Gå til innhold

Noen som har angret på navnet de ga barnet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tok noen uker/ måneder å bli fortrolig med navnet til datteren selv om jeg likte det godt. Mest fordi det er et typisk 70-/80-talls navn, men nå «er» hun jo Heidi og kunne ikke hett noe annet. Ingen andre i klassen med samme navn i alle fall! 

Anonymkode: 4085f...c93

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tok noen uker/ måneder å bli fortrolig med navnet til datteren selv om jeg likte det godt. Mest fordi det er et typisk 70-/80-talls navn, men nå «er» hun jo Heidi og kunne ikke hett noe annet. Ingen andre i klassen med samme navn i alle fall! 

Jeg heter Heidi, født på 80-tallet, og ALLE på min alder heter Heidi... I klassen min var vi 3, og nå på jobben min så er vi 5.... 🤪 Men smart av deg med en liten Heidi nå, for hun får ha navnet sitt i fred 🤗 

Anonymkode: ae2e0...252

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har alltid hatet at jeg fikk dobbelt fornavn. For meg er det uforståelig at noen gir barna to fornavn og i tillegg to etternavn. Synes synd på unger som må forholde seg til det. Eks: Kari Mette Svendsen Berg. De skal jo skrive alt dette fra de er små.

Anonymkode: 40867...c5b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg heter Heidi, født på 80-tallet, og ALLE på min alder heter Heidi... I klassen min var vi 3, og nå på jobben min så er vi 5.... 🤪 Men smart av deg med en liten Heidi nå, for hun får ha navnet sitt i fred 🤗 

Det er jo et nydelig navn og passer på mange ulike språk! Har bare gode assosiasjoner til de Heidi’ ene jeg har møtt på min vei, så når vi begge likte det ble det Heidi! 😊 Ikke så mange under 15 år med det navnet nei, men vi møter en og annen her og der! 💜

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.7.2023 den 15.45):

Eller er det noen av dere som har vokst opp og mislikt deres eget navn? Og isåfall hvorfor?

Vi er veldig usikker på hva gutten i magen skal hete. Vi finner egentlig ingen guttenavn vi virkelig liker. Vi har sett etter et guttenavn med fin klang, som man ikke assosierer for mye med noen religion/kultur, som fungerer like godt på norsk og engelsk, med kun en (vanlig) stavemåte, og som det helst ikke skal hete 3 av på trinnet, men uten at det blir helt "unge mødre-navn". Vi liker heller ikke de typiske oldefarnavnene som er på vei opp nå.

Vi prøver jo bare å finne navnet vi liker best oppi dette, men siden navnene vi nå vurderer er så forskjellige, så blir jeg usikker på om vi vil angre på noen av de. Derfor vil jeg gjerne ha deres erfaringer! Jeg snakker mye om disse navnene, og noen av de er veldig gjenkjennbare pga sjeldenheten, så anonymiserer litt:

Alternativ 1: Et veldig uvanlig navn. Tenk Vincent eller Wilhelm, bare enda mer uvanlig (og mye finere, synes jeg!). Jeg har falt helt for navnet, for har kjent et helt herlig barn som het det, og virker som mannen begynner å vende seg til det. Det er lett å uttale og egentlig lett å skrive også. Men det er et veldig sjeldent navn, så redd ungen vil måtte gjenta navnet mye selv om det er lett å si/skrive, og kanskje bli sett på som rar på grunn av navnet? Samtidig er det et veldig tøft navn, absolutt ikke for sukkersøtt, og passer egentlig fint med den type navn som er på vei oppover nå. Og det vil føles veldig "oss", men vi vil ikke la det gå utover ungen at vi liker et sært navn. Og samtidig er jeg redd for å gå lei det.

Alternativ 2: Et topp 30-50 navn som var mest populært for 5 år siden. Veldig søtt/vakkert, fungerer godt i utlandet og lett å si. Men vi er usikker fordi det er så veldig feminint og pent navn (mens både jeg og mannen er litt smarte, nerdete typer), samt at jeg tror mange fortsatt tenker på det som "babynavn" (Jeg gjør ikke det, var en eldre kjekkas på skolen som het det). 

Alternativ 3: Et topp 30-50 navn som jeg liker veldig godt, som var mest populært for 10-15 år siden. Mannen liker det mindre, fordi han synes det er litt religiøst, og han har en politisk negativ assosiasjon til det (utenfor Norge, og ikke noe enhver ville tenkt på, ettersom det er et såpass vanlig navn)

Alternativ 4: Et topp 10-navn vi begge egentlig liker veldig godt, og som også fungerer bra i utlandrt. Det negative er jo populariteten, og at jeg ikke egentlig har så positive assosiasjoner til navnet fra før, kjenner ingen kjernekarer som heter det. Pluss at det teknisk sett er mulig å stave på flere måter.

Hva ville dere gått for? Hva har dere selv angret på i navnevalget, eller mislikt ved eget navn? 

Anonymkode: fb60b...8ee

Jeg angret litt med første. Men ikke før senere. Vi hadde funnet 10 navn vi begge likte og så valgte vi å vente til vi så babyen i håp om at navnet skulle passe på plass. Det var vanskeligere enn vi trodde, for en nyfødt baby sier jo egentlig ingenting om hvordan barnet skal se ut eller personlighet før de neste årene. Hun ble født med nokså langt helt mørkt hår og vi valgte dermed et av de litt staselige navnene på lista som ‘ingen andre het’. Ihvertfall ikke så vanlig.

Allerede når hun nærmet seg 2 år så jeg at navnet ikke passet like godt. Hun var alt annet enn ‘staselig. Heller en tøff,søt og morsom/sprudlende jente som fant på mye gale hele tiden. Det gjør hun fortsatt som 4-åring😆

Vil ikke si hvilke navn det gjelder, men for å bruke eksempel så var hun mer en ‘Ella’ enn en ‘Amanda’ om dere skjønner hva jeg mener😄 

Dette er likevel ikke noe vi går og tenker på noe særlig i dag. Vi har vendet oss til navnet og hun liker det selv veldig godt. Det er jo egentlig det viktigste☺️

Ville gjerne ha tipset videre om å vente med navnet ihvertfall noen måneder. For å se om barnet passet navnet. Ser likevel at det er lettere sagt enn gjort. Barnet må jo få et navn før det går for lang tid. Vi sier jo navnet til babyen vår ganske tidlig.

Et annet tips kan derimot være å gi barnet to navn…og så finner dere ut etterhvert hvilke navn dere vil bruke mest. Det gjorde vi med andremann. Og det har blitt til at vi bruker det andre navnet, ikke første☺️

Anonymkode: e1778...bfb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Oi. Jeg er født på 80 tallet og traff faktisk ingen Heidi før jeg var godt voksen😅 Bor i tillegg i storby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oi. Jeg er født på 80 tallet og traff faktisk ingen Heidi før jeg var godt voksen😅 Bor i tillegg i storby.

Det er ganske godt gjort! 😊 I følge SSB sin navnstatistikk var det på topp i 1968 så mulig du er født når det var på vei nedover igjen. 

F867CE36-0B59-4994-8475-8A8023084B0C.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.7.2023 den 16.56):

Jeg kjenner to som har byttet navn på barnet, det ene etter noen uker, de andre etter nesten ett år. Jobbet en stund med barn, og da var det flere som byttet fra sånn fiction navn (type Legolas, Arya, Hermine) til vanlige navn. Min erfaring er for øvrig at de som tror de velger sjeldne nav ikke velger så sjeldne som de selv tror. Ofte er det bare starten på en trend de ikke har fått med seg, så kommer det flere etterhvert. Plutselig begynner de i bhg med to med samme navn, selv om dere ikke visste om noen som het det da ungen fikk navnet. Wilhelm, som du anser som sjeldent, er det ikke mindre enn to stykker i bhg til niesen min som heter. Å gi barn dobbelt fornavn når de har dobbelt etternavn kan forøvrig anses som barnemishandling. Jeg har også en venninne som byttet navn da hun ble 18, hun hadde kalt seg noe annet siden midten av barneskolen og syns ikke navnet foreldrene hadde tildelt henne passet i det hele tatt. Jeg har aldri likt mitt navn heller, det var på topp ti listen i mange år den perioden jeg ble født, og jeg har aldri likt det. Sjelløst, alltid mange som heter det samme og dermed kallenavn (xx med H, med S, lille xx og store xx, ect), og jeg syns ikke det passer meg. jeg drømte lenge om å bytte, men gjorde det ikke som ung for å skåne mine foreldre, og som voksen er det bare stress når alle utdanningspapirer, sertifikater og kjennskap er tilknyttet navnet mitt. Eneneste fordelen er at det kan uttales på engelsk, tysk, fransk og spansk uten dikkedarer, så det er lett med reising og internasjonalt jobbsamarbeid.  

Anonymkode: c79ca...558

Aryahar jo blitt et skikkelig poppis navn da, så tviler på barna føler de skiller seg ut ihvertfall. Og det lignende navnet Araya var jo kjent fra før.

Ellers kan jeg bekrefte at mange tror de har valgt sjeldne navn og så dukker det uventet opp mange med samme navn de neste årene.  Av de jeg vet om: «Leo(n), Ada, Mateo, Vilde, Liam og Iben». Alle jeg kjenner til som ga barna disse navnene ble overrasket i sin tid da det plutselig dukket opp så mange steder.

Det du sier om dobbeltnavn er derimot bare tull. Barnet lærer fort hvilket navn som blir foretrukket og de fleste syns det er litt gøy å ha to navn å velge mellom er min erfaring. Samme med dem som bruker begge navnene. De får jo også ofte da et fint kallenavn av venner etterhvert og det får jeg også inntrykk av at barna liker.

Dobbelt etternavn er vanligere enn enkelt i dag får jeg inntrykk av. Hvorfor skal man ta mannens etternavn når vi lever i 2023? Jeg synes ihvertfall det egentlig er litt kleint at folk velger å være så gammeldagse at de automatisk velger fars etternavn til barna. Til og med når etternavnet er ‘Larsen’….Eller ‘Fitjar’… for den saks skyld..

Noen velger derimot det etternavnet som er finest til barna, enten det er fra mor eller far. Men det er egentlig sjeldent.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Aryahar jo blitt et skikkelig poppis navn da, så tviler på barna føler de skiller seg ut ihvertfall. Og det lignende navnet Araya var jo kjent fra før.

Ellers kan jeg bekrefte at mange tror de har valgt sjeldne navn og så dukker det uventet opp mange med samme navn de neste årene.  Av de jeg vet om: «Leo(n), Ada, Mateo, Vilde, Liam og Iben». Alle jeg kjenner til som ga barna disse navnene ble overrasket i sin tid da det plutselig dukket opp så mange steder.

Det du sier om dobbeltnavn er derimot bare tull. Barnet lærer fort hvilket navn som blir foretrukket og de fleste syns det er litt gøy å ha to navn å velge mellom er min erfaring. Samme med dem som bruker begge navnene. De får jo også ofte da et fint kallenavn av venner etterhvert og det får jeg også inntrykk av at barna liker.

Dobbelt etternavn er vanligere enn enkelt i dag får jeg inntrykk av. Hvorfor skal man ta mannens etternavn når vi lever i 2023? Jeg synes ihvertfall det egentlig er litt kleint at folk velger å være så gammeldagse at de automatisk velger fars etternavn til barna. Til og med når etternavnet er ‘Larsen’….Eller ‘Fitjar’… for den saks skyld..

Noen velger derimot det etternavnet som er finest til barna, enten det er fra mor eller far. Men det er egentlig sjeldent.

Jeg tar min manns etternavn. Jeg har ikke noe godt forhold til min far, så jeg gleder meg til å slippe å hete det samme som han.. Mange grunner til å ville skifte navn.

Anonymkode: 4e790...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg angrer. Gikk med på et kompromiss med mannen. Barnet er happy nok, enn så lenge. 

Anonymkode: 2219c...8ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.7.2023 den 16.03):

Har tenkt på det, men kan ikke se for meg at det ville passet med noe mellomnavn. Hvis navnet vi gikk for feks hadde vært Vincent, hvilket navn hadde vært fint til? Ser liksom ikke for meg Vincent Jakob Bergesen Hansen (oppdiktede etternavn) som noe mer aktuelt, da blir jo hele navnet bare mer tungvint for ungen.

Ts

Helt enig. Ett navn er nok; i alle fall når det er så pass langt som Vincent eller Wilhelm. Mange barn i dag har både to fornavn og to etternavn, og det blir litt tungt å si, så i muntlig tale ender de ofte uansett opp med bare ett fornavn og ett etternavn.

Endret av Grüner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg angret litt med første. Men ikke før senere. Vi hadde funnet 10 navn vi begge likte og så valgte vi å vente til vi så babyen i håp om at navnet skulle passe på plass. Det var vanskeligere enn vi trodde, for en nyfødt baby sier jo egentlig ingenting om hvordan barnet skal se ut eller personlighet før de neste årene. Hun ble født med nokså langt helt mørkt hår og vi valgte dermed et av de litt staselige navnene på lista som ‘ingen andre het’. Ihvertfall ikke så vanlig.

Allerede når hun nærmet seg 2 år så jeg at navnet ikke passet like godt. Hun var alt annet enn ‘staselig. Heller en tøff,søt og morsom/sprudlende jente som fant på mye gale hele tiden. Det gjør hun fortsatt som 4-åring😆

Vil ikke si hvilke navn det gjelder, men for å bruke eksempel så var hun mer en ‘Ella’ enn en ‘Amanda’ om dere skjønner hva jeg mener😄 

Dette er likevel ikke noe vi går og tenker på noe særlig i dag. Vi har vendet oss til navnet og hun liker det selv veldig godt. Det er jo egentlig det viktigste☺️

Ville gjerne ha tipset videre om å vente med navnet ihvertfall noen måneder. For å se om barnet passet navnet. Ser likevel at det er lettere sagt enn gjort. Barnet må jo få et navn før det går for lang tid. Vi sier jo navnet til babyen vår ganske tidlig.

Et annet tips kan derimot være å gi barnet to navn…og så finner dere ut etterhvert hvilke navn dere vil bruke mest. Det gjorde vi med andremann. Og det har blitt til at vi bruker det andre navnet, ikke første☺️

Det er akkurat det vi tenker - at det ikke vil hjelpe noe å gi ungen navn de første ukene på grunn av akkurat det dere skriver, samtidig som vi ønsker å kunne både omtale og tiltale ungen med navn fra start. Og vi har to etternavn, så synes det passer best med kun et fornavn så det ikke blir for langt totalt sett. Så det blir nok å velge navn før fødsel, og i verste fall bytte mens ungen fortsatt er liten.

Samtidig kan det jo være de vil kle navnet mer etterhvert, det vet man jo aldri. Mannen min var skikkelig rakkerunge med adhd-tendenser som liten, som ungdom og voksen ble han en rolig, ordentlig og litt nerdete mann. Og de skal jo ha navnet hele livet, så greit at han ikke fikk et mer typisk rakkerungenavn, selv om det sikkert er individuelt hva man tenker på som det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var veldig i tenkeboksen, men endte på det sjeldne navnet. Samtidig er det et tradisjonsrikt oldeforeldrenavn. Bare ikke så mye i bruk enda. Har ikke angret, føler barnet vokser inn i det. Eneste råd jeg vil komme med er at dere dropper dobbeltnavn. Gode og solide og også sjeldne navn står best alene, har lett for å bli pretensiøst ellers. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Rosa Dartle skrev (3 minutter siden):

Vi var veldig i tenkeboksen, men endte på det sjeldne navnet. Samtidig er det et tradisjonsrikt oldeforeldrenavn. Bare ikke så mye i bruk enda. Har ikke angret, føler barnet vokser inn i det. Eneste råd jeg vil komme med er at dere dropper dobbeltnavn. Gode og solide og også sjeldne navn står best alene, har lett for å bli pretensiøst ellers. 

Jeg har så vanskelig for å huske dobbeltnavn. Lars Christian, Ole Petter osv 😅 Men husker det jo etter hvert da. Vi har to svenske vennepar og der har alle barna fått to fornavn, men de bruker kun det ene, eller har et eget "kjælenavn" (ene jenta heter Ann Charlott og henne kaller de for Lotta). Tror det er veldig vanlig i Sverige. Navnene passer ikke nødvendigvis så godt sammen, men jeg tror det handler veldig mye om svensk kultur og tradisjon. Og da syns jeg det er helt greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Sverige har man ofta flera namn men bara ETT som tilltalsnamn. 

Jag har släktingar med tre namn (fiktiva namn); Signe Amalia Mathilda Efternamn. Men bara ett av namnen används. Själv har jag två namn precis som min mor, mormor, farmor, farfar och deras föräldrar. Alla anvnder bara ett.

Undantaget är namn med bindestreck; Lars-Erik, Anna-Karin. Det ses som ETT namn, och de kan gärna heta Lars-Erik Fredrik Efternamn. men bara använda sitt dubbelnamn.

Denna skillnad är att vi bara gett våra barn ETT namn var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.7.2023 den 15.45):

Eller er det noen av dere som har vokst opp og mislikt deres eget navn? Og isåfall hvorfor?

Vi er veldig usikker på hva gutten i magen skal hete. Vi finner egentlig ingen guttenavn vi virkelig liker. Vi har sett etter et guttenavn med fin klang, som man ikke assosierer for mye med noen religion/kultur, som fungerer like godt på norsk og engelsk, med kun en (vanlig) stavemåte, og som det helst ikke skal hete 3 av på trinnet, men uten at det blir helt "unge mødre-navn". Vi liker heller ikke de typiske oldefarnavnene som er på vei opp nå.

Vi prøver jo bare å finne navnet vi liker best oppi dette, men siden navnene vi nå vurderer er så forskjellige, så blir jeg usikker på om vi vil angre på noen av de. Derfor vil jeg gjerne ha deres erfaringer! Jeg snakker mye om disse navnene, og noen av de er veldig gjenkjennbare pga sjeldenheten, så anonymiserer litt:

Alternativ 1: Et veldig uvanlig navn. Tenk Vincent eller Wilhelm, bare enda mer uvanlig (og mye finere, synes jeg!). Jeg har falt helt for navnet, for har kjent et helt herlig barn som het det, og virker som mannen begynner å vende seg til det. Det er lett å uttale og egentlig lett å skrive også. Men det er et veldig sjeldent navn, så redd ungen vil måtte gjenta navnet mye selv om det er lett å si/skrive, og kanskje bli sett på som rar på grunn av navnet? Samtidig er det et veldig tøft navn, absolutt ikke for sukkersøtt, og passer egentlig fint med den type navn som er på vei oppover nå. Og det vil føles veldig "oss", men vi vil ikke la det gå utover ungen at vi liker et sært navn. Og samtidig er jeg redd for å gå lei det.

Alternativ 2: Et topp 30-50 navn som var mest populært for 5 år siden. Veldig søtt/vakkert, fungerer godt i utlandet og lett å si. Men vi er usikker fordi det er så veldig feminint og pent navn (mens både jeg og mannen er litt smarte, nerdete typer), samt at jeg tror mange fortsatt tenker på det som "babynavn" (Jeg gjør ikke det, var en eldre kjekkas på skolen som het det). 

Alternativ 3: Et topp 30-50 navn som jeg liker veldig godt, som var mest populært for 10-15 år siden. Mannen liker det mindre, fordi han synes det er litt religiøst, og han har en politisk negativ assosiasjon til det (utenfor Norge, og ikke noe enhver ville tenkt på, ettersom det er et såpass vanlig navn)

Alternativ 4: Et topp 10-navn vi begge egentlig liker veldig godt, og som også fungerer bra i utlandrt. Det negative er jo populariteten, og at jeg ikke egentlig har så positive assosiasjoner til navnet fra før, kjenner ingen kjernekarer som heter det. Pluss at det teknisk sett er mulig å stave på flere måter.

Hva ville dere gått for? Hva har dere selv angret på i navnevalget, eller mislikt ved eget navn? 

Ser noen nevner dobbeltnavn, det ville jeg styrt unna!

Jeg selv har dobbeltnavn, bruker kun det ene og alltid gjort. Mine barn har kun ett navn hver, men de har mange venner som har dobbeltnavn som ikke passer sammen. Syns ofte det høres ut som at ungene heter det fordi foreldrene var uenige om navnet og da gikk for begge. 

Finn heller ett fint navn til ungen, så slipper folk å bli usikre på/spørre hele tiden om barnet bruker begge navnene eller kun kaller barnet det første navnet og i tillegg få kjeft av foreldrene til barnet fordi de har bestemt at begge skal brukes. 

Kjenner noen foreldre som kjefter på små barn (og alle andre) som kun bruker det ene navnet på barnet som har dobbeltnavn, barnet selv bryr seg ikke og de barna som får kjeft forteller selv at det er så tungvint å si hele navnet. Forstår det godt når navnet består av 15-20 bokstaver og det heller ikke gir noen god klang/helhet av å si hele navnet. 

Jeg ville gått for alternativ 1, med noen forbehold 😅 Er det et navn du tror barnet/dere må gjenta ofte for at det skal oppfattes/skrives riktig? 

Barnet mitt har et sjeldent navn, men også gammelt (noe jeg ikke visste før den eldre generasjonen nevnte dette, typ tippoldeforeldre av barnet). Navnet kan ikke misforstås og har heller aldri opplevd at noen ikke har oppfattet/skrevet det riktig. Barnet blir lagt merke til på grunn av navnet, folk husker navnet fordi det er så få som heter det. Aldri opplevd noe negativt fra barn eller voksne.

Jeg selv har et sjeldent navn i Norge og har ofte blitt kalt for andre navn som ligner, det har også blitt skrevet andre navn når folk skal notere navnet mitt fordi folk har trodd/oppfattet feil og navnet blir i tillegg skrevet feil selvom det skrives rett frem både i landet navnet kommer fra og her til lands. 

Ville unngått et veldig uvanlig navn med for få bokstaver (2-4 sånn ca), men da tenker jeg nok veldig på noen av disse "rare" navnene som blir "funnet på" i disse dager. 

Anonymkode: 13563...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg angrer, men ikke fordi navnet er stygt. Er oppkalt etter fars farmor som han ikke hadde møtt. Jeg ville at hun skulle hete noe heeelt annet som ikke var så kjedelig. Rett etter fødsel spurte far om hun ikke skulle hete hans navneforslag, ga han inn med nord-norske gloser at det var det siste jeg tenkte på akkurat nå. Etter noen timer fikk jeg dårlig samvittighet og sa det var greit. Det eneste jeg krevde var at det skulle skrives med C og ikke K for å gjøre det mindre kjedelig i mine øyne. 

Anonymkode: 81930...96d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Barnet mitt heter og Heidi, hun har et navn til da. Ingen andre heter det nå nei.

Anonymkode: 782b8...2bf

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte angret på navnet jeg gav, men det stod mellom flere, og angrer litt på at jeg ikke gikk for et av de første jeg tenkte :) mest fordi det passer bedre sammen med navnene til småsøsken i ettertid (med ny mann, og annen "sjanger" på navn) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare et lite tips: det som du tror er sjelden er antageligvis ikke det om 10 år (eller 2 år). I mange år har foreldre vært opptatt av å finne sjeldne navn ingen andre har - og disse navnene ender opp med å bli mye brukt. Hilsen barnehageansatt;) 

Anonymkode: 01656...d9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...