Gå til innhold

Barnehagestart; hvor mange dager opphold du deg i barnehagen når barnet startet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er er det straks barnehagestart, og jeg ønsker å høre erfaring fra andre. Hvor mange dager oppholdt du deg i barnehagen før du etterlot barnet alene?

Anonymkode: 03e60...b0a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå er er det straks barnehagestart, og jeg ønsker å høre erfaring fra andre. Hvor mange dager oppholdt du deg i barnehagen før du etterlot barnet alene?

3 dager :) 

Første dag var vi der en liten stund. Andre gang kom vi dit i 9 tiden, barnet lekte litt og spiste lunsj der så dro vi. Tredje dagen dro jeg å hentet igjen etter 1 time :) 

Anonymkode: 50fe2...a34

AnonymBruker
Skrevet

5. Trondheim. 

Anonymkode: d603b...4e0

AnonymBruker
Skrevet

3 dager, Oslo. Leverte sent, så barnet lekte litt, spiste lunsj og sov der etter 3 dager og ble hentet etter soving. Så økte vi gradvis lengden på dagen

Anonymkode: f8bb2...3bd

AnonymBruker
Skrevet

Tre dager med nr en, fem dager med nr to. Velg fem dager. Tre dager var helt krise for vår del i alle fall og ungen virket ikke ordentlig trygg før etter en måned. 

Anonymkode: 6c718...f39

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var der i 3-4 dager med to av dem. Men har brukt et par uker på innkjøring før de fikk fulle dager. 

Den første dagen var jeg inne hele tiden. 

Dag to gikk jeg på do, barnet spiste med avdelingen uten meg osv. 

Dag tre og dag fire satt jeg mest på et annet rom, så var i umiddelbar nærhet. 

Og så har de hatt korte dager de første par ukene. (Den ene hadde korte dager temmelig lenge).

Det er verdt å bruke den tida det tar.  Det ene barnet vårt krevde mer enn de andre, så her brukte vi siste del av permisjonen på innkjøring. Tok vel over en måned før det var fulle dager.  Vi var ikke tilstede i barnehagen inne på avdelingen med de andre ungene så lenge altså! Vi var vel inne på avdelingen første uka (Men gikk på do, tok laange pauser på et annet rom, lot barnet være alene så mye som mulig osv). 

Så ett barn nesten en måned. Og to barn 3-4 dager, og her kunne vi sikkert brukt kun én dag for det ene barnet. 😂

Anonymkode: da5c0...c35

AnonymBruker
Skrevet

Fem dager, fulgte et fastsatt opplegg der man gradvis øker lengden på dagen og flytter ansvar fra foreldre til bhg-ansatte. Veldig mild overgang. 

Jeg har et trygt barn, men er SÅ glad for at vi hadde fem dager med tilvenning. Hverken jeg eller barnet hadde vært klar før dette.

Anonymkode: 70f3c...20d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var der i en uke, før jeg gikk når barnet ble lagt. Men ble med på barnehagen i rundt 3 uker

AnonymBruker
Skrevet

Brukte kun tre dager. Var der hele første dag, gikk fra et par timer andre dag. Tredje dag var jeg der en time på morgenen og hentet i tre-tiden. 

Det gikk overraskende greit, hele greia. 

Tror det hjalp at vi alltid (fra dag fire) var der ved åpning, så dagen startet med å bli godt tatt imot i rolige former. 

Det er noe helt annet å bli levert inn i full baluba kl 9. 

Anonymkode: 9f5a7...223

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Brukte kun tre dager. Var der hele første dag, gikk fra et par timer andre dag. Tredje dag var jeg der en time på morgenen og hentet i tre-tiden. 

Det gikk overraskende greit, hele greia. 

Tror det hjalp at vi alltid (fra dag fire) var der ved åpning, så dagen startet med å bli godt tatt imot i rolige former. 

Det er noe helt annet å bli levert inn i full baluba kl 9. 

Anonymkode: 9f5a7...223

Tusen takk for svar alle sammen.

Skal tenke på dette med å kunne levere tidlig, er stort sett oppe fra klokka 5 uansett.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi måtte bruke flere uker, med korte dager  og hvor vi delvis var med. 

Anonymkode: b5455...54b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tusen takk for svar alle sammen.

Skal tenke på dette med å kunne levere tidlig, er stort sett oppe fra klokka 5 uansett.

Snakk med barnehagen om når det er roligst :) vi har også alltid levert helt først, så da synger vi en sang og snakker litt ute før de åpner, leverer med en til en oppmerksomhet (og noen ganger to voksne på bare mitt barn), og de har en rolig stund bare de. Har fungert kjempebra, og han har fått så god kontakt med de ansatte med den "alenetiden ".

Anonymkode: d603b...4e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...