Gå til innhold

175 cm høy. Er jeg dømt til et liv uten kjærlighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er mer at du er opptatt av høyden, enn selve høyden din. Jeg er 169, hadde lett datet en mann på min egen høyde. Selvtillit, mann!

Anonymkode: 237e3...730

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så det er ikke sånn at lave menn sliter på datingapper pga høyden altså? Det er bare menn som tror det er sånn, mens i virkeligheten får lave menn masse likes på tinder?

Det må jeg si kom veldig overraskende på meg! Wow.

Anonymkode: c4140...0d1

Gir like mye mening nå. Lave eller høye, menn generelt sliter på Tinder, unntatt den lille prosenten som har utseendet som faktisk fenger kvinnene.

Anonymkode: 52665...415

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Så det er ikke sånn at lave menn sliter på datingapper pga høyden altså? Det er bare menn som tror det er sånn, mens i virkeligheten får lave menn masse likes på tinder?

Jeg tror nok appene ødelegger en del. Når man møter en fin mann i det virkelige liv så tenker man ikke så mye på høyde (vel, kanskje om man er høy dame, jeg er 166). I en app har man kun et par (tidvis dårlige) bilder og da ev. oppgitt høyde å gå etter, og de fleste damer tror jeg ærlig talt ikke ser forskjell på 177 og 182 på ordentlig, men har en eller annen idé om at han bør være over 180 (eller 185, eller 190).

Skulle egentlig ønske alle menn tok vekk høyden i bio, kanskje er det litt pinligere å spørre direkte. Jeg har aldri spurt om høyde, det er jo litt av spenningen før man møtes. De eneste gangene jeg har reagert har vært når de åpenbart har issues med høyden sin, det orker jeg ikke. Jeg liker selvtillit, så jeg er kanskje ikke så mye bedre.

Anonymkode: fe0da...36a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du vil ha en ulempe på byen hvor det er mange høyere menn, men vil ha gode muligheter ved å sjekke opp folk på gata eller reise til Asia. Også fin høyde for utholdenhetsidrett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sveiper bort alle menn som skriver høyde i bio. De høye fordi de tror det drar dem opp, de lave fordi de viser dårlig selvtillit.

Anonymkode: 237e3...730

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde et eksperiment, samme profil med samme tekst og bilder. To uker der høyden var oppgitt som 186cm, og to uker der den var riktig, med 168 cm. Akkurat like få likes. Bildene er ikke dårlige selfies, men varierte med både fullkropp og portretter. Teksten var ærlig og informativ, ingen krav eller negativitet. Ikke sexfokus. Null forskjell i apell. Så enten så ser jeg ikke ut i månelys, eller så er det algoritmene som jobber mot meg 😅

Anonymkode: 52665...415

Gjest kruspersilletaco
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er en 21 år gammel mann. Er forholdsvis greit trent og ser nokså ok ut bortsett fra at jeg er ca 175 cm høy. Jeg har verken hatt sex eller kysset en kvinne/jente noen sinne på tross av utallige turer på byen og andre steder å treffe potensielle partnere. Jeg ender alltid opp med å vandre alene hjem. Dette er noe som har begynt å frustrere meg ekstremt ettersom jeg naturligvis har et sterkt ønske om å oppleve hvordan det er å elske med en kvinne. Er jeg virkelig dømt til å aldri få oppleve hvordan sex/kjærlighet er på grunn av mangelen i høyde? Kan også legge til at jeg bestandig er blid og positiv med forholdsvis god selvtillit i starten, ettersom det alltid er god stemning på og etter vors, men at dette i stor grad dabber av utover kvelden etter manglende interesse fra det motsatte kjønn.

Anonymkode: 4b11b...648

Nei. Laveste mann jeg har vært i forhold med var 1.65. Har en fetter som er ca 1.65 som aldri har slitt på damefroten, heller motsatt. Men alle damene, inkludert nåværende kone er litt lavere enn han. Du får prøve deg på de lave damene :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Med tanke på hvor kravstore norske kvinner har blitt, kan det bli et problem. Jeg er selv 1.78 og jeg er for lav selv om jeg er høyere enn de fleste kvinner. 

Anonymkode: c309a...0c3

Du tror oppriktig at det er høyden din som er problemet? Du vet at du er én  (1) cm lavere enn gjennomsnittsmannen? :sjenert:

... Men for all del, kjekt å ha noe å skylde på  slik at man slipper å ta tak i egen personlighet og egne holdninger :vetikke:

Anonymkode: 84536...160

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å skrive ja, bare fordi dette blir for dumt. 
Men du vet også at svaret er nei, du er ikke dømt til noe i en alder av 21 og med en høyde på 175cm.
Kanskje det faktisk er selvmedlidenheten din som stinker, og gjør at kvinner ikke er interessert?
Når du tydeligvis også kun er interessert i meningsløs overfladisk sex på byen, så må du også forvente at damene som ser etter meningsløs overfladisk sex bryr seg om det overfladiske; høyde. 
Hilsen dame 27, som har vært sammen med mann på 171 cm i 6 år.

Anonymkode: 46dce...e09

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde hatt null problemer å være med en på 175, jeg er selv 165. Vet og om 2 venniner som er gift med menn på ca 163 ( de er lavere enn meg)  som er sammen , og de jentene er høyere enn meg. Vet ikke om noen damer jeg som virkelig bryr seg om høyden. Men, seriøst er det ikke bedre å forsøke å få seg kjæreste enn noe med hjem fra byen. 

Anonymkode: d0a99...dbe

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok noe annet som ligger bak. Kanskje de synes du er kjedelig eller for selvopptatt,  I dunno 🤷🏻‍♀️ Jeg var på date med en for noen år siden, han var vel 174 eller noe, ihvertfall kortere enn meg. Kledde seg pent og var skikkelig gentlemann med å holde opp døra og alt det der. Høyden var ikke noe problem, han var pen å se på, en slikkelig kjekkas, men fyren var GØRR KJEDELIG!  Alt han pratet om var seg selv, og han stilte spørsmål men virket veldig uintresert. Så det ble aldri noe møte nr 2. 

Anonymkode: 46953...f2f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Joda det finnes kvinner der ute som har slått opp med en mann pga høyden, eller avist en mann pga det samme. Men det finnes kvinner der ute som ikke har noe i mot det. Man tiltrekkes jo forkjellige menn/kvinner og har sine preferanser. Når det er sagt. Manne min er 169 og jeg er 165, tar jeg på meg joggesko som noen ganger har litt høyre såle en det han har på feks så er jeg brått høyere. Bryr meg ikke om høyden, veldig kjekt egentlig når vi skal skysse. Vennine min er litt over 170, og samboerne hennes er litt under. Han har sagt at han har opplevd at noen slo opp med han pga høyden, og var veldig redd for det med min vennnine men hun har ikke brydd seg om det. Eneste er at hun ikke bruker høye sko når hun er med han.

Anonymkode: 9f805...59d

Skrevet

Folk kan like deg uavhengig av høyde. Så aldri gi opp!  :)

1.75 er ikke så lavt heller. Men hvis du er en seriøs, snill og hyggelig person så er det noe som er det viktigste. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er en 21 år gammel mann. Er forholdsvis greit trent og ser nokså ok ut bortsett fra at jeg er ca 175 cm høy. Jeg har verken hatt sex eller kysset en kvinne/jente noen sinne på tross av utallige turer på byen og andre steder å treffe potensielle partnere. Jeg ender alltid opp med å vandre alene hjem. Dette er noe som har begynt å frustrere meg ekstremt ettersom jeg naturligvis har et sterkt ønske om å oppleve hvordan det er å elske med en kvinne. Er jeg virkelig dømt til å aldri få oppleve hvordan sex/kjærlighet er på grunn av mangelen i høyde? Kan også legge til at jeg bestandig er blid og positiv med forholdsvis god selvtillit i starten, ettersom det alltid er god stemning på og etter vors, men at dette i stor grad dabber av utover kvelden etter manglende interesse fra det motsatte kjønn.

Jeg er 174 og hadde mye ONS i den perioden av livet du er i nå. Å sjekke damer på byen er dog en merkelig greie hvor noen har det og andre ikke. Mange av mine beste venner, som er både høyere enn meg og «bedre» på mange områder,  hadde lite «lykke» på byen.

Dersom du opplever at du har grei forbindelse med en jente/dame på vors; hva med å la være å følge dette opp i fylla og invitere henne på en date i etterkant? 

Nå er det 20 år siden jeg var 21 ;(, men ut i fra det jeg forstår er det jo blitt vanskelig å møte noen på apper osv, så hvorfor ikke gå litt tilbake til røttene? Å gå på en god gammel date med noen du har møtt før har en stor fordel; begge er der fordi man ser en mulighet for noe. Med andre ord: er de med deg ut er ikke høyden din et problem for dem.

Endret av Grandidosa83
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei det er absolutt ikke sånn nei. Min mann er rundt 173-174 og skrev det også på datingsappen vi møttes på. Det hindret ikke oss i å bli kjempeforelsket i hverandre :) 

Anonymkode: 63767...892

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Min aller kjæreste venn(og kjæreste ) var 172 .er død nå, men høyden var aldri ett problem for han . Tror du må fokusere på andre ting enn utseende . Finn en spennende interesse / hobby noe du brenner for . Engasjerte  folk med glimt i øyet , er interessante å bli kjent med uansett høyde / vekt / inntekt  . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...