Gå til innhold

Kroatia med barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Vi har lyst å dra til Kroatia til sommeren. To voksne og ei jente på litt over to år. Er det fint å dra dit med barn? Har hørt det er mye klipper og ikke så mye strender som passer for barn.. er dette sant?

Har lyst å både bade og se oss litt rundt, kanskje i nærheten av Dubrovnik..?Kunne også tenkt oss å leie en to-roms leilighet da det er enklere når vesla skal sove..

Noen som har vært der og kan gi tips til bra steder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Området rundt Makarska har kjempefine strender.

Skrevet

Jeg har en venninne med mann og to barn og de har vært i Kroatia. De likte seg godt, men hadde ikke dratt tilbake med barna. Mye ulendt terreng, men de anbefalte stedet til par uten barn.

Skrevet

Har vært der mange ganger og reiser tilbake igjen nå som vi får barn. Ingen verdens problem. Det er sant at det ikke er så mange strender i Kroatia, og de få som er er ofte overpakket så der vil du ikke være alikevel. Men hele kysten består av hvite svaberg og asurblått hav. Er du en litt selvstendig turist slipper du unna charterhotellene og får en nydelig ferie. Leilighet leier du når du kommer ned. Billigere, bedre og du får sett den først.Dubrovnik er et fint sted hvor du får "alt i et". Selv ville jeg anbefalt fly til Split, ferge til Hvar og ha det som utgangspunkt for mange fine turer.

God tur.

Skrevet

Tror ikke jeg ville anbefalt Hvar hvis du skal reise med barn. Mye klipp strender og ikke så mye å finne på med barn. Det er faktisk mange fine strender i Kroatia, men man må vite hvor man drar. Det lureste hadde vært å spørre reisebyråene om dette. Det er mange som kjører turer dit. Det er mange fine strender fra Split til Dubrovnik. I Makarska området ikke minst. Da er du ca 2 timer fra Split og ca 3 timer fra Dubrovnik. Tror ikke jeg ville anbefalt deg øyene med barn, men helt klart, det avhenger jo hvor gamle barna er.

Skrevet

Hvordan er det i Kroatia med en ett-åring? Tenker på fremkommelighet med vogn bla...

Skrevet
Hvordan er det i Kroatia med en ett-åring? Tenker på fremkommelighet med vogn bla...

Ja, jeg hadde ikke hatt noe problem med det heller jeg... og planlegger faktisk 6-8 uker der med vår da ett åring neste sommer. Mye brosten og hyggelige strandpromenader. Siden vårt barn fødes juli i år blir det Norge i år. Men hadde babyen blitt født i mars/april hadde vi reist i år også. Har et hus der nede og gleder oss til å ta med arvingen neste år.

Skrevet

Takk for svar, Snuppelure. Vi vurderer å tilbringe pappapermisjonen der nemlig.

Skrevet (endret)
Takk for svar, Snuppelure. Vi vurderer å tilbringe pappapermisjonen der nemlig.

Se det ja :-) Si litt mer om hva dere vil at ukene skal inneholde, så kan jeg kanksje gi litt mer tips om steder. Hva er viktigst, soling, kultur, shopping, lansby elller party? Vil dere reise rundt går det ferger opp og ned langs hele kysten, som gjør det mulig å loffe. Vi har reist rundt en del, men trives aller best langt nord ved en liten by som heter Losjin. Her er det for det meste italienske turister så du slipper den verste charter greia. Dette er en liten og søvning koselig by hvor det ikke skjer så mye. Den har mange koslige kafeer og resutranter, og det du måtte trenge av dagligvare butikker. Det er en fordel med leiebil, og siden vi har hus der har vi også båt så vi kommer oss på små øyer om vi vil det. Og det hender det at er fint.

Ellers står jeg fortsatt på at fly til Split og båt til Hvar er et godt utgangspunkt. Mange fine leiligheter på nord/vest siden av sentrum og strandpromenade inn til sentrum. En bitte liten strand finer du på syd/øst siden av sentrum, ellers er det svaberg hele veien på begge sider hvor dere kan ligge, men kankje ikke alt like barnevenlnlig Vi var der med sykler for to år siden, og fikk kjørt kondisen litt mer enn planlagt.... men vi klarte oss ;) Du trenger jo ikke bo øverst i lia heller ;)Men husk at Hvar er en øy om det skulle ha noe å si for deg...

Dubrovnink er et mer alt- i-ett-sted

Endret av Snuppelure

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...