Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg har nå i noen år bleket håret mitt og er gått lei av livløst og tørt hår som brekker bare jeg grer gjennom det med fingrene.  Jeg har forsøkt å lese meg litt opp men det er jo så uendelig mange produkter en kan velge mellom. Etter noen omganger med Maria Nila, Brigeo og Olaplex sine produkter, har jeg bestemt meg for å prøve sistnevnte. Det er likevel ikke så lett, da det er en hel haug med produkter her også. Har blant annet kommet frem til totrinns-kur med no.0 og no.3. Allerede her blir jeg forvirret - totrinns-kuren skal gjøres i forkant av hårvask, men samtidig så skal no.3 påføres rent hår. Men jeg vasker jo håret fordi det er skittent og fett, ikke bare for å vaske det. I tillegg får jeg veldig fort fett hår og prøver dermed å la være å vaske håret så ofte. Leste et gammelt innlegg der det var anbefalt å først vaske håret, så påføre no.3, gjerne sove med det, også vaske håret på nytt. Det høres fryktelig tungvint og dyrt ut. Er det kun slik det skal/kan gjøres? Vil jeg ikke ha effekt av å bruke den etter no.0 og før jeg vasker håret?
Videre i samme innlegg står det at en må huske å tilføre håret fuktighet/proteiner (i mitt tilfelle er det proteiner slik jeg forstår) da Olaplex ikke tilfører næring. Hvordan og når gjør jeg det, og hva er da poenget med alle disse dyre produktene hvis håret mitt ikke får tilført det, det trenger og jeg må ty til andre produkter i tillegg til disse? 
Videre har jeg kommet frem til at jeg må vaske ut no.3 med no.4 sjampo og avslutte med no.5 balsam. Til slutt har jeg fått anbefalt å blande en pumpe med no.6 med 5-6 dråper med no.7 og påføre det halvtørt hår etter vask. Er noen av disse produktene næringsgivende? Hvilke produkter er eventuelt næringsgivende? Eller må jeg rett og slett smøre helt vanlig eggehvite i håret mellom no.3 og vask?
Håper noen kan dette her og kan hjelpe! <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da jeg bare brukte Olaplex, så brukte jeg No.4 + No.5 to ganger i uken. Og No.3 én gang i uken. Jeg bruker ingen stylingprodukter, så håret var ikke skittent. Om håret er litt fett er ikke det samme som at det er skittent. Dessuten er fett nærmest hodebunnen, mens håret som har mest behov for Olaplex ikke er de cm nærmest hodebunnen.

Jeg prøvde en gang å la No.3 være i håret i 30 minutter. Da så det like ekkelt og tungt ut når det tørket, som hvis jeg bruker shampo og balsam med forskjellig olje. Så du får prøve hva som passer deg.

Jeg brukte serien etter jeg hadde fått bleket håret for «dip dye». Tror ærlig talt Olaplex reddet håret. Nå bruker jeg No.3 i blant, og forskjellige andre produkter. Jeg er på evig jakt etter «perfekt» shampo/balsam/hårkur som ikke gjør at krøllene/bølgene mine flates ut når håret blir tørt. Bare de nederste bølgene blir igjen.

Noen hårtyper har mer behov for mer fukt enn for mer proteiner. Jeg vet ikke hva som er best for deg.

Endret av MyMichelle
La til siste avsnitt.
AnonymBruker
Skrevet

Olaplex sjampo og balsam gjorde INGENTING for mitt hår, hadde effekt av behandling hos frisør og etterbehandling hjemme første gang jeg prøvde. 

Nå bruker jeg K18 renseshampo og hårmaske, masken er god! Også noen dråper olje. Merker egentlig ikke store forskjellen enda. Må også bruke proteinkur og da blir håret helt på styr 🤪

Anonymkode: a7763...cc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...