Gå til innhold

soppinfeksjon (?) mellom bryst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, for ca. 1-2 mnd siden begynte jeg å få en type for eksem/soppinfeksjon i mellom brystene mine. Nevnte det til fastlegen når jeg var innom, men tar litt tid å få time så gikk vel noen par uker hvor jeg håpte det skulle forsvinne av seg selv. Det er ovale «ringer» (og en halvmåne), hvor kanten er rød/rosa mens inni forsvinner fargen litt og er hovedsakelig hudfarget. Kan minne ringorm, men er litt usikker. Det ble ikke noe verre, og det ble til tider bedre (det ble lysere, så litt ut som det skulle forsvinne), men kom alltid tilbake igjen. Fastlegen sa det er soppinfeksjon og anbefalte meg å bruke Canesten krem i noen uker, eventuelt å prøve å holde området tørt. Har gjort dette nå i ca. 2 uker og så langt virker det som om det bare har blitt verre, hvor jeg har fått noen par rosa prikker ovenfor hvor jeg har hatt infeksjonen hele tiden, virker altså som det muligens har spredd seg litt.

Lurer egentlig bare på om dette er normalt, om noen andre har har hatt noe lignende, eventuelt hvor lenge man burde bruke kremen? Står ikke noe spesielt i bruksanvisningen, hvor det virker som om denne kremen normalt blir brukt rundt kjeden eller til fotsopp. Vurderer å dra til legen igjen, men er for øyeblikket på ferie. Takk for tips :) 

Anonymkode: 26db1...60e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan være hormoner også. Pityriasis rosea.

kun en lege som kan vite ved prøver☺️

Anonymkode: dd61c...b9a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk lamisil av legen når jeg hadde det. Fikk billig versjonen på apoteket og det ble borte etter tre uker.  Har en aktiv jobb, sluttet å bruke sportsbh og tørka området med en gang jeg ble svett. 

Anonymkode: d53fb...5dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan være hormoner også. Pityriasis rosea.

kun en lege som kan vite ved prøver☺️

Anonymkode: dd61c...b9a

Ja, kan minne litt om det også. 

Er klar over det, tenkte bare jeg kunne spørre om noen andre hadde erfaring eller tips, siden jeg ikke har mulighet til å dra til legen akkurat nå :) 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk lamisil av legen når jeg hadde det. Fikk billig versjonen på apoteket og det ble borte etter tre uker.  Har en aktiv jobb, sluttet å bruke sportsbh og tørka området med en gang jeg ble svett. 

Anonymkode: d53fb...5dc

Tusen takk for at du deler erfaringen din :) Husker du hvor lenge du brukte kremen, sluttet du når det forsvant eller fortsatte du litt etter? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk lignende for noen måneder siden. Hadde på noe sinksalve og prøve å passe litt ekstra på å holde området tørt. Det gikk jo over etterhvert, men så ganske jævlig ut på det verste. Huden ble brun og flasset etterhvert av.. 

Anonymkode: f0452...0f8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sånne ringer på ryggen og en her inne skrev til meg at jeg skulle bruke Fungoral shampo på det, etter hvert ble de borte. Kan prøve?

Anonymkode: e2fae...dea

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde sånne ringer på ryggen og en her inne skrev til meg at jeg skulle bruke Fungoral shampo på det, etter hvert ble de borte. Kan prøve?

Tusen takk for tips, har allerede denne sjampoen så blir lett å prøve. Hvor ofte brukte du den? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for tips, har allerede denne sjampoen så blir lett å prøve. Hvor ofte brukte du den? 

Hver gang jeg vasket håret, så shamponerte jeg flekkene også😅 Tror jeg brukte den 4-5 ganger, så sluttet jeg. Lykke til, håper den hjelper deg også♥️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...