunne ha fått til chattebiten, men ville nok også blitt stresset veldig av å måtte møtes alt for tidlig. Har noen interesser og en jobb i et miljø der det er mulig å treffe noen, men tanken på å be noen på date er også veldig skummel. I og med at jeg har feilet en gang før, så er tanken på avvisning nifs. Er det noen apper eller arenaer der det er mulig å være litt mer casual? Tenker ikke på at det skal være no strings attached og sex, men at det finnes steder der man kan lære å kjenne hverandre uten alt det presset om å matche umiddelbart eller raskt lete videre som jeg har fått inntrykk av at er det vanlige. Og før dere svarer: "Ja, det finnes et slikt sted, det kalles: UTE I VIRKELIGHETEN", så kan jeg si at jeg skal teste den også. Anonymkode: 044fa...7b7 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #2 Skrevet 23. juli 2023 Anbefaler deg å prøve Tinder først, og du bør søke litt sex og kos i første omgang, altså skriv casual i profilen. Du fortjener jo det etter flere år uten? Kos deg litt da! Det trenger du nå! Så kan du utsette den seriøse datingen til du har fått litt avslapning, glede og seksuell erfaring igjen 🥰 Anonymkode: 12e9f...a31 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #3 Skrevet 23. juli 2023 Hva med turistforeningen om du liker å gå tur? Tror de har sånn singelturer, og turvenn opplegg, det blir jo mer bare å være sammen med andre single og se hva som skjer sikkert. ( jrg har ikke prøvd selv, men man får jo anledning å se hvem folk er mer på ekte i en sånn setting) Anonymkode: e00ce...f92 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #4 Skrevet 23. juli 2023 For en godt voksen, forsiktig, men oppegående og rimelig ressurssterk mann (som behersker skriftlig norsk), er nok nettdating i en eller annen form lettere enn å oppsøke fremmede kvinner på byen, i foreningsliv e.l.. Anonymkode: 5b077...e9b 2
Yodas Skrevet 23. juli 2023 #5 Skrevet 23. juli 2023 Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men synes du høres ut som en ålreit fyr, så det ordner seg nok. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #6 Skrevet 23. juli 2023 Hvor høy er du da? Anonymkode: a7827...309 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #7 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvor høy er du da? Anonymkode: a7827...309 Andre kvaliteter er viktigere enn det. Tror han er en flott mann med mange muligheter. Bare det at han har vært i forhold i ca. 20 år, beviser at han er attraktiv, på en måte . Anonymkode: 12e9f...a31 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #8 Skrevet 23. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Anbefaler deg å prøve Tinder først, og du bør søke litt sex og kos i første omgang, altså skriv casual i profilen. Du fortjener jo det etter flere år uten? Kos deg litt da! Det trenger du nå! Så kan du utsette den seriøse datingen til du har fått litt avslapning, glede og seksuell erfaring igjen 🥰 Anonymkode: 12e9f...a31 Jeg er ikke TS men er i akkurat samme situasjon, bare et par år eldre. Jeg krymper meg bare ved tanken av hva du foreslår her. Etter å ha lest litt på dette forumet og sett litt på Tinder, virker det som om damer i den alderen driver med casual sex med veldig høye forventninger og stort ønske om å gjenoppleve tapt ungdom. Synes ikke det er en arena som frister. Har heller ikke noe erfaring med det. Har alltid tenkt mer seriøst. Til TS: Tinder virker kynisk som f##. Mulig du er god til å chatte, men 1 kjedelig melding og de dropper deg som en sur klut. Det er fort gjort å få knekt selvtilliten på digitale sjekkearenaer. Virker som det er helt andre spilleregler enn i IRL. Men det funker for mange. Særlig de som er ute etter casual sex. Har fått en del "likes" men får meg ikke til å respondere. Det blir for hult. Et par bilder og i beste fall en intetsigende tekst, og på det grunnlaget skal man beslutte å investere følelser? Får meg ikke til å gjøre det. Er sikkert ikke klar heller. For min del er det en stund siden bruddet og i starten tenkte jeg en del på å starte på nytt. Nå tenker jeg mest på å ha livet mitt i orden og så får det skje det som skjer. Er ganske sosial og treffer folk, så hvem vet. Kanskje det dukker opp en helt spesiell på Tinder. Kanskje ikke. Mitt råd er å ikke presse for mye. Ikke endre på deg selv men finn ut hvem du er og hvordan du vil ha det. Anonymkode: f58c7...456 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #9 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg er ikke TS men er i akkurat samme situasjon, bare et par år eldre. Jeg krymper meg bare ved tanken av hva du foreslår her. Etter å ha lest litt på dette forumet og sett litt på Tinder, virker det som om damer i den alderen driver med casual sex med veldig høye forventninger og stort ønske om å gjenoppleve tapt ungdom. Synes ikke det er en arena som frister. Har heller ikke noe erfaring med det. Har alltid tenkt mer seriøst. Til TS: Tinder virker kynisk som f##. Mulig du er god til å chatte, men 1 kjedelig melding og de dropper deg som en sur klut. Det er fort gjort å få knekt selvtilliten på digitale sjekkearenaer. Virker som det er helt andre spilleregler enn i IRL. Men det funker for mange. Særlig de som er ute etter casual sex. Har fått en del "likes" men får meg ikke til å respondere. Det blir for hult. Et par bilder og i beste fall en intetsigende tekst, og på det grunnlaget skal man beslutte å investere følelser? Får meg ikke til å gjøre det. Er sikkert ikke klar heller. For min del er det en stund siden bruddet og i starten tenkte jeg en del på å starte på nytt. Nå tenker jeg mest på å ha livet mitt i orden og så får det skje det som skjer. Er ganske sosial og treffer folk, så hvem vet. Kanskje det dukker opp en helt spesiell på Tinder. Kanskje ikke. Mitt råd er å ikke presse for mye. Ikke endre på deg selv men finn ut hvem du er og hvordan du vil ha det. Anonymkode: f58c7...456 Jeg hadde jo aldri fulgt mitt eget råd, fordi jeg er kvinne og 10 år yngre enn TS, og jeg søker bare seriøst forhold etter brudd. Tenkte bare at menn elsker jo sex og at han kanskje hadde behov for litt kos etter langvarig platonisk forhold. Anonymkode: 12e9f...a31
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #10 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Andre kvaliteter er viktigere enn det. Tror han er en flott mann med mange muligheter. Bare det at han har vært i forhold i ca. 20 år, beviser at han er attraktiv, på en måte . Anonymkode: 12e9f...a31 Takk!🤗 (Selv om ekskona er nok uenig) Yodas skrev (1 time siden): Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men synes du høres ut som en ålreit fyr, så det ordner seg nok. Puh. Det var godt å høre☺️ AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg er ikke TS men er i akkurat samme situasjon, bare et par år eldre. Jeg krymper meg bare ved tanken av hva du foreslår her. Etter å ha lest litt på dette forumet og sett litt på Tinder, virker det som om damer i den alderen driver med casual sex med veldig høye forventninger og stort ønske om å gjenoppleve tapt ungdom. Synes ikke det er en arena som frister. Har heller ikke noe erfaring med det. Har alltid tenkt mer seriøst. Til TS: Tinder virker kynisk som f##. Mulig du er god til å chatte, men 1 kjedelig melding og de dropper deg som en sur klut. Det er fort gjort å få knekt selvtilliten på digitale sjekkearenaer. Virker som det er helt andre spilleregler enn i IRL. Men det funker for mange. Særlig de som er ute etter casual sex. Har fått en del "likes" men får meg ikke til å respondere. Det blir for hult. Et par bilder og i beste fall en intetsigende tekst, og på det grunnlaget skal man beslutte å investere følelser? Får meg ikke til å gjøre det. Er sikkert ikke klar heller. For min del er det en stund siden bruddet og i starten tenkte jeg en del på å starte på nytt. Nå tenker jeg mest på å ha livet mitt i orden og så får det skje det som skjer. Er ganske sosial og treffer folk, så hvem vet. Kanskje det dukker opp en helt spesiell på Tinder. Kanskje ikke. Mitt råd er å ikke presse for mye. Ikke endre på deg selv men finn ut hvem du er og hvordan du vil ha det. Anonymkode: f58c7...456 Jeg må egentlig si at voksne, casuale damer med høye forventninger og ønske om å gjenoppleve tapt ungdom høres litt spennende ut, men det er sikkert bare fordi jeg ikke har opplevd hva det innebærer enda. Jeg tror også det beste er å finne ut hvordan jeg vil ha ting før jeg kaster meg ut i noe, men det er jo heller ikke sånn at man bare kan bestemme seg for hvordan man vil ha det og stå beinhardt på de kravene heller. Og vet man egentlig hva man vil før man har testet og blitt utfordret og kanskje blitt avvist et par ganger? Tror jeg får teste litt som deg og se hva jeg tenker. Er over 1.90, så skjønner at det kan være håp. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde jo aldri fulgt mitt eget råd, fordi jeg er kvinne og 10 år yngre enn TS, og jeg søker bare seriøst forhold etter brudd. Tenkte bare at menn elsker jo sex og at han kanskje hadde behov for litt kos etter langvarig platonisk forhold. Anonymkode: 12e9f...a31 Må si at det var et veldig fint råd. Og meget raust på vegne av dine medsøstre. Det høres ikke direkte feil ut med kos, men håper eventuelt det blir med en kvinne som også elsker sex i så fall. TS Anonymkode: 044fa...7b7 1
ESFP Skrevet 24. juli 2023 #12 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Anbefaler deg å prøve Tinder først, og du bør søke litt sex og kos i første omgang, altså skriv casual i profilen. Du fortjener jo det etter flere år uten? Kos deg litt da! Det trenger du nå! Så kan du utsette den seriøse datingen til du har fått litt avslapning, glede og seksuell erfaring igjen 🥰 Anonymkode: 12e9f...a31 Det er ingen som fortjener eller trenger kos og sex selv om det har gått flere år uten. En forsiktig og følsom mann kan lett ødelegge egen selvfølelse ved å ha hul og meningsløs sex med ukjente damer. Det er noe galt med samfunnet for tiden. Vi ser på andre kropper som noe som kan brukes slik at vi slipper å runke alene. Tidligere ble det sett ned på å betale en dame som stod langs veikanten for sex og kos. Nå blir man oppfordret til å gjøre omtrent det samme. Betale for en middag (eller bare en kaffe) for så å få sex og kos. Men det er vel billigere enn å plukke opp en dame som står langs veikanten... 1 1
ESFP Skrevet 24. juli 2023 #13 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk!🤗 (Selv om ekskona er nok uenig) Puh. Det var godt å høre☺️ Jeg må egentlig si at voksne, casuale damer med høye forventninger og ønske om å gjenoppleve tapt ungdom høres litt spennende ut, men det er sikkert bare fordi jeg ikke har opplevd hva det innebærer enda. Jeg tror også det beste er å finne ut hvordan jeg vil ha ting før jeg kaster meg ut i noe, men det er jo heller ikke sånn at man bare kan bestemme seg for hvordan man vil ha det og stå beinhardt på de kravene heller. Og vet man egentlig hva man vil før man har testet og blitt utfordret og kanskje blitt avvist et par ganger? Tror jeg får teste litt som deg og se hva jeg tenker. Er over 1.90, så skjønner at det kan være håp. Må si at det var et veldig fint råd. Og meget raust på vegne av dine medsøstre. Det høres ikke direkte feil ut med kos, men håper eventuelt det blir med en kvinne som også elsker sex i så fall. TS Anonymkode: 044fa...7b7 Det beste er å vite hva man vil og gå for det. En mann med retning er sexy. Det er du som er sjefen i ditt liv og det er du som kan ta valg slik at du får det livet du ønsker. Hvis du ikke vet hva du vil, kommer du til å møte en del kontrollerende damer som ønsker å styre deg. Det gir selvfølgelig erfaring, men mye av den erfaringen kommer til å gjøre vondt.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #14 Skrevet 24. juli 2023 Jeg har inntrykk av at Møteplassen er en datingplattform hvor godt voksne pleier å henge, mens Tinder og andre apper er det mer ungdommen som henger. Anonymkode: 0e96e...c5c
AnonymkvinneViken Skrevet 24. juli 2023 #15 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har inntrykk av at Møteplassen er en datingplattform hvor godt voksne pleier å henge, mens Tinder og andre apper er det mer ungdommen som henger. Anonymkode: 0e96e...c5c På ingen måte. Det er menn i 30, 40 og 50-åra på Tinder. K 38
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #16 Skrevet 24. juli 2023 AnonymkvinneViken skrev (Akkurat nå): På ingen måte. Det er menn i 30, 40 og 50-åra på Tinder. K 38 Jada, man finner folk i alle aldre på begge steder. Men andelen av de ulike aldersgruppene er ulikt fordelt likevel. Så man har gjerne bedre treffsikkerhet på en plattform enn en annen. Det er uansett ikke noe i veien for å bruke flere plattformer. Anonymkode: 0e96e...c5c
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #17 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jada, man finner folk i alle aldre på begge steder. Men andelen av de ulike aldersgruppene er ulikt fordelt likevel. Så man har gjerne bedre treffsikkerhet på en plattform enn en annen. Det er uansett ikke noe i veien for å bruke flere plattformer. Anonymkode: 0e96e...c5c Ja, det er noen forvillede gamlinger på Tinder, men de har strengt tatt lite der å gjøre. Møteplassen er mye bedre egnet for denne aldersgruppen. Anonymkode: 5b077...e9b
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #18 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, det er noen forvillede gamlinger på Tinder, men de har strengt tatt lite der å gjøre. Møteplassen er mye bedre egnet for denne aldersgruppen. Anonymkode: 5b077...e9b Lær meg logikken bak tankegangen din? Selvsagt er jeg på Tinder, når det er der det er desidert flest i min aldersgruppe? Ungdommen har vel mer og mindre forlatt appen? M55 Anonymkode: a04ed...5f0 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #19 Skrevet 24. juli 2023 Jeg lurer på dette selv, ny-separert fra flere år med et ikke så godt forhold til eks-mann, hvor starter man når man er sjenert og forsiktig liksom. Men skal følge denne og se om noen har lure tips. 😅 Anonymkode: 2e9c7...e7e
AnonymkvinneViken Skrevet 24. juli 2023 #20 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ja, det er noen forvillede gamlinger på Tinder, men de har strengt tatt lite der å gjøre. Møteplassen er mye bedre egnet for denne aldersgruppen. Anonymkode: 5b077...e9b Ja, vi er forvillede gamlinger på Tinder i både 30, 40 og 50-åra 🫣 K38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå