Gå til innhold

Når venninnen din sier du må til psykolog fordi du liker bdsm

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om dette:  Du forteller venninnen din at du liker kinky sex, rollespill kostymer og BDSM... og hun sier du må gå og snakke med psykolog, fordi det ikke er normalt. Du mener selv du gar godt sexliv og kanskje tenker til og med ett hakk bedre enn de fleste. 

Klarer ikke helt det der når folk forklarer sex som noe vakkert. Sex er primitivt og deilig og all moro må utforskes.  Vakkert??  

Hva ville dere sagt til enn sånn kommentar? Enig? 

Anonymkode: c63e8...805

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da er det mange som bør oppsøke psykolog 😄

Jeg liker selv kinky sex og har med årene blitt helt frisluppet når det kommer til seksuell utforsking. Kan ikke si noe annet enn at det har ført til bedre sex for både meg og partner. Nei, man må utfolde seg litt tror jeg. 

Anonymkode: c63ae...e7c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sikkert vært litt enig med din venninne, men det kommer jo an på hvor drøye ting du forteller. Jeg reagerer på ting som jeg føler går langt over alle grensene mine. Jeg er litt prippen. 

Anonymkode: e20ce...c11

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde sikkert vært litt enig med din venninne, men det kommer jo an på hvor drøye ting du forteller. Jeg reagerer på ting som jeg føler går langt over alle grensene mine. Jeg er litt prippen. 

Anonymkode: e20ce...c11

Men du trenger vel ikke reagere på vegne av andres sexliv? Dine grenser er dine og ikke andres. Selv reagerer jeg på når jeg hører  om at folk er blitt religiøse. Jeg reagerer mer på det enn på BDSM. Jeg tenker at de burde oppsøke psykolog, men jeg sier det ikke. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

At hun har rett. 

Anonymkode: 644cb...3cd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du selv synes du har et bra sexliv, og fungerer godt og normalt på andre livsområder og i andre relasjoner, er det vel ingen grunn til å oppsøke psykolog. Når involveringen i BDSM og såkalt «rollespill» blir en slags besettelse, som tar uforholdsmessig mye fokus og energi, eller den inngår i selvdestruktiv , mentalt forstyrret atferd, er det selvsagt noe helt annet. Det høres ikke ut som TS er der.

Anonymkode: 2806a...f47

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

At hun har rett. 

Nei, hun har ikke det. BDSM er ingen diagnose. Det er innenfor normalspekteret. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du selv synes du har et bra sexliv, og fungerer godt og normalt på andre livsområder og i andre relasjoner, er det vel ingen grunn til å oppsøke psykolog. Når involveringen i BDSM og såkalt «rollespill» blir en slags besettelse, som tar uforholdsmessig mye fokus og energi, eller den inngår i selvdestruktiv , mentalt forstyrret atferd, er det selvsagt noe helt annet. Det høres ikke ut som TS er der.

Hvorfor er det mer betimelig å snakke om «besettelse» når temaet er BDSM enn når man snakker om annen sex. Synes det du skriver framstår som litt fordomsfullt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Topper og daler skrev (3 minutter siden):

Nei, hun har ikke det. BDSM er ingen diagnose. Det er innenfor normalspekteret. 

Verden vil bedras. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva tenker dere om dette:  Du forteller venninnen din at du liker kinky sex, rollespill kostymer og BDSM... og hun sier du må gå og snakke med psykolog, fordi det ikke er normalt. Du mener selv du gar godt sexliv og kanskje tenker til og med ett hakk bedre enn de fleste. 

Klarer ikke helt det der når folk forklarer sex som noe vakkert. Sex er primitivt og deilig og all moro må utforskes.  Vakkert??  

Her er det venninnen din som burde oppsøke psykolog, for å jobbe med sitt forkvaklede syn på sex. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Verden vil bedras. 

Mulig, men bedrageriet involverer ikke BDSM. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Topper og daler said:

Her er det venninnen din som burde oppsøke psykolog, for å jobbe med sitt forkvaklede syn på sex. 

Her er jeg faktisk enig. Syns det var litt fornærmende. Har storkost meg i mitt sexliv.  Men kanskje vanlig å tenke som hun gjør... fint å høre at det ikke er unormalt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her er jeg faktisk enig. Syns det var litt fornærmende. Har storkost meg i mitt sexliv.  Men kanskje vanlig å tenke som hun gjør... fint å høre at det ikke er unormalt. 

Jeg driver ikke med BDSM selv, men har alltid tenkt på det som variasjon innenfor preferanser. Skjønt, de fleste av oss har vel litt av det i oss i vaniljesexen? For liker ikke mange kvinner at mannen holder litt ekstra bestemt rundt hoftene hennes når han tar henne bakfra, og liker ikke en del menn å ta litt i før de kommer? 

AnonymBruker
Skrevet
Topper og daler skrev (12 minutter siden):

Hvorfor er det mer betimelig å snakke om «besettelse» når temaet er BDSM enn når man snakker om annen sex. Synes det du skriver framstår som litt fordomsfullt. 

Det er betimelig å bruke ordet «besettelse» om det psykologiske fenomenet besettelse enten besettelsen er knyttet til seksualitet, mat eller hygiene. I verdens mest brukte diagnosesystem - DSM 5 - er forøvrig dette momentet et avgjørende kriterium for hvorvidt BDSM-atferd (sadisme, masochisme og ulike parafilier) gis en psykiatrisk diagnose eller ikke. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er kinkster selv, jeg mener på ingen måte at preferanser, kinks eller fetisher automatisk betyr at man har psykiske problemer men mange legger mye mer av seg selv i sexlivet enn bare seksualitet. Også kinkstere.

Sex kan brukes som selvskading, terapi og som både sunn og usunn mestring på ulike måter og mange, igjen ikke bare kinkstere kan dra nytte av å lære mer om hvorfor de gjør og er som de er.

Mitt sexliv og liv forøvrig ble bedre av at jeg forstod mer av meg selv og det inkluderte at enkelte av kinksa mine hadde rot i ting og andre ikke. Jeg mener de fleste kan dra nytte av terapi uten at det betyr at jeg mener de fleste er syke.

Om veninna di har et poeng eller ei for din del vet jeg ikke, men det kan jo hende det kom fra et bedre sted enn fordommer og forkvakling.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er betimelig å bruke ordet «besettelse» om det psykologiske fenomenet besettelse enten besettelsen er knyttet til seksualitet, mat eller hygiene. I verdens mest brukte diagnosesystem - DSM 5 - er forøvrig dette momentet et avgjørende kriterium for hvorvidt BDSM-atferd (sadisme, masochisme og ulike parafilier) gis en psykiatrisk diagnose eller ikke. 

BDSM er fjernet fra diagnoselistene. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Topper og daler said:

Jeg driver ikke med BDSM selv, men har alltid tenkt på det som variasjon innenfor preferanser. Skjønt, de fleste av oss har vel litt av det i oss i vaniljesexen? For liker ikke mange kvinner at mannen holder litt ekstra bestemt rundt hoftene hennes når han tar henne bakfra, og liker ikke en del menn å ta litt i før de kommer? 

Eller alternativt motsatt, jeg ser for meg at venninnen min egentlig i all hemmelighet har veldig lyst til å piske mannen sin litt 😈, men tør ikke pågrunn av normer hun er inndoktrinert etter. 😄

• Liker 3
Skrevet
Nevrosererroser skrev (2 minutter siden):

Jeg er kinkster selv, jeg mener på ingen måte at preferanser, kinks eller fetisher automatisk betyr at man har psykiske problemer men mange legger mye mer av seg selv i sexlivet enn bare seksualitet. Også kinkstere.

Sex kan brukes som selvskading, terapi og som både sunn og usunn mestring på ulike måter og mange, igjen ikke bare kinkstere kan dra nytte av å lære mer om hvorfor de gjør og er som de er.

Mitt sexliv og liv forøvrig ble bedre av at jeg forstod mer av meg selv og det inkluderte at enkelte av kinksa mine hadde rot i ting og andre ikke. Jeg mener de fleste kan dra nytte av terapi uten at det betyr at jeg mener de fleste er syke.

Om veninna di har et poeng eller ei for din del vet jeg ikke, men det kan jo hende det kom fra et bedre sted enn fordommer og forkvakling.

Ut fra den informasjonen vi har fått fra TS, så er det intet grunnlag for venninnes råd om psykologhjelp. «Fordommer» og «forkvakling» er derfor presise beskrivelser av det venninnen bedriver. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

IMG_4830.jpeg.508478bf9fb2420d37eade7c274892d3.jpeg

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette må du bare overse. Dine preferanser er helt normale og trenger absolutt ikke psykolog behandling. Du er helt normal og intet bedre enn at du har det godt sexuelt. Tror det nesten er mer vanlig at mennesker har noe de tenner på, kostymer, klær, kroppsdeler, div kinky sex.

Du er helt normal💛💚

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...