AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #1 Skrevet 23. juli 2023 Jeg må bare lufte dette, og se om noen er enige med meg. I min barselgruppe er det en mor som har et adoptert barn (og hun har vært åpen om at hun og mannen adopterte fordi de ville, ikke fordi de ikke kunne få egne barn). Jeg bare føler at hun ikke passer in i gruppa. Vi snakker mye om fødselen, og plager etter den, amming, mammakroppen osv. Hun kan jo ikke relatere til noe av dette, og da sitter hun liksom bare der. Kunne de ikke heller hatt egne barselgrupper for adoptivforeldre? Anonymkode: cd5a9...332 3 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 23. juli 2023 Wow, du høres ufattelig kjip ut. Prøv å være litt mer inkluderende. Anonymkode: 67248...fc1 142 8 38
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 23. juli 2023 Nå synes jeg du er smålig. Dere skal da ikke snakke om kroppene deres gjennom hele barsel tiden. Dessuten så er det nok ikke mange nok adopsjoner på hvert sted til å arrangere egne grupper for de. Dumme meg som trodde at en av hensiktene med barselgrupper var bl.a å treffe andre med barn på samme alder. Anonymkode: 417dd...e89 85 4 18
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #4 Skrevet 23. juli 2023 Syntes dette høres veldig smålig ut, for å væte helt ærlig. Vi hadde faktisk et adoptert barn i vår gruppe for 17 år siden, hadde helt glemt det før jeg leste din post. Kan ikke huske at jeg tenkte over det engang, eller at det på noen måte var et problem. Moren hadde jo sin historie, som var like interessant å høre om som våre gravid og fødselshistorier (som, helt ærlig, er interessant i omtrent 20 min.). Selvfølgelig er kjemi i gruppa også en faktor, alle kommer ikke like godt overens, men det er jo noe annet. Anonymkode: 54e84...1a4 34 2 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 Populært innlegg #5 Skrevet 23. juli 2023 Du er kjempesmåøih, oh har misforstått hva barselgruppene er for. Det er ikke for å prate om fødsel. Det er for å ha noen å være sammen med i barseltiden, som er i samme situasjon. Noen har vaginal fødsel, noen ikke. De som har født med keisersnitt vil også "bare sitte der" når noen snakker omnår babyen kronet i åpningen. De som har født vaginalt vil "bare sitte der" når de med keisersnitt snakker om vondt i operasjonssåret, og vanskelig å ikke få løfte noe de første ukene. Noen ammer, andre gir flaske. Noen har kolikkbabyer, noen har sovebabyer, noen har gulpebabyer. Noen har 100% naturlig unnfangede barn, noen har brukt donor, ivf, surrogat, adopsjon. Og hva så...? Anonymkode: 8fb0b...869 52 2 13
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #6 Skrevet 23. juli 2023 Adoptivmødre har jo også barseltid. Jeg kan ikke skjønne at du tenker de ikke passer inn i samme barselgruppe som biologiske mødre. Tenker du dette bare fordi de ikke har født? Jeg tenker at om bare noen uker kommer dere til å snakke med om barnets utvikling, opplevelsen av å ha en baby, hvordan dere får dagene til å gå opp, hvilke triks dere har oppdaget osv. Da vil det ikke spille noen rolle at adoptivmorens barn ikke kom ut av hennes egen kropp. Anonymkode: 69266...25b 18 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #7 Skrevet 23. juli 2023 Fødselen og mammakroppen din må være uhorvelig interessant hvis du faktisk har tenkt å snakke om dem i et år. Gjetter på at det ikke bare er adoptivmoren som synes temaet er drepende kjedelig. Anonymkode: 59376...bd3 32 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #8 Skrevet 23. juli 2023 Dere skjønner ikke hva jeg mener. Hun kan jo aldri relatere til noe. Vi snakker jo også om babyene våre, og hun kjenner jo ikke sin unge som vi kjenner våre. Når man har bært fram barnet, så får man et bånd og leser og kjenner babyen sin. Ts Anonymkode: cd5a9...332 3 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 Populært innlegg #9 Skrevet 23. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dere skjønner ikke hva jeg mener. Hun kan jo aldri relatere til noe. Vi snakker jo også om babyene våre, og hun kjenner jo ikke sin unge som vi kjenner våre. Når man har bært fram barnet, så får man et bånd og leser og kjenner babyen sin. Ts Anonymkode: cd5a9...332 Hvordan relaterer du til faren til ungen din? Han må jo være totalt ubrukelig som ikke har bært fram en baby? Anonymkode: 59376...bd3 68 25
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #10 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere skjønner ikke hva jeg mener. Hun kan jo aldri relatere til noe. Vi snakker jo også om babyene våre, og hun kjenner jo ikke sin unge som vi kjenner våre. Når man har bært fram barnet, så får man et bånd og leser og kjenner babyen sin. Ts Anonymkode: cd5a9...332 Har du trykket 👍 på egne innlegg? Det var tanken min da det bare er du i denne tråden som ikke synes hun passer inn. Skjerp deg å bli voksen. Du har barn nå, å du må lære deg å bli inkluderende + ha forståelse for at ikke alle er like. Anonymkode: 417dd...e89 29 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #11 Skrevet 23. juli 2023 Helt uenig med deg. Ja, hun har ikke født ungen, men hun kommer jo til å gå gjennom babyperioden og sånn akkurat som alle andre mødre, med behov til å lufte tanker og spørsmål og søke støtte. Tenker det er helt naturlig at adoptivforeldre også er inkludert. Anonymkode: 64df5...a39 13 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #12 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere skjønner ikke hva jeg mener. Hun kan jo aldri relatere til noe. Vi snakker jo også om babyene våre, og hun kjenner jo ikke sin unge som vi kjenner våre. Når man har bært fram barnet, så får man et bånd og leser og kjenner babyen sin. Ts Anonymkode: cd5a9...332 Joda, vi forstår hva du mener. Det er bare det at ditt syn er ekstremt navlebeskuende, lite inkluderende, fullt av fordommer og rett og slett umodent. Du er mor nå, Ts, du må bli voksen nå! Skal du greie å oppdra ditt barn til å få gode holdninger, bli trygg på seg selv, ikke dømme andre uten grunn - da må du bli voksen selv. Slik du fremstår nå virker du å ha lite kunnskap, være veldig selvsentrert og være full av fordommer. Om det ikke er slik du ønsker å være og fremstille deg selv, om det ikke er en slik mor du ønsker å være - da må du bli moden. For det er du som skal lære barnet ditt å bli et velfungerende menneske i møte med andre. Jeg forstår at det er stort å få barn (det er det for alle, uansett hvordan man har fått barnet), og at du kanskje fremdeles er i en hormonboble. Men verden er større enn din navleboble, Ts. Du må ut av den bobla nå! Du er mor nå! Anonymkode: ab870...67f 28 2 10
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #13 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere skjønner ikke hva jeg mener. Hun kan jo aldri relatere til noe. Vi snakker jo også om babyene våre, og hun kjenner jo ikke sin unge som vi kjenner våre. Når man har bært fram barnet, så får man et bånd og leser og kjenner babyen sin. Ts Anonymkode: cd5a9...332 Herregud.. nei. Du kjenner ikke ungen din utenfor magen bare fordi den har vært inni magen. Og altså, hun har fått ungen. Hun har kjent den i flere uker, akkurat som de andre. Hun kan helt fint snakke om våkenetter, gulping, flaskemating, søvnmangel, og absolutt alt annet enn fødsel og amming og graviditet. Omd det kun er det dere snakker om, er dere mildt sagt kjedelige. Og på hvilken måte er det et problem for DEG om hun"bare sitter der"...? Anonymkode: 8fb0b...869 30 1 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #14 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dere skjønner ikke hva jeg mener. Hun kan jo aldri relatere til noe. Vi snakker jo også om babyene våre, og hun kjenner jo ikke sin unge som vi kjenner våre. Når man har bært fram barnet, så får man et bånd og leser og kjenner babyen sin. Ts Anonymkode: cd5a9...332 Håper du spøker. Anonymkode: 67248...fc1 24 2
strawberry88 Skrevet 23. juli 2023 #15 Skrevet 23. juli 2023 Barselstreff handler ikke om fødsel og svangerskap, det handler om nettopp barseltiden. Barseltiden handler som flere har nevnt, om å ha sparingspartnere i form av tips og råd i forhold til søvn, mat, vekst, oppdragelse (etterhvert) etc. Og her passer den nybakte (adoptiv)moren også inn, på lik linje som dere andre. Ser du nevner at adoptivforeldre skulle hatt egne treff, men hvor ofte skjer det en adopsjon i vårt langstrakte land? Nei, vær raus og inkluderende! Damen har nettopp blitt mor, på lik linje som deg, bare på forskjellige måter 15 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #16 Skrevet 23. juli 2023 Jeg har født, og kunne aldri tenkt meg være i en barselgruppe for å snakke om fødselen og plager etter den. Da hadde jeg meldt meg ut. Kanskje dere skal prøve å finne mer interessante tema? Hvor mye kan man snakke om fødsel utover et par ganger? Anonymkode: 42a70...594 23 1 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #17 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Dere skjønner ikke hva jeg mener. Hun kan jo aldri relatere til noe. Vi snakker jo også om babyene våre, og hun kjenner jo ikke sin unge som vi kjenner våre. Når man har bært fram barnet, så får man et bånd og leser og kjenner babyen sin. Ts Anonymkode: cd5a9...332 Hvordan kjenner du din baby mer enn hennes? Kan du utdype det? Mener du også mannen din heller ikke kjenner babyen deres? Han kan ikke komme med noe? Jeg føler jeg knapt kjente babyen min, og ikke noe mer enn far, eller noen andre. Om babyen min ble adoptert bort, hadde de kjent han like mye. Det er nettopp i barseltiden vi ble kjent med den fremmede som hadde blitt tildelt oss. Anonymkode: 42a70...594 14 2 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #18 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere skjønner ikke hva jeg mener. Hun kan jo aldri relatere til noe. Vi snakker jo også om babyene våre, og hun kjenner jo ikke sin unge som vi kjenner våre. Når man har bært fram barnet, så får man et bånd og leser og kjenner babyen sin. Ts Anonymkode: cd5a9...332 Æsj 🤮 Anonymkode: b855f...4af 11
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #19 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere skjønner ikke hva jeg mener. Hun kan jo aldri relatere til noe. Vi snakker jo også om babyene våre, og hun kjenner jo ikke sin unge som vi kjenner våre. Når man har bært fram barnet, så får man et bånd og leser og kjenner babyen sin. Ts Anonymkode: cd5a9...332 Sier du sånn til surrogat foreldre også, når hun som har båret fram ungen fortsatt er i India? Anonymkode: 86e5e...d60 3 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #20 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har født, og kunne aldri tenkt meg være i en barselgruppe for å snakke om fødselen og plager etter den. Da hadde jeg meldt meg ut. Kanskje dere skal prøve å finne mer interessante tema? Hvor mye kan man snakke om fødsel utover et par ganger? Anonymkode: 42a70...594 Sant.. var kun på første treffet noen snakket om fødselen. Herregud så kjedelig om noen sitter og harper om det uke inn og uke ut. Anonymkode: 8fb0b...869 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå