Gå til innhold

Jeg opplever å ikke få svar/respons av barnefar

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far er på ferie med datter i en uke. Far var ikke fornøyd med at det kun var en ukes ferie da han ønsker 2 uker sammenhengende. Nå når hun er på ferie opplever jeg ingen respons på det jeg spør om. Spurte i går kveld når hun kom hjem, for hun skal hjem imorgen. Hva gjør jeg med dette, og er redd for at han tar henne med på tur lengre siden han er sånn som person at han må ha viljen sin..

Anonymkode: f924c...b2d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor fikk han ikke to uker? Litt urimelig å ikke gå med på det.  

De skal ha ferie og ønsker vel ikke maset ditt. Så da får du ikke svar, om du skal legge deg oppi alt som er. Vanlig er vel at far har 3-4 uker med barna 

Anonymkode: 0ee12...32f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

man har vel rett på 3 ukers ferie med barnet sitt ved delt omsorg? Hvorfor gir du han kun en uke? Han har jo ingen opplysningsplikt ovenfor deg i sin(e) uker. 

Anonymkode: a5627...0b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor fikk han ikke to uker? Litt urimelig å ikke gå med på det.  

De skal ha ferie og ønsker vel ikke maset ditt. Så da får du ikke svar, om du skal legge deg oppi alt som er. Vanlig er vel at far har 3-4 uker med barna 

Anonymkode: 0ee12...32f

Hun er 2 år! Det er for lenge. Jeg har allerede dratt den strikken!

• Liker 2
  • Hjerte 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun er 2 år! Det er for lenge. Jeg har allerede dratt den strikken!

Legge meg opp i alt som er! Jeg har spurt om når datteren min kommer hjem og om hun har det fint på tur. Det er det eneste!

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

man har vel rett på 3 ukers ferie med barnet sitt ved delt omsorg? Hvorfor gir du han kun en uke? Han har jo ingen opplysningsplikt ovenfor deg i sin(e) uker. 

2 år gammel jente! Derfor.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor står det at de har delt omsorg?

Hun spør om når barnet kommet hjem. Det burde han svare på.

Anonymkode: 78b15...fe3

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Barnet er hos far annenhver helg til vanlig.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Far er på ferie med datter i en uke. Far var ikke fornøyd med at det kun var en ukes ferie da han ønsker 2 uker sammenhengende. Nå når hun er på ferie opplever jeg ingen respons på det jeg spør om. Spurte i går kveld når hun kom hjem, for hun skal hjem imorgen. Hva gjør jeg med dette, og er redd for at han tar henne med på tur lengre siden han er sånn som person at han må ha viljen sin..

Vet du hvor de er? Hvis ikke, er det lite du kan gjøre. Eneste da er å hindre at det kan skje igjen.

Om hun ikke kommer hjem i morgen, bør du ta en telefo til politet og høre med de. Der er mange steder hvor de ikke gjør noe som helst når det kommer til saker som omhandler samvær. Det samme med barnevernet.

Du bør loggføre alt av samvær og kommunikasjon.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

2 år gammel jente! Derfor.

Men jeezes da. Det går fint.

Jeg har mine unger 60% av tiden (jeg er far) minstemann er 2år. Vi kjører 3uker sammenhengende hver. 

Det bør absolutt du også gi. 

Anonymkode: bf613...7b6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hvor de er? Hvis ikke, er det lite du kan gjøre. Eneste da er å hindre at det kan skje igjen.

Om hun ikke kommer hjem i morgen, bør du ta en telefo til politet og høre med de. Der er mange steder hvor de ikke gjør noe som helst når det kommer til saker som omhandler samvær. Det samme med barnevernet.

Du bør loggføre alt av samvær og kommunikasjon.

De er på ferie på camping i Sverige. Men nøyaktig, det vet jeg ikke. Redd jenteungen ikke kommer dessverre.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mine unger 60% av tiden (jeg er far) minstemann er 2år. Vi kjører 3uker sammenhengende hver. 

Nei, dette er ikke anbefalt. Datteren min gråter hver gang hun skal til far og blir lei seg når jeg sier det. Jeg kjenner mitt barn best og hennes behov. Hun er veldig knyttet til meg, og det er bare vondt å se hun blir lei seg. - jeg setter barnet mitt sitt behov fremfor hans. Slik er det bare. 

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

De er på ferie på camping i Sverige. Men nøyaktig, det vet jeg ikke. Redd jenteungen ikke kommer dessverre.

Hun kommer hjem til slutt. Ikke gjør noe overilt, men kontakt politet.

Barnebortføring er straffbart

Straffeloven § 261 rammer både det å ulovlig bortføre et barn ut av landet fra en forelder som har foreldreansvaret alene eller felles, og det å holde et barn tilbake etter lovlig samvær eller feriesamvær i utlandet. Strafferammen for slik bortføring er bot eller fengsel inntil 2 år.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ??? Det er jo sinnsykt!

Anonymkode: 71410...172

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er absolutt ikke innefor anbefalingene.

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar at denne faren vil kreve 50/50 samvær den dagen barnet fyller 3.  
En far er like viktig som mor, og du har ingenting med å mase om hva de gjør når de er på ferie . 
Du får sikkert beskjed om når de komme, men husk at du nektet far 2 uker ferie med barnet. 
Da tar han seg nok den friheten til å ha full råderett om den uken de er på tur. 

Anonymkode: 56dcf...2e5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En far er like viktig som mor, og du har ingenting med å mase om hva de gjør når de er på ferie . 
Du får sikkert beskjed om når de komme, men husk at du nektet far 2 uker ferie med barnet. 
Da tar han seg nok den friheten til å ha full råderett om den uken de er på tur. 

Barnefar bor 3 timer vekke, så nei! Hovedomsorgen ligger på meg. Han har fast annenhver helg! Det trenger vi ikke diskutere da barnet nettopp har fylt 2.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dokumenter alt. Send det til bv, familievernkontor. Bruk det du har. Det går ikke an å ikke gi noe svar. 

Anonymkode: 491ee...49f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Barnefar bor 3 timer vekke, så nei! Hovedomsorgen ligger på meg. Han har fast annenhver helg! Det trenger vi ikke diskutere da barnet nettopp har fylt 2.

Hva vet du om han flytter nærmere ? 
Du bestemmer ikke alt. 
Når barnet er 3 så er muligheten der for 50/50 så lenge dere bor i samme kommune 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva vet du om at barnemor har maset? Hun spurte om når på dagen barnet kommer hjem. Herregud!

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...