Gå til innhold

Norge bra helsevesen, pøh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt frivillig å bo her, og helt frivillig å bruke helsevesenet. Hvis du er så misfornøyd er det bare å droppe å oppsøke noe som har med helse å gjøre, så blir det bedre plass til oss andre. 

Anonymkode: 76513...ddd

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Husk at i utlandet så koster det skjorta, så norge er et bra land med gode ordninger innen helsevesen, syntes jeg 🙂

Anonymkode: 28ef2...1f1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Og det er klageordninger hvis det skjer feil...

• Liker 5
Skrevet

Det har blitt et sted der de skrikhalsene og de med gode forsikringer får hjelp. Men så lenge du er lavmælt og ikke ber om utredning får du ingenting før du er omtrent døende. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi i Norge tror norsk helsevesen er verdens beste, og vi tror det er gratis. Det er vi hjernevasket til å tro. Og det funker helt til vi trenger hjelp, da må vi til private.

Anonymkode: a55be...94c

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi i Norge tror norsk helsevesen er verdens beste, og vi tror det er gratis. Det er vi hjernevasket til å tro. Og det funker helt til vi trenger hjelp, da må vi til private.

Anonymkode: a55be...94c

Det private har samme problemer som det offentlige

Anonymkode: 3403f...014

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har det forandret seg i nyere tid enn det som var? Har ikke hatt behov for helsevesenet unntatt små ting hos fastlegen, men interessant å vite....

Skrevet

Helsevesenet i Norge er supert så lenge du holder deg frisk, er også en fordel å være mann og ikke kvinne hvis du først skulle bli syk...

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes at i Norge så har vi et bra helsevesen. Vi får hjelp når vi trenger det uten å måtte gå konkurs etterpå (vi slipper å betale). Jeg har alltid fått hjelp når jeg har hatt behov for det (uten feil) og jeg har aldri måttet henvende meg til det private helsevesenet. Det er selvfølgelig ganske så kjipt og trasig når leger gjør feil og det går utover den som søker hjelp. Men da har man heldigvis klageordninger man kan bruke hvis det skjer feil. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Barn har mange virus og ymse symptomer. Det er helt naturlig å tenke at et barn med de første symptomene hadde magevirus eller hals/øre infeksjon. Å ta et MR i starten av det forløpet ville virket overdrevent. Det ER vanskelig å diagnostisere usynlige ting. 

Skjønner at moren følte seg hjelpeløs, men skjønner også at legen ikke skjønte alvoret til å begynne med. 

Jeg har en lignende, og verre , historie og er mye med barn på sykehus. Helsevesenet har mye bra, men det er også ting som burde vært gjort mye bedre. 

Anonymkode: 86d48...1bb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kynisk er ordet. 

Anonymkode: 214bc...ff8

AnonymBruker
Skrevet

Bare positive ting å si om helsevesenet her. Har vært en del innom både for egen del, og et par tilfeller av livet slutt for venner/slekt som også at fornøyde.

Anonymkode: 58f3f...ef0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det private har samme problemer som det offentlige

Anonymkode: 3403f...014

Nei. 

Jeg har flere eksempler der jeg har måttet ty til det private, selv om jeg prøvde det offentlige først. 

Takk gud for at vi har en ekstremt god helseforsikring via jobb. Nå bruker jeg kun den så langt det lar seg gjøre. 

Anonymkode: adf8a...eb3

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg ønsker litt forandring på er tannlegeprisene. For det koster enormt å gå til tannlegen i norge.

Innenfor tannhelse...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...