ThereGoesBob Skrevet 23. juli 2023 #1 Skrevet 23. juli 2023 (endret) Når jeg tenker litt etter er det veldig lenge siden sist jeg var syk. Kanskje 4-5 år. Har pleid å ha influensa og feber kanskje annet hver år. Dette er jo kroppens måte å kjøre en periodisk feildiagnostikk på seg selv, da selvfølgelig med tanke på immunforsvarets helbredende egenskaper og fortsatte funksjon. Så da er jeg spent på om neste runde med influensa kommer til å bli dobbelt så kraftig slik at immunsystemet får kjørt seg skikkelig hardt. Regner med det er coronaen som har skiplet denne naturlige syklusen. Andre som opplever det samme? Hilsen mann i midten av 40 åra. PS, har aldri vært "smittet" eller syk av Corona og tatt 2 doser Pfizer under vaksineringen. Endret 23. juli 2023 av ThereGoesBob
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #2 Skrevet 23. juli 2023 Ikke hatt influensa siden 2005. Anonymkode: 34f43...0c6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #3 Skrevet 23. juli 2023 Jeg er blitt 54 år og har aldri hatt influensa i hele mitt liv, bortsett fra Corona da, som jeg kun visste om fordi jeg måtte teste siden det var krav om det på den tiden når noen andre i nærheten var smittet. Har vel heller sett på det at jeg ikke blir syk som at immunforsvaret mitt fungerer utmerket enn at det at jeg hadde blitt syk skulle være et tegn på det samme...😁 Anonymkode: abe3c...322 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #4 Skrevet 23. juli 2023 ThereGoesBob skrev (16 minutter siden): Når jeg tenker litt etter er det veldig lenge siden sist jeg var syk. Kanskje 4-5 år. Har pleid å ha influensa og feber kanskje annet hver år. Dette er jo kroppens måte å kjøre en periodisk feildiagnostikk på seg selv, da selvfølgelig med tanke på immunforsvarets helbredende egenskaper og fortsatte funksjon. Så da er jeg spent på om neste runde med influensa kommer til å bli dobbelt så kraftig slik at immunsystemet får kjørt seg skikkelig hardt. Regner med det er coronaen som har skiplet denne naturlige syklusen. Andre som opplever det samme? Hilsen mann i midten av 40 åra. Har ikke hatt influensa siden 1992. Av det jeg vet. Altså ikke vært febersyk strakt ut siden barneskolen. Kjente igjen følelsen da jeg fikk Corona i 2022. At dette kjentes som influensa jeg hadde i barneårene. Anonymkode: 87e26...407
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #5 Skrevet 23. juli 2023 ThereGoesBob skrev (19 minutter siden): Når jeg tenker litt etter er det veldig lenge siden sist jeg var syk. Kanskje 4-5 år. Har pleid å ha influensa og feber kanskje annet hver år. Dette er jo kroppens måte å kjøre en periodisk feildiagnostikk på seg selv, da selvfølgelig med tanke på immunforsvarets helbredende egenskaper og fortsatte funksjon. Så da er jeg spent på om neste runde med influensa kommer til å bli dobbelt så kraftig slik at immunsystemet får kjørt seg skikkelig hardt. Regner med det er coronaen som har skiplet denne naturlige syklusen. Andre som opplever det samme? Hilsen mann i midten av 40 åra. Tror det er det mest vanlige at det går mange år mellom hvert influensa utbrudd. Gjerne 5-10 år. At du fikk det så hyppig før tyder heller på dårlig immunforsvar. Anonymkode: 87e26...407 3 1
ThereGoesBob Skrevet 23. juli 2023 Forfatter #6 Skrevet 23. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tror det er det mest vanlige at det går mange år mellom hvert influensa utbrudd. Gjerne 5-10 år. At du fikk det så hyppig før tyder heller på dårlig immunforsvar. Anonymkode: 87e26...407 Nei dårlig immunforsvar har jeg nok ikke. Aldri vært syk i mitt liv, kun influensa. Eneste er at jeg bor i lag med en som jobber i helsesektoren og kan ha smittet meg derfra. Endret 23. juli 2023 av ThereGoesBob
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #7 Skrevet 23. juli 2023 Det er ikke noen fordeler ved å ha influensa, så manglende sykdom behøver du ikke bekymre deg for. Jeg har hatt influensa ca. hvert 10ende år som voksen. Tror det er ganske normalt hos voksne med normal hygiene som ikke har barn. Anonymkode: f05da...179 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #8 Skrevet 25. juli 2023 Har ikke hatt influensa siden jeg var 10-11 år. Er 41 i dag, ingenting å stresse over. Anonymkode: 3a6f3...1ff 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #9 Skrevet 25. juli 2023 Har alltid hørt at det er vanlig å få influensa omtrent hvert tiende år, men vet ikke om det stemmer. 12 år siden jeg hadde det sist. Har hatt corona en gang som jeg vet om, men hadde ikke symptomer. Anonymkode: 6f39e...652 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #10 Skrevet 25. juli 2023 Etter covid var det lenge siden jeg hadde vært syk og for å slippe en skikkelig man-flu tok jeg faktisk influensavaksine for første gang. Fikk Covid etter at alle andre hadde vært gjennom det, men det var ikke så ille. Fortsatt ikke hatt influensa. Anonymkode: 07f53...4c2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #11 Skrevet 25. juli 2023 Har kun hatt én influensa, det var det året jeg bodde og jobbet i Malta. Aldri hatt noe verre enn en forkjølelse her i Norge. Ikke en gang omgangssyke. Anonymkode: 0a06e...a53
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #12 Skrevet 25. juli 2023 Det var 4 år siden sist influensa da det ble min tur i vinter. Var ikke noe hardere enn vanlig så det er ikke noe å bekymre seg for. Anonymkode: 449b4...c67
Purple_Pixiedust Skrevet 25. juli 2023 #13 Skrevet 25. juli 2023 Har ikke hatt ordentlig influensa siden jeg var 13 år. Har vært syk innimellom med forkjølelse og feber, men det er flere år siden jeg hadde feber nå. Fikk ikke feber da jeg hadde covid.
Ulrikke Skrevet 25. juli 2023 #14 Skrevet 25. juli 2023 Jeg hadde influensa sist i 1993, altså 30 år siden. Forkjølet med feber har jeg vært flere ganger etter det, men ikke ordentlig influensa - for da er man skikkelig dårlig.... Hadde covid i fjor sommer, etter tre vaksiner, hadde feber i tre dager, men overhodet ikke influensadårlig!
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #15 Skrevet 25. juli 2023 ThereGoesBob skrev (På 23.7.2023 den 4.58): Når jeg tenker litt etter er det veldig lenge siden sist jeg var syk. Kanskje 4-5 år. Har pleid å ha influensa og feber kanskje annet hver år. Dette er jo kroppens måte å kjøre en periodisk feildiagnostikk på seg selv, da selvfølgelig med tanke på immunforsvarets helbredende egenskaper og fortsatte funksjon. Nei, dette er naturligvis 100% feil. Influensa skyldes virus og det er helt tilfeldig når/om man blir smittet. Anonymkode: 3ea29...f09 6 1
Loke37 Skrevet 25. juli 2023 #16 Skrevet 25. juli 2023 Jeg har aldri hatt influensa, kun vært forkjølet.
Kalevala Skrevet 26. juli 2023 #17 Skrevet 26. juli 2023 Gjennomsnittlig får ca. 10% av befolkningen influensa hvert år. Hver nordmann får influensa ca. hvert 10. år. Det er tilfeldig når influensaen rammer deg. Det at du har hatt hvert 2. år, er også tilfeldig.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #18 Skrevet 26. juli 2023 ikke vanlig å ha influensa så ofte som annenhvert år...hvert 5-10 år er vel mer "vanlig" jeg er nå 40 år og har hatt det 3 ganger... En vanlig forkjølelse med feber og snørr derimot er jo mer vanlig Anonymkode: 4b451...404 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #19 Skrevet 26. juli 2023 Jeg er 50 år gammel og har hatt influensa én gang i livet. Da var jeg 23. Har aldri følt meg så syk noensinne som den gangen. Ikke har jeg hatt Covid, heller. Joda, jeg blir forkjølet, av og til flere ganger hver eneste vinter. Og jeg blir gjerne kraftig forkjølet minst en gang per år. Lav feber infeksjoner i kroppen og dårlig allmenntilstand får jeg også av og til, men ikke influensa. Anonymkode: 2d2da...7cf
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #20 Skrevet 26. juli 2023 Er 46 år og har hatt influensa 1 gang i hele mitt liv. Det var for noen år siden (og nei, det var ikke covid jeg hadde). Anonymkode: ac675...4fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå