AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #1 Del Skrevet 23. juli 2023 Noen som vet hvor lang betalingsutsettelse man får når man velger å utsette betalingen hos Klarna? Anonymkode: 47587...978 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkilokki Skrevet 23. juli 2023 #2 Del Skrevet 23. juli 2023 Du kan sende melding til Klarna på deres side og spør. Hvis du trykker på utsettelse på faktura så skal det komme opp alternativer og. Men chatter du med de så kan de hjelpe deg der og da. Vet ikke om de har chattetjeneste på søndagene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #3 Del Skrevet 23. juli 2023 Man får veldig enkelt 14-30 dager. Men det varierer etter hvilken butikk. Jeg har hatt 45 dager på en butikk også Anonymkode: 3ff2d...202 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 23. juli 2023 #4 Del Skrevet 23. juli 2023 Jeg hadde unngått det med all makt å utsette det mer enn den rentefrie perioden. Klarna er som å dra kredittkortet om ikke verre, da du ikke får samme forsikrings og cashback fordeler. Utsetter du mer, så får du meget høye rentesatser. Det informerer de forresten om direkte på faktura. Ikke like enkelt å finne på nettstedet da: "Kunder foretar månedlige betalinger innen tilbudsperioden på enten 6 eller 12 måneder. Renter belastes fra konteringsdatoen hvis det ikke betales i sin helhet" https://www.klarna.com/no/bedrift/produkter/finansering/ Jeg fant ikke rentesatsen. Schmuhu 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #5 Del Skrevet 25. juli 2023 Hva med å heller spare i noen uker før du kjøper? Anonymkode: 5722b...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #6 Del Skrevet 25. juli 2023 Schmuhu skrev (På 23.7.2023 den 11.02): Jeg hadde unngått det med all makt å utsette det mer enn den rentefrie perioden. Klarna er som å dra kredittkortet om ikke verre, da du ikke får samme forsikrings og cashback fordeler. Utsetter du mer, så får du meget høye rentesatser. Det informerer de forresten om direkte på faktura. Ikke like enkelt å finne på nettstedet da: "Kunder foretar månedlige betalinger innen tilbudsperioden på enten 6 eller 12 måneder. Renter belastes fra konteringsdatoen hvis det ikke betales i sin helhet" https://www.klarna.com/no/bedrift/produkter/finansering/ Jeg fant ikke rentesatsen. Schmuhu Niks, du kan trykke på en knapp og få 10-14dager (husker ikke hvor lenge) utsettelse uten gebyr. Og jeg har gått inn i kundeservice ETTER å allerede utsatt og spurt om å få utsatt noen dager ekstra flere ganger, har aldri vært verken noe problem eller ekstra gebyr. Klarna har 10/10 kundeservice etter min erfaring. Elsker å bruke klarna Anonymkode: 4f740...6a5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 25. juli 2023 #7 Del Skrevet 25. juli 2023 31 minutter siden, AnonymBruker said: Niks, du kan trykke på en knapp og få 10-14dager (husker ikke hvor lenge) utsettelse uten gebyr. Og jeg har gått inn i kundeservice ETTER å allerede utsatt og spurt om å få utsatt noen dager ekstra flere ganger, har aldri vært verken noe problem eller ekstra gebyr. Klarna har 10/10 kundeservice etter min erfaring. Elsker å bruke klarna Anonymkode: 4f740...6a5 En bekjent fikk avslag å måtte ut med 350kr etableringsgebyr. De driver forskjellsbehandling. Ikke ta sjansen. Schmuhu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #8 Del Skrevet 25. juli 2023 Schmuhu skrev (8 minutter siden): En bekjent fikk avslag å måtte ut med 350kr etableringsgebyr. De driver forskjellsbehandling. Ikke ta sjansen. Schmuhu Jeg har iaf, hvertfall gjort det kanskje 20 ganger siste 6årene. Så skjønner ikke hvorfor de skulle endret nå. Men bruker alltid klarna og betaler alltid i tide ellers (og kunne betalt hvis de ikke utsatte). Men utsett knappen er der for alle. Anonymkode: 4f740...6a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #9 Del Skrevet 25. juli 2023 Schmuhu skrev (1 time siden): En bekjent fikk avslag å måtte ut med 350kr etableringsgebyr. De driver forskjellsbehandling. Ikke ta sjansen. Schmuhu Etableringsgebyr? Da var det vell ikke en utsettelse denne bekjente skulle ha. Det er som flere nevner helt gebyrfritt å bruke utsettelse i 10 - 14 dager, og klarna er svært villige utover det også. Noe annet er forøvrig bare tullete da det ville kostet langt mere å sendt ut purringer og kjørt det til namsmannen. Anonymkode: bde8c...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #10 Del Skrevet 26. juli 2023 30 dager rentefritt, etter det er det bare tull å bruke klarna. Anonymkode: eac93...6d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #11 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 23.7.2023 den 8.54): Noen som vet hvor lang betalingsutsettelse man får når man velger å utsette betalingen hos Klarna? Anonymkode: 47587...978 Det vanlige er vel 30 dager? Og om du utsetter får du 10 dager til, altså totalt 40 dager. Kan du ikke betale innen 40 dager har du ikke råd til å bruke Klarna. Anonymkode: 84f63...526 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #12 Del Skrevet 26. juli 2023 On 7/23/2023 at 11:02 AM, Schmuhu said: Jeg hadde unngått det med all makt å utsette det mer enn den rentefrie perioden. Klarna er som å dra kredittkortet om ikke verre, da du ikke får samme forsikrings og cashback fordeler. Utsetter du mer, så får du meget høye rentesatser. Det informerer de forresten om direkte på faktura. Ikke like enkelt å finne på nettstedet da: "Kunder foretar månedlige betalinger innen tilbudsperioden på enten 6 eller 12 måneder. Renter belastes fra konteringsdatoen hvis det ikke betales i sin helhet" https://www.klarna.com/no/bedrift/produkter/finansering/ Jeg fant ikke rentesatsen. Schmuhu https://x.klarnacdn.net/sipp/legal/nb_no/account/terms.pdf Det var faktisk ikke den verste renten jeg har sett (mellom ~18 til 22%), men gunstig er det selvfølgelig ikke på noen måte. Men jeg har et trumf visa-kort blant annet, som gir ekstra poeng, og der er effektiv rente over 27%. Lønner seg å ha kontroll på økonomien før man benytter slike løsninger. Det sier seg jo selv, men det er tilsynelatende mange som glemmer det; med mindre du har et veldig, veldig sterkt behov, så ikke kjøp noe før du har spart opp pengene til det. Fordi du må betale den samme summen uansett, bare at med delbetaling må du betale den, samt rimelig mye ekstra. Ganske enkel logikk. Anonymkode: acbe2...102 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #13 Del Skrevet 26. juli 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: 30 dager rentefritt, etter det er det bare tull å bruke klarna. Anonymkode: eac93...6d7 Hvis man skal dele opp/ordne en nedbetaling, hvilke tjenester er bedre enn klarna mtp. rente? Og da mener jeg ikke forbrukslån med sikkerhet eller lignende, men rene nedbetalingsløsninger. Ikke at jeg heier på slikt, jeg mener man burde spare til det man skal kjøpe, særlig om det ikke er 110% nødvendig - men likevel, som nevnt i tidligere post, Klarna har faktisk ikke de verste rentene jeg har sett. Det ligger ca. på nivå med mastercardet mitt hos DnB. Hvis du hadde sagt "30 dager rentefritt, etter det er det bare tull å bruke nedbetalingsløsninger" så hadde jeg vært helt enig. Anonymkode: acbe2...102 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #14 Del Skrevet 26. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvis man skal dele opp/ordne en nedbetaling, hvilke tjenester er bedre enn klarna mtp. rente? Og da mener jeg ikke forbrukslån med sikkerhet eller lignende, men rene nedbetalingsløsninger. Ikke at jeg heier på slikt, jeg mener man burde spare til det man skal kjøpe, særlig om det ikke er 110% nødvendig - men likevel, som nevnt i tidligere post, Klarna har faktisk ikke de verste rentene jeg har sett. Det ligger ca. på nivå med mastercardet mitt hos DnB. Hvis du hadde sagt "30 dager rentefritt, etter det er det bare tull å bruke nedbetalingsløsninger" så hadde jeg vært helt enig. Anonymkode: acbe2...102 Det eneste vi låner til er bil og hus, og det er siste gang vi kjøper helt ny bil også. Bruker kredittkort/klarna og betaler alltid alt på forfallsdato. Hvis du ikke gjør det kan du ikke bruke kredittkort etter min mening. Anonymkode: eac93...6d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rem Skrevet 29. juli 2023 #15 Del Skrevet 29. juli 2023 Du kan få utsatt med 10 dager rentefritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #16 Del Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 26.7.2023 den 9.03): 30 dager rentefritt, etter det er det bare tull å bruke klarna. Anonymkode: eac93...6d7 Hva legger du til grunn for at klarna er bare tull ? ? Prøv å vere litt sakelig . Har nytta Klarna i mange år, og har vert veldi fornøyd. Anonymkode: 21dd1...216 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #17 Del Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 25.7.2023 den 19.28): Niks, du kan trykke på en knapp og få 10-14dager (husker ikke hvor lenge) utsettelse uten gebyr. Og jeg har gått inn i kundeservice ETTER å allerede utsatt og spurt om å få utsatt noen dager ekstra flere ganger, har aldri vært verken noe problem eller ekstra gebyr. Klarna har 10/10 kundeservice etter min erfaring. Elsker å bruke klarna Anonymkode: 4f740...6a5 Det stemmer. Schmuhu skrev (På 25.7.2023 den 20.00): En bekjent fikk avslag å måtte ut med 350kr etableringsgebyr. De driver forskjellsbehandling. Ikke ta sjansen. Schmuhu Du skriver ikke om klarna faktura, du skriver om klarna KONTO, det er noe annet. Klarna tilbyr ulike betalingsløsninger. To av løsningene er faktura og delbetaling (konto). Faktura koster ingenting og du får gratis betalingsutsettelse om du trenger det, du fikser det lett på to sekunder i appen. Betalingsfrist blir da 30+ dager (bestiller du fra feks aliexpress blir fristen doblet!). Den andre løsningen er konto. Jeg vet ikke hva renten er, for jeg bruker ikke det, men tipper mellom 25 og 30. Du delbetaler litt hver måned. Omtrent som et forbrukslån med kredittsjekk, etableringsgebyr og må skrive under kontrakt. Anonymkode: c39bf...530 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå