AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #1 Skrevet 23. juli 2023 Har tregulv på balkongen som trengs beises. På butikken gav de meg to giftige rengjøringsmidler og det var viktig at jeg skyller veldig godt. Men jeg bor i leilighet. Jeg har ikke hageslange å spyle med. Kan jeg ikke rengjøre med grønnsåpe? Hva skjer hvis jeg gjør noe feil med beis, vil den ikke trekke inn eller hvor galt kan det gå. Plankene er under tak og er ikke veldig møkkete. Anonymkode: f03c5...609
Amossa Skrevet 23. juli 2023 #2 Skrevet 23. juli 2023 Vi rengjør med hageslange, og bruker vaskemiddel for terrasse. Har aldri sjekket om det er gift i den, men vil tro at den er ok siden den er mye brukt, Bruker en langkost (fra Jordan) med grov bust. Skyller med rent vann og lar det tørke godt før beis. Siden du ikke har slange, så kan du bruke vaskebøtte. Har aldri sjekket om det er gift i vaskemiddelet. Men du kan sikkert bruke grønnsåpe også.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #3 Skrevet 23. juli 2023 Jeg skulle male på hytta som ikke har innlagt vann. Vi fikk råd om å ikke bruke sterkt vaskemiddel, men bare skrubbe med kost laget for terrasse, og skylle av det som løsnet. Deretter bruke sopp-og algemiddel som ikke trenger å skylles av. Anonymkode: e6a24...560 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #4 Skrevet 25. juli 2023 Jeg har ingen andre råd enn IKKE å bruke grønnsåpe. Grønnsåpe har fett i seg og det legger seg som en hinne og da trekker ikke det du behandler med inn i terassen. Anonymkode: 1f89c...b48 2
newman01 Skrevet 26. juli 2023 #5 Skrevet 26. juli 2023 Veldig få ting skal vaskes med grønnsåpe. Eneste jeg kan tenke på er gammelt ubehandlet heltregulv. Ellers er det ubrukelig 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå