Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2006 #1 Skrevet 15. januar 2006 Ser man fra odin sine sider kan sende mail til ministerne. Men vil egentlig ministeren lese den, og får man svar? Eller er det bare en av byråkratene som svarer et standardsvar? Noe som har prøvd?
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 15. januar 2006 #2 Skrevet 15. januar 2006 Det kommer sikkert litt an på hvilken rolle man har. Jeg har sendt mail direkte i forbindelse med jobben, og fått svar av angjeldende statsråd (som tre dager tidligere hadde vært hos oss). Jeg har også sendt mail til en annen statsråd i forbindelse med en organisasjon jeg er leder av, og da fått svar fra en av statssekretærene.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 15. januar 2006 #3 Skrevet 15. januar 2006 Og så kommer det helt sikkert litt an på hvor mye fornuftig du har å melde... Sender du mail på høyde med telefonmeldingene etter Tabloid, så bør du vel ikke forvente en doktoravhandling tilbake.
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 15. januar 2006 #4 Skrevet 15. januar 2006 Sender du mail på høyde med telefonmeldingene etter Tabloid, så bør du vel ikke forvente en doktoravhandling tilbake. ← Bortsett fra kanskje en bittebitteliten psykiatrisk utredning...
Gjest LoisLane Skrevet 15. januar 2006 #5 Skrevet 15. januar 2006 Jeg sendte en mail til moderniseringsministeren vår - dengang vi hadde sånt. Jeg var litt kritisk, og lurte på hva han egentlig hadde fått utrettet. Fikk svar tilbake, og det var helt greit, selv om det tok litt tid.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2006 #6 Skrevet 15. januar 2006 nei, det er som privatperson jeg tenkte. Men vet at man i vårt korporative samfunn får mer tilbakemelding hvis man går gjennom en organisasjon. Så får heller vurdere å kontakte den organisajonen som er aktuell i mitt tilfelle. Lois Lane: jeg lurer også på hva denne moderniserings-meyer utrettet. Hva fikk du til svar? *nysgjerrig*. Og så lurer jeg på hva fornyingsministeren skal gjøre, bortsett fra å endre navn på eget departement (som hun jo allerede har gjort..)
Gjest minimu Skrevet 15. januar 2006 #7 Skrevet 15. januar 2006 Man får svar. Antakeligvisd utarbeidet av en byråkrat, men (ihvertfall der jeg jobbet) lest og underskrevet (dvs godkjent) av ministeren. De vil jo ikke sende ut noe de ikke kan stå for, og vet tross alt ikke ethvert svar mht ting som gjelder deres organisasjon.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2006 #8 Skrevet 15. januar 2006 Lois Lane: jeg lurer også på hva denne moderniserings-meyer utrettet. Hva fikk du til svar? *nysgjerrig*. Og så lurer jeg på hva fornyingsministeren skal gjøre, bortsett fra å endre navn på eget departement (som hun jo allerede har gjort..) ← Mye handler om interne arbeidsforhold i departementene, og hvordan man kan gjøre ting mer effektivt. Er ganske stor sum av folk som jobber i staten, og mye kan gjøres.
Gjest Miloine Skrevet 16. januar 2006 #9 Skrevet 16. januar 2006 Ja, jeg har gjort det og fått et utredende langt svar. Det tok riktignok en god stund før jeg fikk svar, men jeg fikk et svar ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå