AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #1 Skrevet 23. juli 2023 Se tittel. Er det OK å kjøpe brukt så lenge det kan vaskes? Jeg laget denne tråden og må bare takke for alle tips jeg fikk der! Det er vel madrass og bilstol som er anbefalt å kjøpe nytt. Anonymkode: b3821...eb4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #2 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Se tittel. Er det OK å kjøpe brukt så lenge det kan vaskes? Jeg laget denne tråden og må bare takke for alle tips jeg fikk der! Det er vel madrass og bilstol som er anbefalt å kjøpe nytt. Anonymkode: b3821...eb4 Jeg hadde ikke kjøpt sengetøy brukt til nyfødt. Kjøp heller når det er 40% på Kid. Eller sovepose fra HM eller Jollyroom. Anonymkode: 8b5e9...66a
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #3 Skrevet 23. juli 2023 Jeg ville kjøpt brukt, så lenge alt kan vaskes på 60 grader. På sykehuset får jo du og babyen brukt sengetøy også Anonymkode: 844dd...235 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #4 Skrevet 23. juli 2023 Alt som kan vaskes på 60gtader kan kjøpes brukt. Anonymkode: 4e244...71c
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #5 Skrevet 23. juli 2023 Jeg brukte arvet nattpose til min:) Anonymkode: 8363c...da8
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #6 Skrevet 23. juli 2023 Det går helt fint. Hvorfor tenker du det ikke skulle være ok? Det er kun madrass man ikke skal kjøpe brukt, pga den kan ha blitt myk. Sovepose og sengetøy vaskes på 60 grader og er null problem. Anonymkode: 98f57...d43
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #7 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det går helt fint. Hvorfor tenker du det ikke skulle være ok? Det er kun madrass man ikke skal kjøpe brukt, pga den kan ha blitt myk. Sovepose og sengetøy vaskes på 60 grader og er null problem. Anonymkode: 98f57...d43 Trodde madrass skulle kjøpes nytt pga. av fare for krybbedød grunnet gammelt tiss, spy og mugg osv. som kan sitte i madrassen? Jeg tenkte på evt. rester av mugg og slikt i sengeteppe/nattposen. Og relativt lang eksponeringstid for soveposen gjennom natten.. Men ut fra svarene her, antar jeg at at det skal være ok! ts Anonymkode: b3821...eb4 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #8 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Trodde madrass skulle kjøpes nytt pga. av fare for krybbedød grunnet gammelt tiss, spy og mugg osv. som kan sitte i madrassen? Jeg tenkte på evt. rester av mugg og slikt i sengeteppe/nattposen. Og relativt lang eksponeringstid for soveposen gjennom natten.. Men ut fra svarene her, antar jeg at at det skal være ok! ts Anonymkode: b3821...eb4 Nei, hovedgrunnen til at madrassen skal være ny er fordi den kan ha blitt myk, noe som øker fare for krybbedød. Ja, basselusker er også en greie om man ikke kan vaske hele madrassen. Men mugg og basselusker forsvinner jo fra det du vasker på 60.. og sovepose og sengetøy kan helt fint vaskes. Anonymkode: 98f57...d43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå